2007-07-19, 00:51
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterbrud
För många år sedan huserade flera olika MTG-ägda medieföretag i samma lokal. Många anställda där var helt sjukt otrevliga. Pelle Törnberg t ex var inte så trevlig, men han låg i lä. I särklass otrevligast var Johan Staël von Baël, Karin Petterson (senare gift Hübinette) var näst otrevligast.

Bonusskvaller: Alla höjdare var livrädda för Stenbeck och man fick aldrig säga att det var upptaget om han sökte någon. I själva verket var han inte alls lika otrevlig eller fisförnäm som småhöjdarna. Han var riktigt trevlig även när man sa att det var upptaget, eller att personer inte svarade (I allafall i telefon; under de sex veckor jag stod ut att serva de minst tacksamma, mest otrevliga mdiefjantar som fanns i Sverige på den tiden var han aldrig på kontoret in person).

Bonusskvaller 2: Mattias Hansson satt _alltid_ i "möte"; man fick inte koppla in några telefonsamtal till honom, utom de som kom från hans flickvän (hon som sen blev mediebolagschef vad hon nu hette) och de kom. Minst fem om dagen.

Som sagt, ge oss mer detaljerad information! Tack på förhand, han en bra dag osv Mvh Roland
Citera
2007-07-19, 11:33
Medlem
Sorry

Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Som sagt, ge oss mer detaljerad information! Tack på förhand, han en bra dag osv Mvh Roland

Det var på 1900-talet så jag kommer inte ihåg så mycket mer. Dessutom stod jag som sagt inte ut med de pompösa typerna så jag sa upp mig efter ett par, tre veckor. Stannade bara tills de hittat en ny stackare att ignorera och skälla ut helt utan anledning.

Allt jag kommer ihåg förutom Mattias Hanssons totala ovilja att svara i telefon är att Sten Feldreich var så lång att han inte kunde gå rak genom dörrarna, att Fru Ascberg hade brutit armen, att blivande fru Staël von Baël fick blommor av någon helt annan än hennes dåvarande chef Johan Staël von...

Nej, alltså, inget juicy alls, men de var jävligt otrevliga!
Citera
2008-02-03, 22:45
Medlem
Pangbullens avatar
Hon har en j-vligt välbevarad kropp, dessutom ganska sexig, men ogillar hennes dryga framtoning (föga förvånande med en del info här iofs...).

Tyckte hon verkade ha varit lite av utsvävad tjej när man först såg henne i rutan för typ tio år sen, bodde på en husbåt har jag för mig.

Hörde att hon var rätt kaxig/arrogant på den radiostation hon jobbade på i mitten på 90-talet. Nån man undvek.

Ingen som har nåt smaskigare skvaller om henne, eller hon är kanske lite småpräktig?
Senast redigerad av Pangbullen 2008-02-03 kl. 22:53.
Citera
2008-02-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
Hörde att hon var rätt kaxig/arrogant på den radiostation hon jobbade på i mitten på 90-talet. Nån man undvek.

har hon inte jobbat på nån lundaradio? radio af?
Citera
2008-04-29, 20:40
Medlem
Carin Hubinette, någon som minns hennes knarkskandal?

Hon hette tidigare Pettersson och ledde tillsammans med Sievert Öholm programmet Debatt. Helt plötsligt försvann hon då det uppdagades att hon var torsk på tjack.

Hon har gjort en strålande come back och leder idag Agenda. Har skaffat familj och barn. Någon som vet mer om vad som egentligen hände och hur hennes resa såg ut?
Citera
2008-04-29, 21:38
Medlem
Kingen_kings avatar
Hon var väl på TV4 mellan SVT-programmen..?
Citera
2008-04-29, 21:49
Medlem
Memas avatar
Varför inte snacka om det i den tråd som redan finns om henne?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=443480&page=2

Och hon heter Karin - inte Carin.
Citera
2008-04-29, 21:52
Medlem
mishimas avatar
Sammanfogade två trådar

/mod
Citera
2008-04-29, 21:55
Medlem
wonderlands avatar
Menar du att knarkskandalen skulle ha uppdagats av media? (utan att ge ut namn förstås). Känns ganska otroligt, men inte omöjligt.
Citera
2008-04-29, 22:07
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
Hon hette tidigare Pettersson och ledde tillsammans med Sievert Öholm programmet Debatt. Helt plötsligt försvann hon då det uppdagades att hon var torsk på tjack.

Hon har gjort en strålande come back och leder idag Agenda. Har skaffat familj och barn. Någon som vet mer om vad som egentligen hände och hur hennes resa såg ut?

Enligt den här artiklen från 2005 har hon i drygt 10 år varit programledare i tv och radio. Verkar inte alls som hon haft något uppehåll och gjort come back. Möjligtvis har hon varit hemma eftersom hon fött flera barn.

Citat:
Hon har i drygt tio års tid arbetat som programledare för ett flertal samhällsprogram inom radio och TV, bland annat Kvällsöppet i Sveriges Television och Svart eller vitt i TV4. Hon har också arbetat med Folkradion i Sveriges Radio P3 och Studio Ett i P1. Fram till i mars förra året jobbade hon med Uppdrag granskning och nu senast som projektledare för SVTs Faktum.

http://www.journalisten.se/artikel/10214/karin-huebinette-tar-oever-agenda

Vad grundar du ditt påstående på?
Citera
2008-04-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leon01

Som jag skrev tidigare i en annan tråd så har jag aldrig hört talas om det här förut så det vore intressant att veta vart du fått det här ifrån?
Citera
2008-04-30, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Menar du att knarkskandalen skulle ha uppdagats av media? (utan att ge ut namn förstås). Känns ganska otroligt, men inte omöjligt.
Hittade detta vid en snabb sökning, minns att hon även namngavs i andra media.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9807/24/knark.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in