2007-02-15, 14:38
Medlem
lillJosefs avatar
Skulle vilja ha reda på lite bra sidor med inredning som man kan köpa till hemmet. Funderat på att inreda ett gott spelrum/pub i det framtida hemmet.

Har redan hittat en sida med bra biljardbord och poker bord.

Så nu söker jag allt som hör till en typisk pub. Gärna i engelsk stil, men är öppen för andra förslag också.

Hoppas på god hjälp.
Citera
2007-02-15, 19:04
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillJosef
Skulle vilja ha reda på lite bra sidor med inredning som man kan köpa till hemmet. Funderat på att inreda ett gott spelrum/pub i det framtida hemmet.

Så nu söker jag allt som hör till en typisk pub. Gärna i engelsk stil, men är öppen för andra förslag också.

Hoppas på god hjälp.

Även om jag personligen inte tycker det är så snyggt med pubstilen i hemmet kan jag mycket väl förstå nyttan och glädjen med ett dylikt rum. Därför ska jag ge dig några förslag.

Först och främst ska du ju naturligtvis ha en darttavla, komplett med ordentlig poängtavla. Under tavlan ska du ha en rejäl matta så att eventuella pilar som ramlar ner inte sabbar golvet.

Du bör ha ett par rejäla gubbfåtöljer med fotpallar. Kanske inte direkt pubstil men klart skönt om du ska sitta och grogga med en polare. Tänk kolonial herrklubb á la 1912.

En liten musikanläggning kanske? Fyll på med Pouges och Dropkick Murphys för den rätta Irish Thug-känslan.

När du ändå håller på tycker jag gott att du kan smälla upp ett par småtavlor med roliga motiv, typ hundar som spelar kort eller limerick-skyltar.

Sist men inte minst ska du ju ha en liten kyl (eller rättare sagt en ganska normal kyl) så att du alltid har ett gäng kalla på lager.

Lycka till med bygget!

Citera
2007-02-15, 21:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillJosef

Hoppas på god hjälp.

Det mest uppenbara i mina ögon är att du fixar en ordentlig bardisk, gärna med minst en kran. Placeras bäst i ett hörn för att vara så kompakt och enkel som möjligt. Plats för en barstol på kortsidan och två på andra (andra platsen ska vara en vipp-skiva så man kan gå ut och in ur baren där). Diskmaskin, kyl, frys och diskho med blandare är minimum. Finns många sidor du kan kolla för tips vad gäller bardelen.

Sen vet jag inte hur stor plats du har eller hur många du tänkt underhålla. Men en "cigarravdelning" med klubbfotöljer runt ett runt bord, ett bås (två motställda soffor med hög rygg och bord i mitten, plats för fyra), en eller ett par ståbord vid dart/biljardavdelningen samt ett eller ett par bord med utsikt mot storbildsskärm där man visar sporten.

Så hade en kund det i sin källare som jag var hos för dryga två år sedan. Förstod inte alls varför han ville flytta från det drömboendet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in