2009-11-12, 00:37
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Är det inte själva meningen att det ska vara mycket trafik runt en centralstation?

haha låter ju rimligt
Citera
2009-11-12, 01:05
Medlem
Bor själv i Göteborg.

Stockholm är större och vackrare.

Dock är Göteborg bättre, främst som evenemangs och nöjesstad. Vi har riktiga arenor för sport och konserter, svenska mässan, liseberg, operahuset, slottskogen etc etc mitt i city! Du kan traska mellan vilka som helst av dessa platser på högst 20 minuter.

Sen läste jag egentligen bara första inlägget och att avenyn skulle vara ful och innehållslös är ett stort skämt till påstående. Du hittar alla möjliga klädbutiker; allt från intersport till NK i anslutning till den. Kultur i form av konstmuseet, stadsteatern och konserthuset. Samt nattliv i mängder.

Sist men inte minst ligger vi på den finare kusten, västkusten, och det är jävligt mycket roligare att åka till Danmark och Norge än till Finland och Ryssland.

Dock tycker jag det är fantastiskt kul att besöka Stockholm, men jag har lättare att plocka fram Göteborgs fina sidor!
Senast redigerad av kimpalimp 2009-11-12 kl. 01:16.
Citera
2009-11-12, 01:56
Medlem
Stockholm är min enda kärlek. Världens vackraste stad.
Citera
2009-11-12, 13:11
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Och Ljungskile är en göteborgsklubb för att Ljungskile ligger i storgöteborg? Skämt och sido, ja nu har vi väl såvitt jag vet lika många klubbar i allsvenskan, vilket vi även hade denna säsongen?

Nej Ljungskile tillhör Uddevalla kommun och räknas därför inte till Storgöteborg.
Citera
2009-11-12, 16:51
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nej Ljungskile tillhör Uddevalla kommun och räknas därför inte till Storgöteborg.

Förtusan säkert 8 mil från Ljungskile till Götet! Skulle vara en mindre överdrift att kalla Enköping för Sthlmsklubb!!!
Citera
2009-11-12, 16:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Ironi är något som absolut inte biter på dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Förtusan säkert 8 mil från Ljungskile till Götet! Skulle vara en mindre överdrift att kalla Enköping för Sthlmsklubb!!!

Se ovan.
Citera
2009-11-12, 17:09
Medlem
Domyojis avatar
Like a Glove bor i Japan, landet som inte förstår sig på ironi.

Plus att läste inte ens det inlägget, läste upp till Uddevalla sen blev jag så förbannad att jag inte kunna hålla mig längre.

Se ovan

Edit: Han som klagar på att Solna inte är Sthlm är en
Senast redigerad av Domyoji 2009-11-12 kl. 17:11.
Citera
2009-11-12, 20:39
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimpalimp
och det är jävligt mycket roligare att åka till Danmark och Norge än till Finland och Ryssland.
Du har inte varit i Ryssland. Seriöst, hur i helvete kan du föredra Norge framför Ryssland?
Citera
2009-11-12, 20:40
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Du har inte varit i Ryssland. Seriöst, hur i helvete kan du föredra Norge framför Ryssland?

Man förstår språket.
Citera
2009-11-12, 20:42
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Jag tror att det är ungefär fem mil.
Dessutom räknas numera hela Stockholm län till storstockholm så hur långt är det från Stockholm till Norrtäljes mest nordliga del?
Citera
2009-11-12, 22:35
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Jag tror att det är ungefär fem mil.
Dessutom räknas numera hela Stockholm län till storstockholm så hur långt är det från Stockholm till Norrtäljes mest nordliga del?

Spelar ingen roll vad folk sejjer.

Norrtalje, ja t.o.m Vallentuna och Stjle och hela hogen e inte sthlm
Citera
2009-11-13, 00:51
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad folk sejjer.

Norrtalje, ja t.o.m Vallentuna och Stjle och hela hogen e inte sthlm

Förutom när man säger att Stockholm skall växa med att helt göteborg om 20 år.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in