2007-02-17, 16:15
Medlem
Shitzors polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Japp, det där med vattnet stämmer. Jag läste att katter ute i naturen aldrig dricker där de ätit (helt logiskt)

Slå mig med en pinne om jag är en idiot men jag förstår inte riktigt vad det är som är logiskt med att inte dricka där man ätit?
Citera
2007-02-17, 16:50
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
Slå mig med en pinne om jag är en idiot men jag förstår inte riktigt vad det är som är logiskt med att inte dricka där man ätit?
har ingen pinne men duger mattpiskan
det hela handlar om instinkt, en förklaring jag fått höra är att vatten bredvid ett byte(i detta fallet maten) kan va dåligt och bättre att söka vatten annanstans.

en delförklaring jag hört som jag tycker låte...siochså handlar om att bytet har druckit dåligt vatten och dött men katter äter väl inte kadaver ?

Citat:
Btrf torrfoder, det ska inte va för salt, köp ett bra märke.
Hills eller Royal canine är bra foder.
för min del blir det RC, kvalitetsfoder och dom 2 sorter jag köpt har katten tyckt mycket om.

tråkig/dålig mat är också nåt osm kan trigga protestbeteende hos katter.
Citera
2007-02-18, 09:53
Bannlyst
Avliva

kan inte förstå det skojiga med en pissande & skitande katt.

Jag har &så ett husdjur - det är en gök som är inbyggd i min K700 - den pockar på min uppmärksamhet varje gång det ringer & den varken pissar eller skiter!!
Citera
2007-02-18, 11:19
Medlem
freyas avatar
Det första att göra är att utesluta om det är ett fysiskt symptom av något slag. Åk till veterinären.

I annat fall kan man ju undra om katten aldrig använt lådan? Är den kastrerad? Kissar den inne även om den får komma ut? Är den underaktiverad? Varför kan den inte vara ute på nätterna, opassande omårde?
Citera
2007-02-18, 11:42
Medlem
Shitzors polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
har ingen pinne men duger mattpiskan
det hela handlar om instinkt, en förklaring jag fått höra är att vatten bredvid ett byte(i detta fallet maten) kan va dåligt och bättre att söka vatten annanstans.

en delförklaring jag hört som jag tycker låte...siochså handlar om att bytet har druckit dåligt vatten och dött men katter äter väl inte kadaver ?

Okej. Jo men visst, den förklaringen får jag väl köpa då!
Citera
2007-02-19, 12:05
Medlem
Jag orkar inte läsa vad ni har skrivit allihopa men i alla fall så säckade han ihop totalt igår. Det var inte nödvändigt att åka in akut enligt vetrinären så en tid på onsdag var bokad. Han har dock kräkts hela natten, äter inte, dricker inte och har svårt att röra på sig. En bekant åker i 200 km/h in till akuten nu med honom. Han kan fan inte dö
Citera
2007-02-19, 12:17
Medlem
Tjohildas avatar
Din stackare! Vet hur det känns.. Håller tummarna för dig och kissen...
Citera
2007-02-19, 14:39
Medlem
Jag fick precis en rapport. Han har ett eget rum på intensiven. De vet inte vad som är fel men blodprover ska analyseras. Han hade tydligen gömt sig hemma under sängen och förberett sig för sin död, men nu ligger han alltså med dropp där.

Jag återkommer.

Citera
2007-02-19, 15:39
Medlem
Shitzors polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymIdentitet
Jag fick precis en rapport. Han har ett eget rum på intensiven. De vet inte vad som är fel men blodprover ska analyseras. Han hade tydligen gömt sig hemma under sängen och förberett sig för sin död, men nu ligger han alltså med dropp där.

Jag återkommer.

Fy fan. Ja det är aldrig roligt med djur som mår dåligt.
Hoppas han klarar sig och blir bättre!
Citera
2007-02-19, 21:55
Medlem
MisterGGs avatar
Nåt nytt om katten?

Jag håller tummarna för att det går bra. Det är trots allt ingen ålder på katten.

Jag lider med dig!
Citera
2007-04-13, 15:33
Medlem
Själv har man ett liknande problem.. en hankatt som är cirka ett år.. kastrerad, har för någon månad sen börjat både pissa och skita lite överallt även fast lådan är helt ren, har bytt sand oxå men hjälper inte.. tur i oturen är väl att han i 95% av fallen iaf gör det inne i badrummet men fan man måste ju städa badrumsgolvet flera gånger per dag.. vad ska jag egentligen göra?

folk har sagt att avlivning är enda alternativet...
Citera
2007-04-13, 15:36
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Hur går det för katten??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in