2009-03-02, 11:22
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ja det finns även i Göteborg men det är inte en affär man handlar på förutom om man har gott om pengar. Som jag sa har jag bara varit på NK en gång. Dessutom finns det inte en enorm skylt som visar alla att man har NK.

Du blir bara mer och mer patetisk.
Vad har en skylt med någonting att göra? Haha, dom riktigt rika handlar, iaf sina kläder, på andra ställen än NK.
Finns mycket på NK som inte kostar multum.
Citera
2009-03-02, 11:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Du blir bara mer och mer patetisk.
Vad har en skylt med någonting att göra? Haha, dom riktigt rika handlar, iaf sina kläder, på andra ställen än NK.
Finns mycket på NK som inte kostar multum.

Hur många är riktigt rika då.
Citera
2009-03-02, 15:19
Medlem
hanssonss avatar
Citat:
Jag har bara varit på NK en gång.
Jaha?
Citera
2009-03-02, 15:23
Medlem
hanssonss avatar
Jag har bara sätt några få saker som är dyra. Den ena var en väskbutik där man kunde köpa väskor för över 100k och sedan en klockbutik där det var några klockor som var ganska dyra. Resten kan nästan vem som helst köp för det är inga sjuka summor...

Mvh Hanssons
Senast redigerad av hanssons 2009-03-02 kl. 15:46.
Citera
2009-03-02, 15:27
Medlem
LendaleWhites avatar
Precis. Förutom ett par exlusiva butiker, finns det mesta som säljs på NK i affärer som Åhléns. NK är helt enkelt inte så fruktansvärt speciellt som folk tror...
Citera
2009-03-06, 21:16
Medlem
Avsiktarens avatar
Vi är förtryckta av stockholmarna. Skall kanske rösta på FP i nästa val traditionellt starka i Göteborg har alltid värnat om Göteborg. Tycker att Göteborg skall vara Sveriges huvudstad känns redan som om Göteborg är det. Göteborg är verkligen något speciellt.
Citera
2009-03-06, 21:19
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Vi är förtryckta av stockholmarna. Skall kanske rösta på FP i nästa val traditionellt starka i Göteborg har alltid värnat om Göteborg. Tycker att Göteborg skall vara Sveriges huvudstad känns redan som om Göteborg är det. Göteborg är verkligen något speciellt.

Alla har redan förstått att du är stockholmare
Citera
2009-03-06, 21:50
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Alla har redan förstått att du är stockholmare

ÅÅH jag e n stocke ifrån stockan bor i Hivan skall ta och gå med bruna linjen till Aidsan.
Nej jag är ifrån Storgöteborg bosatt i Göteborg. Har alltid sett upp till Göteborg.
Citera
2009-03-06, 22:34
Medlem
Grmmbls avatar
Personligen så föredrar jag Göteborg som stad eftersom det jämfört med Stockholm är mycket mer avslappnat och mindre stressigt.

Fast en tunnelbana hade ju inte varit dumt att ha här!
Citera
2009-03-06, 23:09
Medlem
Bakkelits avatar
Aaah, ljuva hemstad

Olivedal, Stigberget, Majnabbe, konserter på Trädgårn...
Lokalpatriot som jag är så säger jag att Göteborg slår vackra men ack så sterila Stockholm. Fast det hade varit intressant att veta vad människor utanför dessa städer säger om saken. De flesta i tråden är ju ganska partiska
Citera
2009-03-06, 23:11
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Aaah, ljuva hemstad

Olivedal, Stigberget, Majnabbe, konserter på Trädgårn...
Lokalpatriot som jag är så säger jag att Göteborg slår vackra men ack så sterila Stockholm. Fast det hade varit intressant att veta vad människor utanför dessa städer säger om saken. De flesta i tråden är ju ganska partiska
Jag skulle vilja säga att alla svenskar är partiska med tanke på det sthlmshat som florerar på landet. Man bör nog fråga utlänningar när det gäller sånt här. Sådana som har varit i båda städerna, vilket det inte finns för många av.
Citera
2009-03-06, 23:38
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Jag skulle vilja säga att alla svenskar är partiska med tanke på det sthlmshat som florerar på landet. Man bör nog fråga utlänningar när det gäller sånt här. Sådana som har varit i båda städerna, vilket det inte finns för många av.

Pratade med en amerikan om det när jag var där, han hade vart i Sverige och släktforskat, dock tyckte han Stockholm var en mycket vacker stad medans han tyckte Göteborg var en typisk industristad med ett lite mer "rough climate" Givetvis hade han ju fel, men jag får väl återge hans tillkännagivande ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in