2008-02-13, 00:26
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
En polare kör följande:

-Allt på hamburgaren?
-Nej, inte mjukglass.

Är det på allvar det roligaste, korta skämt du vet?
Fyfan.

Själv läste jag någon gång det roligaste korta skämtet här på Flashback, kanske till och med i den här tråden... ? Jag minns inte, men det lyder som följer:
-"A seal walked into a club"

[edit]
Nu fantiserar jag om att få vara hamburgerbagare för en dag och när din humoranorektiska kompis dyker upp med sin lajbans jargong så bara:
-"Vill du ha allt på burgaren?"
-"Nej, inte mjukglass"
-"Det var fan det tråkigaste jag hört. Nu drar du åt helvete innan jag friterar ditt ansikte, fittunge"
Aaahh, det vore något.
Senast redigerad av LéKriss 2008-02-13 kl. 00:32.
Citera
2008-02-13, 00:31
Medlem
LéKrisss avatar
dubbelpost
Citera
2008-02-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Är det på allvar det roligaste, korta skämt du vet?
Fyfan.

Själv läste jag någon gång det roligaste korta skämtet här på Flashback, kanske till och med i den här tråden... ? Jag minns inte, men det lyder som följer:
-"A seal walked into a club"

[edit]
Nu fantiserar jag om att få vara hamburgerbagare för en dag och när din humoranorektiska kompis dyker upp med sin lajbans jargong så bara:
-"Vill du ha allt på burgaren?"
-"Nej, inte mjukglass"
-"Det var fan det tråkigaste jag hört. Nu drar du åt helvete innan jag friterar ditt ansikte, fittunge"
Aaahh, det vore något.

Avslutningen var det bästa i tråden på länge. Skönt om alla tråkiga människor kunde sluta med sina wild & crazy vitsar från MC Donalds kön. Och istället smaska på sitt eget kön? Trist att säga det, men den vitsen är tom bättre än 90 % av det som presenterats än så länge.
Citera
2008-02-13, 00:39
Medlem
Neroxxs avatar
En buffelhjord rör sig inte snabbare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste som dödas först. detta naturliga urval är bra för hjorden. Hjorden i helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av den svagaste medlemen.

På samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller. Som alla vet tar överdriven alkoholkonsumtion död på cellerna. Men naturligtvisså är det de svagaste hjärncellerna som går åt först.

genom att regelbundet konsumera öl kan man rena bort de svagaste hjärncellerna och därigenom göra hjänan till en snabbare oc effektivare maskin. Det är därför man alltid känner sig smartare efter ett par öl. Tänk på detta!! Drick med gött samvete.

EDIT:Stavning!
Citera
2008-02-13, 00:41
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En buffelhjord rör sig inte snabbare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste som dödas först. detta naturliga urval är bra för hjorden. Hjorden i helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av den svagaste medlemen.

På samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller. Som alla vet tar överdriven alkoholkonsumtion död på cellerna. Men naturligtvisså är det de svagaste hjärncellerna som går åt först.

genom att regelbundet konsumera öl kan man rena bort de svagaste hjärncellerna och därigenom göra hjänan till en snabbare oc effektivare maskin. Det är därför man alltid känner sig smartare efter ett par öl. Tänk på detta!! Drick med gött samvete.

EDIT:Stavning!
Oj, det var en kort vits!
Citera
2008-02-13, 00:45
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrilla
Avslutningen var det bästa i tråden på länge. Skönt om alla tråkiga människor kunde sluta med sina wild & crazy vitsar från MC Donalds kön. Och istället smaska på sitt eget kön? Trist att säga det, men den vitsen är tom bättre än 90 % av det som presenterats än så länge.

Men det är ju för fan inte ens ett skämt. Ett skämt eller en vits är något med en poäng, inte en rolig händelse eller att säga en konstig sak.
Att säga en konstig sak kan för all del vara att "skämta", men det är en helt annan sak än ett "skämt".
Så, meningen "Inte mjukglass tack" är högst ofullständig som skämt. Hela anekdoten om det festlige skojaren till kompis är på sitt eget tragiska sätt förvisso ett "skämt", men fungerar däremot inte som ett skämt utan just som en festlig berättelse.
Stor skillnad.
Citera
2008-02-13, 00:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Oj, det var en kort vits!

Jo kom på efter jag hade skrivit klart den att den kanske inte riktigt passade in här. Men men, man får hoppas att folk tyckte den var roliga allafall.
Citera
2008-02-13, 01:21
Medlem
snön föll

det var vitt sen
Citera
2008-02-13, 01:30
Medlem
Alla barnen tittar in i mikron utom Rut.
Hon tittar ut.
Citera
2008-02-13, 12:04
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharhiv
Brännvin måste vara utspätt med kvinnliga hormoner. Ju mer man dricker, desto tjatigare och tjatigare blir man, och ´man kan inte köra bil heller!

Det tycker jag var roligt!
Puss.
Citera
2008-02-16, 21:57
Medlem
Gateways avatar
- Vad är klockan?
- Klocka; se ur. Ett ur eller en klocka är ett instrument som visar aktuell tid eller som kan mäta ett tidintervall.

Äh,kommer inte på något nu...
Citera
2008-02-29, 21:10
Medlem
Vad heter korridor på kinesiska?

lång-trång-gång

haha xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto