2007-02-15, 13:49
Medlem
KarieZs avatar
Hej
Jag har alltid kunnat logga in med min mailadress, men i julas slutade det helt plötsligt att funka. Jag hade inte gjort något speciellt datorn och internet funkade som det skulle men varje gång jag försökte logga in på msn, kom det upp en ruta där det stog: "Du kan inte använda msn messenger eftersom din kontaktlista inte är tillgänglig. Försök igen senare. Visst visst...men det gick inte att logga in på en hel vecka. Sedan testade jag att logga in med en annan adress, och det funkade. Så jag tänkte att "det är väll bara nån bugg" så jag addade alla kontakterna på den nya mailadressen. Det har funkat helt perfekt. Tills nu .. Nu när jag loggar in så kommer det jävla meddelandet upp igen.
Vad kan jag göra?
Det kan ju inte vara meningen att jag ska behöva byta mailadress 8 gånger om året? eller?
observera att jag inte gjort något speciellt på senaste tiden.

Tack på förhand
Citera
2007-02-15, 14:04
Medlem
I_O_Us avatar
Konstigt! Samma sak för min polare, han har inte kunnat logga in på veckor.. och nu när jag försökte logga in så kom samma ruta upp för mig: Du kan inte använda msn messenger eftersom din kontaktlista inte är tillgänglig.

Jag försökte logga in några gånger och tillslut gick det men ALLA på min lista är offline vilket är ganska ovanligt.
Citera
2007-02-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Konstigt! Samma sak för min polare, han har inte kunnat logga in på veckor.. och nu när jag försökte logga in så kom samma ruta upp för mig: Du kan inte använda msn messenger eftersom din kontaktlista inte är tillgänglig.

Jag försökte logga in några gånger och tillslut gick det men ALLA på min lista är offline vilket är ganska ovanligt.
måste vara serverproblem ?
Citera
2007-02-15, 14:26
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
måste vara serverproblem ?
Hur åtgärdar man sånt?
Citera
2007-02-15, 14:31
Medlem
KarieZs avatar
aa nu funkar det för mig också... men den mail adressen som pajade i julas har aldrig funkat igen...
Det finns ju en "status för tjänst"-knapp som man kan kolla. då ser man om dom har server problem. och dät stod det att allt var okej....

Man kan ju ha kvar tråden.. så man kan få reda på vad man kan göra om det händer igen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in