innan denna ändring så krashar inte servern, den verkar stabil också..
"efter klient 14 så får connectande klienter timeout.. det är nog ett mindre problem att fixa.."
fick in den 14e usern nu.. fixade det precis..
det var dock inget mindre problem.. pust.. det var en hel del mer anti user checkar kan jag säga iaf.. och ett antal timmar att hitta dom..
ska kolla mera så det inte uppstår problem för den inloggade 14 usern.. datan ser ok ut änsålänge.. gjorde temporära patchar så jag ska fixa till de snyggt nu
*edit*
kollade snabbt om det funkade.. med 15, 16 och 17 users.. japp! loggade ut i lite olika ordning.. inga problem.. woaaah.. status kommandot: Connections 15/8 <- kul tycker ja

se om de går och ordna.. att den säger 8 i uppstart etc. och vidare är att den inte läser .ini filen ang. user raden.. inte heller på port raden.. alltså är dessa också default kodade i programmet..
*edit 2*
skumt.. av alla nästan likadana checkar.. funkade det bara att patcha en för att de skulle funka.. well gott.. tycker faktiskt det är lite fånigt av dom att lägga ut fejkade saker som inte har nån större betydelse.. dom har gjort det jobbigt ändå
allt verkar funka bra nu.. skall kika om jag hittar nåt mer att leka med.. som de jävlats med.. tex port spärren.. antar att den inte är att leka med.. får se hur de går