Citat:
Ursprungligen postat av lillJosef
Skulle vilja ha reda på lite bra sidor med inredning som man kan köpa till hemmet. Funderat på att inreda ett gott spelrum/pub i det framtida hemmet.
Har redan hittat en sida med bra biljardbord och poker bord.
Så nu söker jag allt som hör till en typisk pub. Gärna i engelsk stil, men är öppen för andra förslag också.
Hoppas på god hjälp.
Även om jag personligen inte tycker det är så snyggt med pubstilen i hemmet kan jag mycket väl förstå nyttan och glädjen med ett dylikt rum. Därför ska jag ge dig några förslag.
Först och främst ska du ju naturligtvis ha en darttavla, komplett med ordentlig poängtavla. Under tavlan ska du ha en rejäl matta så att eventuella pilar som ramlar ner inte sabbar golvet.
Du bör ha ett par rejäla gubbfåtöljer med fotpallar. Kanske inte direkt pubstil men klart skönt om du ska sitta och grogga med en polare. Tänk kolonial herrklubb á la 1912.
En liten musikanläggning kanske? Fyll på med Pouges och Dropkick Murphys för den rätta Irish Thug-känslan.
När du ändå håller på tycker jag gott att du kan smälla upp ett par småtavlor med roliga motiv, typ hundar som spelar kort eller limerick-skyltar.
Sist men inte minst ska du ju ha en liten kyl (eller rättare sagt en ganska normal kyl) så att du alltid har ett gäng kalla på lager.
Lycka till med bygget!