2014-09-24, 09:03
Medlem
När skall Jimmie Åkesson börja leverera något av alla sina vallöften?
Nu är det dags för pay_off_time.
Citera
2014-09-24, 11:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
När skall Jimmie Åkesson börja leverera något av alla sina vallöften?
Nu är det dags för pay_off_time.

Det kommer hända den dagen de antingen får egen majoritet, eller inte isoleras mer av det andra blocket.
Citera
2014-09-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det kommer hända den dagen de antingen får egen majoritet, eller inte isoleras mer av det andra blocket.

Som partiledare för Sveriges tredje största parti måste Jimmie Åkesson klara att kunna leverera något annars förlorar han röster.
Citera
2014-09-24, 12:13
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Som partiledare för Sveriges tredje största parti måste Jimmie Åkesson klara att kunna leverera något annars förlorar han röster.

De har faktiskt kunnat utöva en del inflytande över politiken som vågmästare, och kommer fortsätta göra det.
Däremot så KAN de inte göra stora genomslag utan majoritet eller samarbete, skyll på sjuklövern.
Citera
2014-09-24, 12:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Måste han leverera även om han isoleras av 7-partiblocket? Det blir svårt. Han förlorade inga röster direkt mellan åren 2010-2014.
Citera
2014-09-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Har själv lite plast i ett par framtänder sen ett gäng år tillbaka och brukar lyckas bita av dom lite då och då.
När jag har varit och fixat dom så brukar det ta runt en timme och kosta en 800, alltså utan nån försäkring eller nånting.
Så det är faktiskt lite skumt att han inte fixade dom, själv får jag panik och måste få det gjort så fort som möjligt eftersom jag tycker det känns riktigt pundigt att gå omkring med en trasig framtand.

Särskilt som det är Jimmie och sd med allt vad det innebär, höhöhö spelmissbrukande bonne utan tänder etc

Ja, hans ovilja att snabbt åtgärda framtanden k a n ju vara en indikation på spelmissbruk; han spelar så att ekonomin inte klarar ett tandläkarbesök!?

Hur som helst tyder det på dålig smak, att gå omkring med en trasig framtand...får lite Palme-vibbar av det - han hade ju halvruttna framtänder, som han inte åtgärdade förrän partikamraterna sade i från...
Citera
2014-09-25, 09:31
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Ja, hans ovilja att snabbt åtgärda framtanden k a n ju vara en indikation på spelmissbruk; han spelar så att ekonomin inte klarar ett tandläkarbesök!?

Hur som helst tyder det på dålig smak, att gå omkring med en trasig framtand...får lite Palme-vibbar av det - han hade ju halvruttna framtänder, som han inte åtgärdade förrän partikamraterna sade i från...

Fast vi kan nog lägga ner det där om spelmissbruk, iom att det som sagt inte handlar om att byta ut halva garnityren för 30k utan lite plast i en framtand, till en kostnad av gissningsvis under tvåtusen spänn.
Min gissning blir nog att valrörelsen har tatt så hårt och varit så intensiv att Jimpa helt enkelt inte riktigt pallat, och sen ovanpå det tänkt "jamenvafan det är en jävla framtand, kan fi nästan komma in med en alkad och pillrad gammal kärring som partiledare och en tiokrona nästan komma in mellan Jan Björklunds framtänder så ska väl jag kunna....eller vad är det här för jävla låtsasland vi lever i där en trasig tand blir till ett politiskt argument... "

Kanske.
Citera
2014-09-25, 11:28
Medlem
trottwells avatar
Dåliga tänder är en tydlig klassmarkör, det är också valet av livskamrat dvs sambo.
Citera
2014-09-25, 18:01
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Dåliga tänder är en tydlig klassmarkör, det är också valet av livskamrat dvs sambo.

Jo, men nu har han ju råd många gånger om å fixa tanden, han är väl inte särskilt utseendefixerad bara. Palme hade ju inte problem med enstaka tänder, utan hela käften var rutten - och han var ju överklass.
Citera
2014-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Fast vi kan nog lägga ner det där om spelmissbruk, iom att det som sagt inte handlar om att byta ut halva garnityren för 30k utan lite plast i en framtand, till en kostnad av gissningsvis under tvåtusen spänn.
Min gissning blir nog att valrörelsen har tatt så hårt och varit så intensiv att Jimpa helt enkelt inte riktigt pallat, och sen ovanpå det tänkt "jamenvafan det är en jävla framtand, kan fi nästan komma in med en alkad och pillrad gammal kärring som partiledare och en tiokrona nästan komma in mellan Jan Björklunds framtänder så ska väl jag kunna....eller vad är det här för jävla låtsasland vi lever i där en trasig tand blir till ett politiskt argument... "

Kanske.

Det beror naturligtvis på hur allvarligt spelmissbruket är...
Citera
2014-09-27, 20:21
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Det beror naturligtvis på hur allvarligt spelmissbruket är...

Bara det att du kallar det för missbruk tyder på att du går på massmediands drev om att han inte har nån kontroll på spelandet.

Många människor med mindre pengar än Jimmie spelar med betydligt mer pengar.
Från vad jag har hört angående Jimmies lön och mängden han omsatt med spelande så har han spelat för småslantar, det är bara för oss som inte har 100k + i månanden som tycker det är stora summor.

Du måste ju ändå tänka på att pengarna Jimmie har omsatt både omfattar vinster som han sedan spelat med igen, och att han som högst lagt en 4-5 månadslöner på spelandet.

Låter inte som ett missbruk för mig, tecken på dålig karaktär, visst, men absolut inget som tyder på missbruk.
Citera
2014-09-28, 23:13
Medlem
korrektists avatar
Efter djupare research har det framkommit att Åkesson blev av med en del av framtanden under senaste valrörelsen 2014. Handgemäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in