2007-02-17, 14:31
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Såg inslaget på efterlyst, minns jag helt fel eller sa dom att hon hade på sig en jacka sist dom såg henne? Varför har man jacka på sig när man ska till tvättstugan i källaren?
Citera
2007-02-17, 14:39
Medlem
Flärps avatar
Jag vet vem denna tjejen är. Vi gick i samma gymnasium, närmare bestämt Huddingegymnasiet.

Jag kände henne inte alls men det jag vet är att hon var väldigt glad och utåtriktad.

Personligen tror jag att hon har fått kalla fötter och arrangerar sitt egna försvinnande.
Citera
2007-02-17, 18:25
Bannlyst
Terapivägen - kinesiska - någon som vet mer???

Polisen gick hårt åt killen - han kontaktade därför Peter Althin & sa att han går inte med på fler förhör utan advokat.

Enligt andra källor var killen grovt kriminell sen tidigare.

Enligt samma källa hade man haft likhund i lägenheten som gav utslag.

Killen dömdes sedermera.

Kvinnan var kinesiska - var mannen inföding eller utböling??
Citera
2007-02-17, 19:01
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydor
Min egna teori bygger på att familjen avecklat 19 åringen eftersom hon inte vill leva med sin tvångsgifta make.

Hon ligger inrullad i en matta i närheten av huset hon bor (bodde).

Dom kom på att hon inte var oskuld och kunde ta den skammen
Citera
2007-02-17, 19:40
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
tror att hon i detta nu blir våldtagen av ett gäng lönnfeta patrioter som hämd för alla våldtäkter på våra svenska tjejer som utförts av kulturberikare.
Är du seriös eller bara mongolid?

Helt uppenbart att det har med giftemålet att göra, varför skulle hon försvinna sådär plötsligt dagen innan maken skulle anlända från Marocko. Efterlyst visade ju en bild på honom, en riktigt ful arab. Varför skulle en söt, utåtriktad 19-årig tjej vilja gifta sig med en sån byfåne.
Citera
2007-02-19, 02:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Såg inslaget på efterlyst, minns jag helt fel eller sa dom att hon hade på sig en jacka sist dom såg henne? Varför har man jacka på sig när man ska till tvättstugan i källaren?

Eh...det är minusgrader. Jag har alltid jacka på mig när jag hämtar tvätten majoriteten av årets månader. Efterlyst filmade väl tvättstugan utifrån och som jag uppfattade det måste man gå ut för att kunna gå in genom den dörren.

Hade hon blå linser på efterlysningsfotot eller var det photoshoppat? Hon var brunögd på de andra korten.

Sedan skulle hon inte gifta sig. Hon hade varit gift i något år sades väl.
Jag undrar över hennes övriga familj. Yasmin bodde med sin mamma och lillasyster. Mamman verkade uppriktig i sin förtvivlan och undran över vad som hade hänt dottern. Finns det en pappa och/eller bröder? Försvann hon frivilligt?
Citera
2007-02-19, 07:02
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Polisen gick hårt åt killen - han kontaktade därför Peter Althin & sa att han går inte med på fler förhör utan advokat.

Enligt andra källor var killen grovt kriminell sen tidigare.

Enligt samma källa hade man haft likhund i lägenheten som gav utslag.

Killen dömdes sedermera.

Kvinnan var kinesiska - var mannen inföding eller utböling??

Snubben var svensk, bor nämligen i samma port.
Citera
2007-02-19, 22:33
Bannlyst
Familjen vet mer än dom säger. Det är det enda ni får veta.
Citera
2007-02-19, 22:46
Medlem
Tuesdays avatar
I Efterlysts reportage framgick att Yasmin försvann från Terapivägen i Flemingsberg och att hon bodde med sin mamma och lillasyster där. Inte ett ord om pappan i hela reportaget.

Folkbokföringen säger att det är pappan och de två döttrarna som bor på Terapivägen medan mamman är folkbokförd på en annan väg i Huddinge.
Något skumt är det. Efterlyst kollar upp sådant hoppas jag. Så vad är det?

edit: Det var Yasmins bästis som sade att Yasmin gift sig av kärlek och alltså ingen i hennes familj. När man slår på pappan på ratsit ser man att denne frånskilde ensamstående heltidspappa med två tonårsdöttrar har en årsinkomst på 115 000 kronor samt betalningsanmärkningar. Är bästisen opålitlig och det i själva verket var ett arrangerat äktenskap, dvs pappan fick välbehövliga pengar/tillgångar för att sälja sin äldsta dotter?
Citera
2007-02-19, 22:56
Medlem
Tuesdays avatar
Mamman är omgift med en yngre svensk man som hon lever med ensam. Varför låtsades hon i TV leva med sina döttrar på en adress hon inte bor på? Det är något med fadern. Fick inte döttrarna bo med sin mamma sedan hon träffade en svensk man?
Citera
2007-02-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lejon71
Det är synd om kinesiskan, hur kan etniska svenskar göra så mot andra människor?

Ja, jävla etniska svenskar. Ett riktigt pack.
Citera
2007-02-19, 23:17
Medlem
Bartolomaioss avatar
Det finns nätverk för muslimska kvinnor som vill fly från sina familjer. I min skola fanns det en tjej som var tvingad att gå i burka och leva ett liv hon inte trivdes med. Det slog lite fel och hon började röka och en massa, ibland kunde man se en tjej man inte kände igen springa till tunnelbanan. Det var hon som hade maskerat sig för att kunna gå på diskon. Hennes far fick reda på det och hon kom inte till skolan på en månad. När hon kom tillbaks kunde hon inte vara med på gymnastiken vad jag fått höra (hon var inte klasskamrat med mig). Efter ett tag försvann hon och många trode att hon blivit mördadm, jag fick dock reda på vad som hänt genom en bekant som hjälpt hon att fly. Hon hade träffat en svensk kille och blivit kär, då hon troligen skulle blivit mördad om hon berättat detta så valde hon att vara tyst. Sedan fick fadern en ljus idé att det var dags för hon att gifta sig (detta var i slutet av 8:e klass!). Det ville hon inte så hon flydde. Hon gjorde detta genom att en viss kyrka som är "invandrad" i Sverige gav henne en identitet genom att låna ut ett pass.

Vad jag fått höra skall hennes bilder finnas på många moskéer i världen, om någon får syn på hon är hon död. Detta nätverk av moske efterlysningar skall även finnas representerat i sverige, jag vet inte om det finns på de större moskéerna i landet dock.

Vad som hänt och inte hänt i detta fall vet jag inget om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in