2011-03-26, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
troligtvis så har minst en av gärningsmännen fru och barn idag och lever ett välordnat liv. kanske han har en dotter...ibland tänker han på vad han ställde till med den där sommaren.men han har det så bra , såinte kan han gå och erkänna nu
Nej det skulle nog inte GM göra i dagsläget. Du säger han?

Även om inte GM kommer att erkänna vilket jag inte tror, så går undersökningen vidare.

Som tur är så finns det inte längre någon preskriberingstid för mord! Denna GM kan bli rätt gammal innan finkan väntar!
Citera
2011-03-26, 19:21
Medlem
Xeitums avatar
Ja i bland är världen bra liten, eller åtmindstone Sverige. Kom precis hem från en av pubarna i björkarnas stad där jag tittat på hockeysemis o sänkt ett par bärs. Av en slump hamnade jag (i den tämligen välbesökta lokalen) brevid två medelålders herrar anställda av ett skandinaviskt flygbolag, en flygkapten och en styrman. Den senare visade sig vara från M-stad, höll lite lagom på Färjestad medan undertecknad luta mer åt Gnaget.

Jag förde givetvis in samtalet på fallet H. Det kom då fram att han hade dessutom jobbat som polis i M-stad fram tills för 13 år sedan, alltså ca 1997-98. Han hävdade att den troliga GM bodde utanför M-stad vid brottstillfället och att han trodde de hade ringat in rätt man men att bevisningen inte höll. Man borde kunna dra den slutsatsen att det var PR han menade. Vid den tiden som denne flygstyrman slutade som polis var väl PR fortfarande polisens hetaste spår (GWP's fram till 2004).

Jag skulle uppskatta styrmannens ålder till ca 50 bast, blond men snaggad. Han påminde en om Anders Ahlbom Rosendahl fast snaggad o lite yngre. Nå'n av er urinvånare kanske känner igenhonom.
Citera
2011-03-26, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja i bland är världen bra liten, eller åtmindstone Sverige. Kom precis hem från en av pubarna i björkarnas stad där jag tittat på hockeysemis o sänkt ett par bärs. Av en slump hamnade jag (i den tämligen välbesökta lokalen) brevid två medelålders herrar anställda av ett skandinaviskt flygbolag, en flygkapten och en styrman. Den senare visade sig vara från M-stad, höll lite lagom på Färjestad medan undertecknad luta mer åt Gnaget.

Jag förde givetvis in samtalet på fallet H. Det kom då fram att han hade dessutom jobbat som polis i M-stad fram tills för 13 år sedan, alltså ca 1997-98. Han hävdade att den troliga GM bodde utanför M-stad vid brottstillfället och att han trodde de hade ringat in rätt man men att bevisningen inte höll. Man borde kunna dra den slutsatsen att det var PR han menade. Vid den tiden som denne flygstyrman slutade som polis var väl PR fortfarande polisens hetaste spår (GWP's fram till 2004).

Jag skulle uppskatta styrmannens ålder till ca 50 bast, blond men snaggad. Han påminde en om Anders Ahlbom Rosendahl fast snaggad o lite yngre. Nå'n av er urinvånare kanske känner igenhonom.
Denna Pat**k har varit uppe i tråden åtskilliga ggr. Kocken!
Märkligt är att man finner spår av han i såväl tyskland som italien!
Citera
2011-03-26, 19:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej varför skulle han/de göra det? I snart 19 år har allt "gått som på räls". Han/de lär nog även i fortsättningen "hålla huvudet kallt".

Naturligtvis är de flestas ambition och önskan att hennes försvinnande skulle kunna lösas. Tyvärr tror jag aldrig att hennes försvinnande kommer att kunna få ett avslut!

Ja man vet som sagt inte vad som pågår i GM's uppenbarligen sjuka skalle, men man kan ju alltid hoppas att samvetet o dådet gnager o skaver riktigt ordentligt, plågar honom. Aset har onekligen haft väldigt mkt tur, tror också att huvudet mer är tomt än kallt. GM borde verkligen för alla inblandades skull, inkl. sin egen, anonymt berätta vad som blev av H's kvarlevor. Då får vi ju ett någon sorts avslut i alla fall.

Så länge inte GM gör detta kommer jag och de flesta andra betrakta honom som ett fegt, ryggradslöst skithål till kräk.

(Skulle vara intressant om ovan nämde ex.polis var GM o läser tråden .)
Citera
2011-03-26, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej varför skulle han/de göra det? I snart 19 år har allt "gått som på räls". Han/de lär nog även i fortsättningen "hålla huvudet kallt".

Naturligtvis är de flestas ambition och önskan att hennes försvinnande skulle kunna lösas. Tyvärr tror jag aldrig att hennes försvinnande kommer att kunna få ett avslut!

Det avslutet kommer nog närma sej mer och mer tills denna GM åker fast!
Citera
2011-03-26, 20:11
Bannlyst
jag tror att snart har vi namnet på gärningsmannen här, han ligger nog hemma i sin sköna säng och svettas..
Citera
2011-03-26, 20:12
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Denna Pat**k har varit uppe i tråden åtskilliga ggr. Kocken!
Märkligt är att man finner spår av han i såväl tyskland som italien!

Var bor karln Tyskland Italien Sverige.
Citera
2011-03-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Med en så gapande mun du har så vet du väl själv var han bor! Varför fråga mej för?
Citera
2011-03-26, 20:21
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Med en så gapande mun du har så vet du väl själv var han bor! Varför fråga mej för?

Jo du verkar trevlig och insatt i fallet men själv har jag missat att nämnda man bor eller har bott i Italien , var i tråden står det och sist vill jag be dig Yznof om ursäkt för mina dumma frågor.
Citera
2011-03-26, 20:40
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Om man läst tråden så framgår att det att Varberg i Sverige fortfarande är troligast. Tysklandsspåret var ju uppe till diskussion men då hörde en person av sig o påstod att hon var PR's nuvarande fru och hon dementerade bestämt att de lämnat Sverige. Om det var frun har inte belagts så vitt jag vet, kanske Prinzessan vet.

(Kan tillägga att ex.polisen på puben var frånskild. Kanske underlättar id)
Citera
2011-03-26, 20:57
Medlem
kungkarl12es avatar
Söker just nu intressanta initialer på namn, då med en anknytning ägare eller tillgång till båt sommaren 1992.
Antingen segelbåt eller motorbåt.

Finns båtplats strax norr om golfbanan.

Ekuddens båtplats även den vid badplatsen campingen.

Sjöängen har en brygga med platser strax sydväst om golfbanan med sommarstugeområde.

Björsätersviken båtplats (åsenvägen mot Lugnås ut mot Årnäs)med båtplatser.

Någon av Er tråden som kan komma med intressanta förslag på initialer namn?
Känsla, hört ryktesvägen eller rena fakta är välkommet.

PM är välkommet också.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-03-26 kl. 21:05.
Citera
2011-03-26, 21:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppet.

Citat:
[/b]

Det avslutet kommer nog närma sej mer och mer tills denna GM åker fast!

Ja man kan ju alltid hoppas på det bästa fast jag betvivlar detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2011-03-26 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in