2011-03-07, 18:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Vacker var hon. Antar att det fanns en del intresserade killar.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00134/NYHETER-12s16-helen_134161w.jpg

Ja, jag håller med dig helt!
Citera
2011-03-07, 18:30
Medlem
Xeitums avatar
Efter genomläsning av dagens korrespondas fick sig smilbanden lite exercis. (Yppar ej orsaken p.g.a husfridens skull, har dock inget med sakfrågan att göra). I bland tror jag någon drever lite med oss.

Som många påpekat går det ju p.g.a faktabrist ännu inte att till 100% utesluta en "random-GM" typ Eklund eller någon pundare som snetänt (möjligen har sheriffen sådan fakta). Statistiken talar dock mkt stark för att GM har ngn form av relation med H. "Någon form" behöver inte betyda nära anhörig! Är man då en go o glad utåtriktad 22 åring med flera fritids intressen och ett par arbetsplatser på meritlistan så kan denna "någon form av relation" krets bli ganska omfattande. Det är säkert en mkt tidskrävande upg att kolla upp alla dessa människor.

Någon var inne på att GM möjligen väljer hemmaplan vid gömmande av kvarlevor. Detta stämmer ju onekligen ibland t.ex ganska nyligen Natalie i Allingsås där GM=pojkvän valde åker utanför föräldrahemmet. Dom pillerknaprande Bollnäsgrabbarna i 20-års åldern som torterade o styckmördade en bekant för en mindre penningskuld spred dock ut delarna mer slumpmässigt.

Om folk i H's krets knaprade piller el utövade annan form drogbruk så ökar ju risken för någon har flippat ut och tagit sig för både det ena och det andra.

Sen väntar jag som många andra på fakta angående förfesten; tider o personer. Sedan den här grannen? vittnet Hannas man? den som begick självmord på Vikingavägen? arbetade på sjukhuset?
Senast redigerad av Xeitum 2011-03-07 kl. 18:33.
Citera
2011-03-07, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten och Viking77
Citat:
Pust.... Ut med det du har i tråden och håll inte på att fiska så där.

Precis vad jag säger ovan. Detta ständiga fiskande kombinerat med "gissa-vad-jag-vet"-inlägg, vilket i sin tur kombineras med ovilja att lämna ifrån sig något.

Det är inte helt lätt att bara skriva ut en teori här och en halv teori där, några fakta här och några halvgissningar där och några teorier till och ett par till som behöver fyllas på med info och ytterligare fakta för att få ihop det hela så det blir förståeligt.

Detta mina vänner måste ni väl ha full förståelse för. Ni borde väl sitta i samma situation själva. Gatsten har i och för sig redan skrivit ut allt han vet, säger han, och det är jättebra och helt rätt gjort. Men inte sydde du ihop den teorin på några enstaka månader? Du tänkte väl precis som jag tänker nu. Måste få ihop HELA teorin så det blir något vettigt och seriöst att lösa. Jobbar med flera olika teorier då man har fakta som passar in på lite olika teorier. Seriöst, ni måste väl förstå? Men så länge är min OM öppen för alla, vilket jag alltid har skrivit och jag samarbetar Gärna. Har ingen önskan att lösa fallet själv eller vara först med lösningen. Bryr mig inte om vem som löser det hela bara det blir löst! Så slösa inte kraft i att "tävla" med mig för jag ser mig gärna "besegrad" i lösningen på det här fallet. Du, Viking. Eller du Gatsen får gärna vara den som löser fallet. Jag skrev till och med tidigare att jag tyckte du skulle vara någon form av spaningsledare här där vi alla skulle samlas under din teori och att vi alla PM:ar in upplysningar till dig. Det är väl bra tydligt att jag enbart är intresserad av se en lösning av fallet.

Slut på gnabbet nu hoppas jag och så fortsätter vi att jobba!
Citera
2011-03-07, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Det är inte helt lätt att bara skriva ut en teori här och en halv teori där, några fakta här och några halvgissningar där och några teorier till och ett par till som behöver fyllas på med info och ytterligare fakta för att få ihop det hela så det blir förståeligt.

