2007-02-23, 13:52
Medlem
SweeeBs avatar
Kunskap ar lagrad hierarkiskt, i vilket hierarkiska ordiningar ar definerade av en prototyp. Den hierarkiska ordingen for vertyg ar ofta definerad av prototypen hammare, den hierarkiska ordingen for farg ar ofta definerad av prototypen rod. Till exempel, om fragan varit om en mobel hade prototypen varit stol.
2007-02-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweeeB
Kunskap ar lagrad hierarkiskt, i vilket hierarkiska ordiningar ar definerade av en prototyp. Den hierarkiska ordingen for vertyg ar ofta definerad av prototypen hammare, den hierarkiska ordingen for farg ar ofta definerad av prototypen rod. Till exempel, om fragan varit om en mobel hade prototypen varit stol.

Precis så tror jag också att det är, även om jag inte hade verktygen (he-he) för att kunna förklara fenomenet lika precist.
2007-02-23, 17:02
Medlem
Uno!s avatar
Blå hammare
2009-06-11, 16:33
Medlem
MajorNybergs avatar
Blå Hammare här också! Kan vara för att alla tal och punkter är formade lite som en hammare och så tog jag min favorit färg blå.
Senast redigerad av MajorNyberg 2009-06-11 kl. 16:36.
2009-06-11, 16:55
Medlem
ändrade mig till röd från blå i sista sekund.
2009-06-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Jag tänkte på en blå kuk..

ok vet inte vart du köper dina verktyg.....

jag tänkte hammare, röd

anledning, jag kunde ana att det vara hammare så jag tog den, röd tog jag för uppgiften var lite bitter o tråkig

ska man också så snabbt som möjligt säga ett verktyg så är det hammare som kommer upp i de flesta huvuden.
2009-06-11, 17:49
Medlem
Mäzters avatar
en orange skiftnyckel
2009-06-11, 17:55
Medlem
jävlar jag tänkte på en röd hammare
2009-06-11, 21:41
Bannlyst
En vanlig fil, svart plasthandtag
2009-06-11, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweeeB
Precis, majoriteten av människors definitionsbild av ett verktyg är en hammare. Iaf inom vår kultur.
2009-06-12, 01:23
Medlem
Haha, har sett något liknande förut så visste att det var röd hammare redan innan. Funkade inget vidare för mig alltså. Finns det ingen liknande fast som inte har med verktyg att göra?
2009-06-12, 01:39
Bannlyst
Fick hjärnsläpp...
Kom inte på ett verktyg på 30 sek. Sen blev det... spik, då kom jag på att det inte är ett verktyg, så då tänkte jag såg, då jag häromdan sågade av en spik, sen om jag på att den skulle vara färglad, då orange är min favoritfärg var det det som ploppade upp.

Alla mattematik med de konstiga stjärnorna och positionerna av svaren förvirrade mig...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in