2011-03-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack för bilden, här ser man tydligt de olika positionerna.

Har funderat mycket på detta med bilen och jag får inte ihop det.Vid vilken tid kom Ulrika hem, det skulle kunna förklara en hel del.

Varför får du inte ihop d med bilen? För jag får heller inte ihop d men jag är rädd att röra till d, så kan du utveckla lite?
Citera
2011-03-07, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy9990
Precis därför jag har en känsla av att H egentligen inte var huvudmålet utan blev d av en olycklig omständighet.
Samma sak har sagts innan i tråden åtskilliga ggr. Är det så att U är den som skulle bli utsatt men att H gick emellan?
Citera
2011-03-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Samma sak har sagts innan i tråden åtskilliga ggr. Är det så att U är den som skulle bli utsatt men att H gick emellan?

Bara en teori, behöver alls icke stämma. Eftersom man verkar ha koncentrerat sej på H umgängeskrets och hela tiden söker där men inte fått napp.
Citera
2011-03-07, 00:20
Bannlyst
Citat:
Bara en teori, behöver alls icke stämma. Eftersom man verkar ha koncentrerat sej på H umgängeskrets och hela tiden söker där men inte fått napp.
Har du en teori själv? Utveckla den i tråden är du snäll.
Citera
2011-03-07, 00:25
Bannlyst
[quote=SebastianFlyte]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Apropå självmord, raggarbil o kanske BW

Dock , raggarbilar, o amerikanare i synnerhet, kan oftast INTE klassas som "mindre bil", kappast ens som mellanstorlek.[/QUOTE

jag läste samma inlägg tidigare och tycke att denne person kan vara intressant. Bara för att BW endast körde stora amerikanare innebär ju inte det att han inte kan ha haft någon roll i brottet: jag säger inte att denna person är skyldig men han kan ju vArit medhjälpare till nån kompis/släkting vid undanskaffning tex. Vet nån om han var bekant med någon i Helenas krets på något sätt?
BW var en kompis till Helena och Ulrika!
Citera
2011-03-07, 00:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Bra att du försöker strukturera upp med översiktsbilder Lalajlaj!

Måste bara ställa en rak fråga:
I etermedia (senast Veckans Brott där Leif GW Persson var helt övertygad) i skrivande media (Expressen 1992, 2004) och bland poliser med insikt i fallet så säger man att gärningsmannen/männen finns i Helenas bekanskapskrets och finns i närområdet. Och att gärningen troligen utförts av mer än en gm. Man framför också att gm inte kan bindas i brist på bevis. Många av inläggen här på FB har samma tankegångar.

Vad grundar man detta på?

1992 och 2004, när Expressen publicerade sina artiklar, var polisen "övertygad" om vem gm var. Han hade funnits i Helenas bekantskapskrets. Det fanns dock inga bevis mot denne person och han är i dag avförd.

Att GW och poliser menar att gm finns i Helenas bekantskapkrets och i närområdet kan bero på att det inte sällan är så i sådana här fall. Eller att någonting i utredningen tyder på det.

Att attacken troligen utfördes av mer än en person kan bero på att det finns tecken på det på/vid brottsplatsområdet.
Citera
2011-03-07, 01:01
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Yznof]
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianFlyte
BW var en kompis till Helena och Ulrika!

Den "BW" som strukturalisten refererar till i sitt inlägg (och som nämnts av någon annan tidigare), som begick självmord samt åkte raggarbil, var, så vitt jag känner till, ingen kompis till Helena eller hennes syster. Det är en annan person, men med samma initialer.
Citera
2011-03-07, 01:04
Medlem
kungkarl12es avatar
[quote=Prinzezzan]1992 och 2004, när Expressen publicerade sina artiklar, var polisen "övertygad" om vem gm var. Han hade funnits i Helenas bekantskapskrets. Det fanns dock inga bevis mot denne person och han är i dag avförd.

Att GW och poliser menar att gm finns i Helenas bekantskapkrets och i närområdet kan bero på att det inte sällan är så i sådana här fall. Eller att någonting i utredningen tyder på det.Att attacken troligen utfördes av mer än en person kan bero på att det finns tecken på det på/vid brottsplatsområdet.[/QUOTE]

Bra Du lättar lite på trycket! kan bara hålla med.
Och välkommen igen till tråden.
Citera
2011-03-07, 01:12
Bannlyst
[quote=Prinzezzan]
Citat:

Den "BW" som strukturalisten refererar till i sitt inlägg (och som nämnts av någon annan tidigare), som begick självmord samt åkte raggarbil, var, så vitt jag känner till, ingen kompis till Helena eller hennes syster. Det är en annan person, men med samma initialer.
Var inte den BW jag tänkte på som strukturalisten sa.
Citera
2011-03-07, 01:20
Medlem
Sumpings avatar
[quote=Prinzezzan]
Citat:

Bra att du är tillbaka!

Naturligtvis vet polisen mycket mer än vad vi vet och många av våra spekulationer och teorier blir därför lite konstiga när vi inte har fakta. Jag har inte följt detta fall så värst länge och har inte alla uppgifter klart för mig. Men som jag ser det så är t ex förfesten hos väninnan Pernilla i Töreboda av central betydelse.
Vet du något om detta som du kan delge oss? T ex när Helena lämnade Töreboda för att gå på Statt-discot och när systern Ulrika åkte hem? Och vet du kanske något om vem som var med på festen?
Kände du Helena?

Citera
2011-03-07, 01:21
Bannlyst
Citat:
Vad jag förstår så kanske det är dags att söka på andra ställen istället!
Citera
2011-03-07, 01:22
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Yznof]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Var inte den BW jag tänkte på som strukturalisten sa.

Sorry, jag trodde du menade den BW, då du citerade Xeitums "Apropå självmord, raggarbil o kanske BW"

Då har du rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in