Detta mina vänner måste ni väl ha full förståelse för. Ni borde väl sitta i samma situation själva. Gatsten har i och för sig redan skrivit ut allt han vet, säger han, och det är jättebra och helt rätt gjort. Men inte sydde du ihop den teorin på några enstaka månader? Du tänkte väl precis som jag tänker nu. Måste få ihop HELA teorin så det blir något vettigt och seriöst att lösa. Jobbar med flera olika teorier då man har fakta som passar in på lite olika teorier. Seriöst, ni måste väl förstå? Men så länge är min OM öppen för alla, vilket jag alltid har skrivit och jag samarbetar Gärna. Har ingen önskan att lösa fallet själv eller vara först med lösningen. Bryr mig inte om vem som löser det hela bara det blir löst! Så slösa inte kraft i att "tävla" med mig för jag ser mig gärna "besegrad" i lösningen på det här fallet. Du, Viking. Eller du Gatsen får gärna vara den som löser fallet. Jag skrev till och med tidigare att jag tyckte du skulle vara någon form av spaningsledare här där vi alla skulle samlas under din teori och att vi alla PM:ar in upplysningar till dig. Det är väl bra tydligt att jag enbart är intresserad av se en lösning av fallet.

Slut på gnabbet nu hoppas jag och så fortsätter vi att jobba!

Nja, det jag har skrivit är inte allt, men väl det som kan användas i nuläget. Märk dock att det jag skrivit visserligen bygger på vittnen och deras utsagor, men som hopplockad enhet är det ändå bara en teori som inte på något sätt är heltäckande. Ska du få ihop en sådan perfekt teori som du verkar prata om lär vi alla bli pensionärer. Har du något som anknyter till det vi jobbar med nu, så fram med det medans det är färskt.
Citera
2011-03-07, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Nja, det jag har skrivit är inte allt, men väl det som kan användas i nuläget. Märk dock att det jag skrivit visserligen bygger på vittnen och deras utsagor, men som hopplockad enhet är det ändå bara en teori som inte på något sätt är heltäckande. Ska du få ihop en sådan perfekt teori som du verkar prata om lär vi alla bli pensionärer. Har du något som anknyter till det vi jobbar med nu, så fram med det medans det är färskt.

Det är just det jag menar (din feta stil) att ska det kunna användas (förstås) så krävs det ett hyfsat klart scenario under varje teori. Övertygad om att du förstår med tanke på att din teori tog så lång tid att lägga ut här. Utgår ifrån att den inte är gjort på några månader.

Jag har tyvärr inte något som jag kan säga anknyter till din teori mer än vad du redan har skrivit om den. Tycker för övrigt att den är riktigt bra och fortsättningen på den är väl vart dem sedan tar vägen och "Årnäs-vägen" känns ganska trolig. Värt att nämna är väl även vägen över/mot Ullervad och sedan mot Moholm alternativt ta av mot Ek (gamla "Skövdevägen"). Men annars har jag inte mycket att fylla i med i din teori. Kände ingen som bodde på den gatan i Lockerud. Vet bara att höghuset var fyllt med halv skumt folk och det huset är väl det första huset. Är det huset intressant, vilket det inte låter som, kanske jag kan få fram namn som bodde där.
Citera
2011-03-07, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Ska du få ihop en sådan perfekt teori som du verkar prata om lär vi alla bli pensionärer.
Nej, det får vi verkligen hoppas att det inte ska ta sådan lång tid. Jag försöker bara, precis som du och alla andra här, få en hållbar teori som kan hjälpa polisen att lösa fallet. Förhoppningsvis lyckas jag banta och få ihop en klockren teori på kortare tid än dig. Det vore väl bra? :-)
Citera
2011-03-07, 20:54
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Sedan den här grannen? vittnet Hannas man? den som begick självmord på Vikingavägen? arbetade på sjukhuset?
Ja, det här är intressant. Finns det någonting som skulle kunna tyda på att det ligger en hund begraven kring "Hanna" och hennes man? Har (eller kanske hade?) de några barn?
Mannen jobbade natten mellan lördag och söndag. Då troligast inom vårdyrket.
Citera
2011-03-07, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Det är just det jag menar (din feta stil) att ska det kunna användas (förstås) så krävs det ett hyfsat klart scenario under varje teori. Övertygad om att du förstår med tanke på att din teori tog så lång tid att lägga ut här. Utgår ifrån att den inte är gjort på några månader.

