2014-05-17, 11:29
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
Vad jag har hört från ett antal personer (som jag inte har skäl att misstro) är att de som jobbat med utredningen "vet" vem som är gm, men de saknar bevis för att få till att åtal. Så att gm finns med i utredningen kan man nog anta.

Fast iof finns väl i stort sett alla män som befann sig på statt den kvällen med i utredningen om man ska tro vad som skrivs här..

Vet vu vem dom syftar på?
Citera
2014-05-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jo, det är BW som har frågor att besvara + hans kompisar vid dåvarande tid. Allt Polisen har som info angående den mannen + hans kompisar måste starkt ifrågasättas och (dubbel) kontrolleras i alla fall innan de passeras genom mina granskningar. ( Att bryta ihop gör inte en riktig psykopat).

Vilka initialer hade hans kompisar vid den tiden? Fanns ev. EF bland dem?
Citera
2014-05-17, 20:26
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vilka initialer hade hans kompisar vid den tiden? Fanns ev. EF bland dem?

Vet inte med EF men definitivt PR och säkert PU med.
Citera
2014-05-17, 22:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Vet inte med EF men definitivt PR och säkert PU med.

Nej, det är inte möjligt ngt av det du skriver, BW skulle aldrig ringt "Efterlyst" och tjallat på sin kompis (PR?) såvida de vart medbrottslingar. Enligt pm från PU så känner inte BW och PU varandra så glöm det, tror knappast PU skulle ljuga om det..
Citera
2014-05-17, 22:55
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Nej, det är inte möjligt ngt av det du skriver, BW skulle aldrig ringt "Efterlyst" och tjallat på sin kompis (PR?) såvida de vart medbrottslingar. Enligt pm från PU så känner inte BW och PU varandra så glöm det, tror knappast PU skulle ljuga om det..

Med BWs bakgrund och kännedom om PR vore det enkelt att få misstankarna riktade mot PR sen tror jag att vänskapen kom i andra hand för BW när han kunde rikta polisen utredning mot ett håll.
Citera
2014-05-17, 23:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Med BWs bakgrund och kännedom om PR vore det enkelt att få misstankarna riktade mot PR sen tror jag att vänskapen kom i andra hand för BW när han kunde rikta polisen utredning mot ett håll.

Ungefär så går mina tankebanor också.
Citera
2014-05-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ungefär så går mina tankebanor också.

Jag tro personlig inte PR har varit inne hos Polisen för något verkligt åtal. Om han verkligen pysslat med droger och samtidigt känt familjen har nog polisen kollat honom. Sen har dom nog skrämt stackarn lite...
En åklagare är den som är ansvarig när åtal skall väckas och en domstol skall godkänna hen tester för åtal. Ett åtal kan och har aldrig väckas på en anonym anmälan. Antingen finns betydligt mer som han inte berättar. Var de anonyma anmälningarna bara en anmälan eller var det flera olika personer som hörde av sig till polisen ?
Citera
2014-05-18, 21:17
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag tro personlig inte PR har varit inne hos Polisen för något verkligt åtal. Om han verkligen pysslat med droger och samtidigt känt familjen har nog polisen kollat honom. Sen har dom nog skrämt stackarn lite...
En åklagare är den som är ansvarig när åtal skall väckas och en domstol skall godkänna hen tester för åtal. Ett åtal kan och har aldrig väckas på en anonym anmälan. Antingen finns betydligt mer som han inte berättar. Var de anonyma anmälningarna bara en anmälan eller var det flera olika personer som hörde av sig till polisen ?

Nej PR har inte blivit åtalad men det var tydligen inte långt bort att det blev så.Om han höll på med droger vet jag inte men tror att polisen idag har bra koll på PR och ser inte han som gm.
Det bör finnas mer håller jag med om men enligt PR själv hade dom inget mer än anonyma tipsare och polisen körde fast på fel spår där många års utredning förstördes i jakten på dom verkliga mördarna.
Citera
2014-05-18, 21:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej PR har inte blivit åtalad men det var tydligen inte långt bort att det blev så.Om han höll på med droger vet jag inte men tror att polisen idag har bra koll på PR och ser inte han som gm.
Det bör finnas mer håller jag med om men enligt PR själv hade dom inget mer än anonyma tipsare och polisen körde fast på fel spår där många års utredning förstördes i jakten på dom verkliga mördarna.

Som tidigare nämnts, de anonyma tipsen + att han delvis stämde in på L GW P:s gärningsmannaprofil samt avsaknad av alibi.

PR ska mig veterligt inte ha sysslat med droger. Dock ska han ha testat vid ett par tillfällen, tror det var med BW.
Citera
2014-05-18, 21:45
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som tidigare nämnts, de anonyma tipsen + att han delvis stämde in på L GW P:s gärningsmannaprofil samt avsaknad av alibi.

PR ska mig veterligt inte ha sysslat med droger. Dock ska han ha testat vid ett par tillfällen, tror det var med BW.

Vilket par
Citera
2014-05-18, 21:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Tror inte heller att BW skulle ha ringt in anonymt tips för att sätta dit PR (i det fall BW skulle ha varit inblandad). Man kan i alla fall slå fast att det inte var han som ringde in det samtal som PR fick höra; då borde den senare ha känt igen rösten.

Dessutom har jag inte uppfattat det som att de var ovänner på något vis eller att BW kände något agg mot PR (som skulle ha kunnat motivera att sätta dit honom). Tror att det mer var så att de bara inte hade mer kontakt när PR flyttade därifrån.

Ang. PU och BW. PU har även till mig skrivit att han inte kände BW. Detta har motsagts av flera andra källor, vilka säger att de ska ha "pundat" ihop. Vem/vilka som talar sanning vet jag inte.
Citera
2014-05-18, 21:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vilket par

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto