A man calls a radio deejay and says, "I've found a wallet with a hundred thousand koruny inside. There's also a card that says ‘Jan Ziegler, Seifert Street 3, Prague.' "
"So?" says the deejay. "What do you want us to do?"
"Would you be so kind as to play the man a song?"
A man calls a radio deejay and says, "I've found a wallet with a hundred thousand koruny inside. There's also a card that says ‘Jan Ziegler, Seifert Street 3, Prague.' "
"So?" says the deejay. "What do you want us to do?"
"Would you be so kind as to play the man a song?"
För att anknyta till det ryska bidraget, som var rätt kul, så har jag den här:
"Ljuset i änden av tunneln är oftast tåget"
Jag gillade Polens bidrag. Det påminner om en annan historia jag hört:
I ett rum hade det samlats några av världens mest framstående vetenskapsmän. Plötsligt, i en ljusblixt, uppenbarar sig ett övernaturligt väsen mitt i rummet, vi kan väl kalla det för en ande. Jag har kommit för att ge någon av er här i rummet en fantastisk gåva. Ni måste själva välja ut vem av er som ska få den. Gåvan är faktiskt en av tre: Den som väljs ut får välja mellan att få evigt liv, att få oändlig visdom eller oändlig rikedom.
Efter en livlig diskussion och avslutande omröstning är det till slut en äldre vetenskapsman som väljs. Vilken gåva ska han välja? Evigt liv verkar inte så tilltalande, han har levt sitt liv och är ganska tillfreds med det. Vetenskapsman som han är, så väljer han oändlig visdom, och med en ny ljusblixt får han den, och han slås ned till golvet av den otroliga insikten. Förväntansfulla samlas de andra i rummet runt honom och undrar vad han ska berätta, nu när han vet allt.
"Jag skulle valt stålarna"
Det blev visst lite OT med tanke på att det skulle vara korta skämt. Jag ber om ursäkt för det.
Senast redigerad av boppalooz 2009-11-06 kl. 10:48.