Jag har tyvärr inte något som jag kan säga anknyter till din teori mer än vad du redan har skrivit om den. Tycker för övrigt att den är riktigt bra och fortsättningen på den är väl vart dem sedan tar vägen och "Årnäs-vägen" känns ganska trolig. Värt att nämna är väl även vägen över/mot Ullervad och sedan mot Moholm alternativt ta av mot Ek (gamla "Skövdevägen"). Men annars har jag inte mycket att fylla i med i din teori. Kände ingen som bodde på den gatan i Lockerud. Vet bara att höghuset var fyllt med halv skumt folk och det huset är väl det första huset. Är det huset intressant, vilket det inte låter som, kanske jag kan få fram namn som bodde där.
Käns fint att se mina gammla teorier komma upp igen (fet markerat)
Citera
2011-03-07, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
Käns fint att se mina gammla teorier komma upp igen (fet markerat)
Ok, har du varit inne på den möjligheten också. Ja, jag håller dessa två "flyktvägar" öppna som fullt möjliga i dagsläget. OBS. "Årnäsvägen" är trolig också!
Citera
2011-03-07, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Ja, det här är intressant. Finns det någonting som skulle kunna tyda på att det ligger en hund begraven kring "Hanna" och hennes man? Har (eller kanske hade?) de några barn?
Mannen jobbade natten mellan lördag och söndag. Då troligast inom vårdyrket.

Nu naggas det lite i kanten på det här "sjukhusspåret" igen. Eller kanske inte igen utan ett nytt "sjukhusspår". Kan givetvis finnas olika möjliga teorier med sjukhuset. Jag är som jag skrev tidigare mycket lite insatt i "sjukhusspåren"
Citera
2011-03-07, 21:11
Bannlyst
Ja det är väl typ några sidor sedan och även ca 2 mån bakåt
Citera
2011-03-07, 21:36
Bannlyst
Jag trointe så mycket på sjukhuset !
frågan är varför just sjukhuset ?
Hur det än är så är olika teorier bra, men jag gillar inte att följa spår som INTE är bekräftade på ett seriöst sätt.
Det är tex. svårt att ta ett vittne som seriöst bara för att 1 anonym person säger att det är så.
Man vill ju att det ska vara verifierat/styrkt på något vis.
Får man ett vittnesutsago från tex. förundersöknings protokollet eller via reportage i tv eller kanske en nära vän man vet inte fabriserar eller ser med egna ögon ja då är det för mig iallafall ett seriöst vittne.
Eller om man kan styrka ett "spår" med olika FAKTA från media eller strka indisier som sammanfaller med olika händelser, adresser, personer osv. då är det ett spår värt att tro på.
Tyvärr är det svårt att få saker bekräftade här, men tack vare några duktiga personer och mina egna rotanden och frågningar i arkiv, register, tidningar och minnen + kunskapen om Mariestads mentalitet, kultur ,topograf OCH magkänsla så är mina teorier i första hand kvar i närområdet av Helenas hem.
I andra hand finns teorin som Gatsen vurmar för, den vita bilen men då är min flyktväg lite annorlunda än Gatsten.

Men men går det verifiera alla dessa vittnen på ett seriöst sätt så kommer allt bli mycket lättare.
Inget illa mot dig nu Gatsten, ta det absolut INTE som kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in