2025-10-07, 17:05
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
G.W som naturligtvis är extremt kunnig, erfaren och väl erkänd expert (tillskillnad från I.B) har haft fel några ggr. Han bygger som bekant sina observationer på statistik, kvantifierbara data men även observationer i samband med fallet sas. Han hittade ju bloddroppar på Helenas sandal exempelvis🤔 Som landsortspolisen naturligtvis missade😳
Två av GW.s främsta huvudbryderier, som legat på hans skrivbord länge är dels Palmemordet, dels Helenaförsvinnandet! Mer än 10 000 timmars funderande på detta🤓
G.W menar att Helenas kvarlevor finns på bottnen i Vänern någonstans mellan Sandviken och Dillö. Det enklaste sättet är det mest använda! Man stoppar ju lixom inte in en människa i bagageutrymmet o kör till Danmark för att dumpa kropp i någon sjö😊
Hyra sjöuggla ett par dar nästa säsong…inte dyrt o proffs sköter rubbet!
Sjön Vänern är ju att betrakta som ett inlandshav. Ganska grunt dock🤔
Djupen varierar mellan ca. 20-100m.
I dessa avgränsade områden där man kan förmoda att B.W & Co har dumpat ”paketet” tidigt på söndagsmorgonen morgonen den 14 juni 1992 är bottendjupet max 20-25 meter.
OJJOJ! Här händer det grejjer minsann!
Det är naturligtvis inte troligt att man kört henne så långt som till Danmark. En god ide att bringa mera information på bordet med en Sjöuggla.^
En helt annan sak. Jag blev nyfiken på en kommentar jag läste för 3 v sedan (Av DubbelHenke). Under denna filmen: https://www.youtube.com/watch?v=NY3gUEOxb2s
Någon som vet hur det ligger till med saken? Mycket sorgligt i sådant fall.
Citera
2025-10-07, 17:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
OJJOJ! Här händer det grejjer minsann!
Det är naturligtvis inte troligt att man kört henne så långt som till Danmark. En god ide att bringa mera information på bordet med en Sjöuggla.^
En helt annan sak. Jag blev nyfiken på en kommentar jag läste för 3 v sedan (Av DubbelHenke). Under denna filmen: https://www.youtube.com/watch?v=NY3gUEOxb2s
Någon som vet hur det ligger till med saken? Mycket sorgligt i sådant fall.

Föräldrarna lever fortfarande. Pappan fyllde 86 år och mamman blev 90 år tidigare i år. Det finns i alla fall inga uppgifter om att de avlidit på ratsit.se. Där brukar den informationen komma upp efter några dagar efter dödsfallet. Sedan finns personen kvar på sidan i sex månader.
Senast redigerad av Prinzezzan 2025-10-07 kl. 17:34.
Citera
2025-10-07, 17:36
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Föräldrarna lever fortfarande. Det finns i alla fall inga uppgifter om att de avlidit på ratsit.se. Där brukar den informationen komma upp efter några dagar efter dödsfallet. Sedan finns personen kvar på sidan i sex månader.
Ok, tack för svaret. Undrar ju varför folk går ut o säger saker som man inte är så säker på. Särskilt när det är av så känslig natur? Otroligt!
Men så ser vi ju vad folk kastar ur sig i denna tråden också. Kanske börjar det bli vanligt?
Citera
2025-10-07, 18:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ok, tack för svaret. Undrar ju varför folk går ut o säger saker som man inte är så säker på. Särskilt när det är av så känslig natur? Otroligt!
Men så ser vi ju vad folk kastar ur sig i denna tråden också. Kanske börjar det bli vanligt?

