2011-09-08, 18:38
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Denna shane har jag fått uppgifter på Bodde på Viktoriagatan 16 B Mariestad -1990 så han har ju haft gått om tid och smälta in i Mariestads sociala nätverk fram till -92.

Har också en fråga om Du kommer ihåg om B.W var intresserad av Jakt eller hade jägarexamen.
Har ju även ställt frågan om båt och brygga i tidigare inlägg, kan du komma med svar på det också skulle det vara tacksamt.

Min fetstil:
Citerar mig själv:

Viktorigatan 16 G skall var rätta adressen för Shane P, -92.
En tanke att tänka över är att dessa lägeneheter ovanför Oxen (Ica huset) inte var i det billigaste slaget att hyra eller äga. Vad det nu skulle betyda sammanhanget kan ju var osagt! men personer inblandade kretsen kan säkert svara på frågan.

Lägenheten på Viktoria gatan 16 G något för tekniker kolla upp liksom B.V: s på gärdesgatan 6 och lgh bland polare på bråten med adresser i förebyggande syfte.
Citera
2011-09-08, 20:33
Medlem
Citat:
Min förvåning är att tråden har tvärstoppat av någon anledning. Vilket inte är bra för lösningen av Helena A.

"Strukturalisten" känner sig vara en nära vän till Helena genom kompisar kompis.
Om det nu är så som Du säger! Varför svarar Du inte på pm eller lägger ut mer info på tråden om Helena med krets som är till nytta för alla som läser (framförallt från Mariestad)! Kan ju lova dig det blir kedjereaktion Och i längden tips till Polis. Vem trycker på i bakgrunden som gör dig osäker?
Är det P.W eller annan på förfesten?

"Strukturalisten" säger sig vara bekant med Helena och bekanta till henne. Mariestad är en liten stad som jag skrev till dig sista gången du ställde en fråga till mig per PM. Notera att jag svarat på de få PM du skrivit så kom inte med falskinformation. För övrigt tvärstannade den här tråden när 3-4 personer skrev under flera konton och folk med texter som inte går att läsa trädde in.
Citera
2011-09-08, 23:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
......... Desto fler som känner till tråden ju större är ju givetvis chansen att fler små lr stora pusselbitar i mysteriet faller på plats m.h.a bidrag från trådfolk.

Det kanske därför vore en bra idé om några M-stads folk gjorde reklam för tråden på något lämligt sätt. Förutom på nätet så kanske i lokalblaskor, anslag på anslagstavlor o dyl. o givetvis sprida det verbalt. Det är som sagt inte alls säkert att alla som vet något i fallet är medvetena om trådens existens (kanske inte ens om Flashback ö.h.t) o möjligheten till anonymitet.

KK12 pratar om danskreggad bil som trankärrsvittnet ska ha sett. Såg hon verkligen att den va danskreggad? Ingenting om modell, färg, storlek??

Disktrazan hade ju lite ny kul info. Var hölls denna förfest där BW o Shane deltog? Vems va bilen?[/url]
Tråden "tvärdör" ständigt med vissa obestämda intervall, inget konstigt med det. Det kan ju dock kanske vara läge ta tillfället i akt o att citera sig själv. Alltså försöka få in lite nytt trådfolk. Där kan ju ex. KK12 själv göra ytterligare en insats lr två, M-stadare som h*n är.

Såg ytterligare ett "mordprogram" på plattburken med försvunnen ung dam. Hittades i delar i flera olika sänkta väskor/påsar på olika ställen främst i närbeläget vattendrag.
Citera
2011-09-09, 03:45
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
"Strukturalisten" säger sig vara bekant med Helena och bekanta till henne. Mariestad är en liten stad som jag skrev till dig sista gången du ställde en fråga till mig per PM. Notera att jag svarat på de få PM du skrivit så kom inte med falskinformation. För övrigt tvärstannade den här tråden när 3-4 personer skrev under flera konton och folk med texter som inte går att läsa trädde in.
Sorry! Tar till mig kritiken. Menade en annan på tråden..som dock känner igen sig.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-09-09 kl. 03:51.
Citera
2011-09-09, 09:55
Medlem
P.Us sk erkännande. Hur många hörde hans erkännande, och hur löd hans erkännande? Detta vill jag ha svar på.
Citera
2011-09-09, 21:20
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-kex
P.Us sk erkännande. Hur många hörde hans erkännande, och hur löd hans erkännande? Detta vill jag ha svar på.
De uppgifter jag fått från oberoende källor tyder på flertalet.
Hur det löd eller annat i ordväxling som uppfattades av dessa personer vet nog redan vederbörande myndighet vid detta laget.
Men intressant är ju Leffe GW med planer sjösätta ett program olösta Mord.
En summa pengar till den eller de som kommer med avgörande tips ska vara en morot att avslöja något intressant som är lösningen. En Mille(miljon) är inte småpengar i de kretsarna som denna PU rörde sig i -92. Fördenskull inte heller bland B.W med polare på förfesten eller de som umgicks med Helena på stadt. Kan ju vara värt ett försök för den eller de som vet något kamma hem miljonen Men det förutsätter ju att Leffe GW tar med Helenas försvinnade i programmet.Vad alla vet så ligger ju Helenas försvinnade varmt om hjärtat hos Leffe.Tror han är bra nyfiken på ett resultat lösningen på försvinnadet.

