Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-14, 19:35
  #1
Medlem
themayors avatar
Jag har problem med en sak med mitt usbminne!

Jag försöker föra över foton till det från datorn, men får alltid fram felmeddelandet som är nått i stil med "katalogen kan inte skapas".....Vad kan detta bero på?

Usbminnet är en sandisk Cruzer crossfire, och burken som det hela utförts på är en med Xp, och har även testat en med W millenium.

Någon?
Citera
2007-02-14, 20:17
  #2
Medlem
lakritssnörets avatar
låter väldigt skumt, det du kan testa är ju att formatera om stickan.
Citera
2007-02-14, 21:18
  #3
Medlem
masterkarexs avatar
du kan ju testa. men på vissa usb-minnen finns det liksom ett lås på själva usbminnet för att inget ska komma eller gå därifrån. jag hade liknande problem förrut. försök hitta "låset". tror det är som skrivskydd som fanns på disketter förrut. lätt hänt att komma åt de.
Citera
2007-02-14, 21:22
  #4
Medlem
lakritssnörets avatar
fast som jag förstod han så kan han spara filer men inte skapa mappar...eller?
Citera
2007-02-15, 10:10
  #5
Medlem
themayors avatar
EFter lite mer testande så går det inte att kopiera något alls till minnet, så det verkar helt klart som om det finns någoon skrivskyddsknapp på det hela. Är lite av en lekman på det här, men ska titta noggrant på den och se vad jag hittar. Tack så länge!
Citera
2007-02-15, 10:19
  #6
Medlem
lakritssnörets avatar
det är isf 99% att skrivskyddet är på. Dock så vet jag inte vart den sitter på den stickan. hoppas det löser sig
Citera
2007-02-15, 15:01
  #7
Medlem
masterkarexs avatar
told you so! =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback