Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Balkongman, du vill kanske själv lätta ditt hjärta!?
Din luddiga utsaga om att en bil inte är inblandad hör väl till de mera unika här på FB. Kan du inte var så snäll och utveckla din fantastiska "teori" lite närmare och då gärna koppla till de fynd som gjordes i Kohagen och på lekplatsen? Att du känner "troll" inför bilen är väl ingen speciellt logisk slutsats.
Beträffande läderremmar och kättingar så kan du faktiskt ha en poäng. Gm kan ha upptäckt att han hade snökedjor i bilen när han tog ut kroppen ur bagageutrymmet. För att ordna ett sänke kan han ha virat dessa kedjor runt kroppen.
Beträffande läderremmar så ligger det kanske nära till hands att en gm av misstag fått tag i den läderrem som Helena kan ha haft har runt halsen. Och sedan dragit åt för att få tyst på hennes skrikande.
Jag har tidigare uppmärksammat att hon hade en ganska grov läderrem på sig på ett foto taget i Grekland (tror jag) några veckor innan försvinnandet.
Bilden går att se på ett inslag från 1992 av SVT (ca 50 min in i inslaget).
http://svtplay.se/v/2304392/veckans_brott/forsvunna_helena_andersson_
Din slutkläm att någon gm skulle sitta här på FB och lätta sitt hjärta har jag svårt att förstå. Sitter gm och surfar på nätet så tror jag nog inte att han vill påminnas om det som han gjort Helena.
Ja käre sumping !
Jag vill lätta mitt hjärta, jag är innerligt trött på falska ryktesspridare, sanning håller länge.
Inte minst i sammanhang som dessa så är sanning viktig, att utmåla halva staden som gärningsmän är långt från sanningen.
Jag sa INTE att en bil inte är inblandad, jag sa att jag BÖRJAR tro att det inte är fallet.
MEN jag har ingen annan hållbar teori att ersätta med, läser man så slipper man missförstånd.
Faktum är att INGEN bil är bevisad sammankopplad med Helena, så därför BÖRJAR jag ana troll i denna utsago om en ljus bil.
Endel skribenter är så duktiga på att måla upp en bild, att man nästan tror att det är Gärningsmannen själv.
Din slutkläm att någon gm skulle sitta här på FB och lätta sitt hjärta har jag svårt att förstå. Sitter gm och surfar på nätet så tror jag nog inte att han vill påminnas om det som han gjort Helena.
Läs bakåt i tråden och begrunda, läs även dina PM du fått av "vissa" skribenter, begrunda det också
Du behöver inte skriva med fientlig inställning varje gång du skriver här, alla är inte tvungna att följa en teori.
jag kanske inte tycker som du, men jag har orsaker till det.