Någon här på tråden som har någon aning om hur starta en insamling på flashback?
Verkar ju inte var bra fart i donationer till stiftelsen som Björn W och ljungert är ordförande i (rätta mig om jag har fel) är på 100.000 kr. Eller är det Fam A som är juridisk person i stiftelsen?

Kanske Micke.R på Hjortens Källare fixa insamling när han har öppet?
Hör av dig Micke.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-09-09 kl. 21:47.
Citera
2011-09-09, 22:47
Medlem
Pengar hit och dit. Den som sitter inne med info, är förmodligen själv insyltad. Ska en insylting ha en miljon? Den som vittnar får akta sig noga, en miljon är inget skydd.
Citera
2011-09-09, 22:56
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-kex
Pengar hit och dit. Den som sitter inne med info, är förmodligen själv insyltad. Ska en insylting ha en miljon? Den som vittnar får akta sig noga, en miljon är inget skydd.
Visst är en mille(miljon) inte ett skydd! det håller jag med dig om. Men personer som VET genom vänners skvaller är en annan sak och det är väl till dessa som Leffe GW söker sig till. Leffe kan till o med lova källskydd med mera. Men sannolikheten någon öppnar bladet från mun och berättar ökar väl med antalet kr som finns potten Eller!?
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-09-09 kl. 23:04.
Citera
2011-09-09, 23:33
Medlem
kungkarl12es avatar
Det har diskuterats en plats för en ev. förfest på tråden med Helena med inblandade och många förslag har funnits som Fägre,Töreboda som ex.
Tänk nu om jag säger Er att förfesten var bra mycket närmare Mariestad än vad som är sagt på tråden. Bra mycket närmare och med koppling ett område ned tilll bråten/lockerud gör det bra mycket intressantare. Vi jobbar just nu med namn husägaren där festen var. Och också med att se över så att det inte är en desinfo vi fått naturligtvis. Återkommer när bilden är klar.
Citera
2011-09-09, 23:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Visst är en mille(miljon) inte ett skydd! det håller jag med dig om. Men personer som VET genom vänners skvaller är en annan sak och det är väl till dessa som Leffe GW söker sig till. Leffe kan till o med lova källskydd med mera. Men sannolikheten någon öppnar bladet från mun och berättar ökar väl med antalet kr som finns potten Eller!?

Jag undrar om det är någon skillnad på 100.000 kr eller en miljon i detta fall. Personer som KAN VETA är säkert rädda och kanske inte vill riskera något? En miljon "i potten", eller inte. Dessutom tror jag inte att gm erkänner, om han/de inte ställs inför bevisning som han/de inte kan bortförklara. För gm betyder ett erkännande och utpekande av Helenas kropp ett förmodat långt fängelsestraff, då preskriptionstiden nu är borta. (Hur det fungerar för medhjälp i detta fall, vet jag inte.) Undrar om gm tycker att detta kan vara värt en miljon? Och ev. medhjälpare, är det värt att riskera repressalier för samma summa? Låt oss i alla fall hoppas det!

Det skulle kunna vara så att polisen anar/fått tips, men inte kommer vidare utan en kropp. OM fallet någon gång går till åtal kommer nog inte "Leffes" källskydd att hjälpa; i FUP brukar tips-/uppslagslämnare namngivas. Nu kan man ju ändå hoppas att pengar kan locka den/de som vet att höra av sig. Om flera som VET lämnar samma info till polisen kanske detta kan "skjutsa på". (Dock tycker jag att "pengaprat" i ett sådant här fall känns obehagligt. Tanken att hjälpa till borde vara viktigare...)

En liten förfrågan: Om någon som läser reagerar på en plats som kan vara betydelsefull och som börjar på bokstaven "Y", hör av er. Den/de som vet vad jag syftar på, förstår varför.
Citera
2011-09-10, 00:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det har diskuterats en plats för en ev. förfest på tråden med Helena med inblandade och många förslag har funnits som Fägre,Töreboda som ex.
Tänk nu om jag säger Er att förfesten var bra mycket närmare Mariestad än vad som är sagt på tråden. Bra mycket närmare och med koppling ett område ned tilll bråten/lockerud gör det bra mycket intressantare. Vi jobbar just nu med namn husägaren där festen var. Och också med att se över så att det inte är en desinfo vi fått naturligtvis. Återkommer när bilden är klar.

Jag har också fått uppgifter om att förfesten ska ha varit i Mariestad (och inte "bra mycket närmare Mariestad"), i ett område i närheten av de två du nämner. Områdets namn består av sex bokstäver.
Citera
2011-09-10, 00:25
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har också fått uppgifter om att förfesten ska ha varit i Mariestad (och inte "bra mycket närmare Mariestad"), i ett område i närheten av de två du nämner. Områdets namn består av sex bokstäver.
Bra! Då är vi två om saken plus mina källor!
Är det RADBYN med sex bokstäver Du menar!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in