Ja, man tycker att man borde kolla upp fakta (så långt det går) innan man påstår känsliga saker. Personen som skrev kanske hade hört något falskt rykte, tagit fel på person(-er) eller vad vet jag. Men det kan ju inte vara roligt för familj samt släkt och vänner, de senare som kanske inte har kontakt med familjen så ofta, att läsa sådant - speciellt om det inte är sant. Obehagligt!
Citera
2025-10-07, 19:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Problemet var ju att inte alla förstod utan att det du skrev missuppfattades. Tråkigt att du uppfattar det som ordmärkning när det handlar om att säkerställa att kommunikationen fungerar.

No hard feelings, blev bara lite sne över att man inte fattar typ, ha en go afton.
Citera
2025-10-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
No hard feelings, blev bara lite sne över att man inte fattar typ, ha en go afton.

Ingen fara, det är lite min roll i den här tråden att bli skälld på, så jag har vanan inne.
Citera
2025-10-07, 23:26
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ingen fara, det är lite min roll i den här tråden att bli skälld på, så jag har vanan inne.
Du är ju en av de skarpare här inne! ;-) Tänker lite mera
Citera
2025-10-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Finns ni på riktigt?
Tro fan att inte denna tråd går framåt när ordmärkning går före vad man menar, alla fattar ju vad jag menar!

BEVISLIGEN FRAM TILL DAGS DATUM 2025.10.07 SÅ ÄR DEN SISTA PERSONEN SOM PRATAT MED HELENA BW! ALLT ANNAT ÄR ENBART SPEKULATIONER!

Det du menar här är väl att det finns bevis för att BW pratade med Helena utanför Stadt och fick en kram, men jag har inte sett någon uppgift om att oberoende person verifierat att detta har hänt.
Enligt min uppfattning så är det inget bevis att BW själv har påstått det.
Citera
2025-10-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det du menar här är väl att det finns bevis för att BW pratade med Helena utanför Stadt och fick en kram, men jag har inte sett någon uppgift om att oberoende person verifierat att detta har hänt.
Enligt min uppfattning så är det inget bevis att BW själv har påstått det.
Heh…vad snackar du om ens!?!
Detta är allmänt känt och B.W har själv yttrat exempelvis dessa ord: ”Jag fick tom en kram” Detta är väl dokumenterat!
Citera
2025-10-10, 01:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Heh…vad snackar du om ens!?!
Detta är allmänt känt och B.W har själv yttrat exempelvis dessa ord: ”Jag fick tom en kram” Detta är väl dokumenterat!

När du skriver att det är "allmänt känt", menar du då att andra personer såg Helena prata med BW ute, när Stadt hade stängt? Vet du om fler personer stod med dem vid det tillfället och hörde dem prata?
Citera
2025-10-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
När du skriver att det är "allmänt känt", menar du då att andra personer såg Helena prata med BW ute, när Stadt hade stängt? Vet du om fler personer stod med dem vid det tillfället och hörde dem prata?
När jag pratar om begreppet ”allmänt känt” är det i betydelsen att denna uppgift att B.W talade med Helena i samband med stadts stängning vid 02.00 är en såkallad ”etablerad sanning”. Att B.W själv berättat om detta möte är för mig ett bevis på att de samtalat där utanför stadshotellet. Har inga källor men de finns naturligtvis…kanske TSL (lokalblaskan alltså)…inte så intressant eftersom detta är allmänt känt och lite som gammal skåpmat lixom!
Jag är betydligt mer intresserad av fortsättningen🧐
Citera
2025-10-10, 02:28
Medlem
Man kan ju med lätthet konstatera att en andel av de potentiellt misstänkta gärningspersoner som förekommit i den gigantiska utredningen av Helenafallet är ju mer utredda än andra pmgp! K.M exempelvis är ju extremt synad i sömmarna! En del har kommit undan vidare granskning..varför?
Kanske finns dubiösa människor som ger alibi med resultatet att det aldrig ställts viktiga frågor till dessa möjliga gärningsmän🤔 De är lixom ”off the hook” med dessa falska alibin!
Ta in på förhör igen…lojaliteter kan brytas efter några dekader🤓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in