2007-02-14, 16:28
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
HC,

du har en poäng i detta, åtm vår avgånskull var det många som hittade bra Alma Mater´s i det civila helvete, både här i Sverige och utomlands. Eller som ett par avoss - bådadelarna.

Däremot var det ett statistiskt skräckinjagande antal som blev poliser !

En halv dag under den senare delen av utbildningen lades åt Information ang polisyrket av en lätt dregglandes polis som såg framför sig åtminstone 3-4 piketers personalproblem lösta.

Var du MP?

Glöm sedan inte att den högsta klassen - högadeln - i alla tider varit krigare.
Citera
2007-02-14, 16:30
Medlem
Koolaids avatar
SchwPzAbt,

det var ett förslag on en NY och mer passande avatar
Citera
2007-02-14, 16:32
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Var du MP?

Glöm sedan inte att den högsta klassen - högadeln - i alla tider varit krigare.

Skogsmatros, KA1 lääänge sedan !
Citera
2007-02-14, 19:16
Medlem
torkeltuvas avatar
Citat:
Skogsmatros, KA1 lääänge sedan !

Hmmm, ställer mig rygg mot rygg med Oddis här.
Skogsmatros säger du? Tydlig felnavigering med sjömän på land. Kan det vara så kompetent det!!?

I övrigt, om jag får anse något i den övriga diskussionen, så tror jag det är väldigt svårt att jämföra ett land med värnplikt, eller vad det är nuförtiden, med ett land som har en yrkesarmé. Ännu tydligare blir det med brittiska förband. Gemene man i ett brittiskt förband kommer oftast från en underklass, medans officerskåren är karriärister, många i alla fall. Att sno värvning i storbrittannien är ofta ett sätt att komma ur miserabla förhållanden, och det också därför det fortfarande finns "military schools", som du kan börja i redan från mellanstadiet, om jag inte minns fel. Skillnaderna är uppenbara.
/T
Citera
2007-02-14, 20:58
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkeltuva
Hmmm, ställer mig rygg mot rygg med Oddis här.
Skogsmatros säger du? Tydlig felnavigering med sjömän på land. Kan det vara så kompetent det!!?

I övrigt, om jag får anse något i den övriga diskussionen, så tror jag det är väldigt svårt att jämföra ett land med värnplikt, eller vad det är nuförtiden, med ett land som har en yrkesarmé. Ännu tydligare blir det med brittiska förband. Gemene man i ett brittiskt förband kommer oftast från en underklass, medans officerskåren är karriärister, många i alla fall. Att sno värvning i storbrittannien är ofta ett sätt att komma ur miserabla förhållanden, och det också därför det fortfarande finns "military schools", som du kan börja i redan från mellanstadiet, om jag inte minns fel. Skillnaderna är uppenbara.
/T

Kompetens, baaah! Kompetens är resultatet av icke existerande aggressivitet !
När det finns så fina metrosexuella övningar som tex våldsam landstigning att tillgå !
Citera
2007-02-14, 22:22
Medlem
torkeltuvas avatar
Citat:
Kompetens, baaah! Kompetens är resultatet av icke existerande aggressivitet !
När det finns så fina metrosexuella övningar som tex våldsam landstigning att tillgå !

Jo jag anade det!
In the naaaavyyy, dadadadadadadaaaa!
Å andra sidan, hur kompetent är det att trilla utr fullt funktionsdugliga flygplan? Höhöhö!
/T
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in