2010-11-20, 05:39
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Invandrare är inte en ras, det är personer som har flyttat till ett annat land, behöver man vara en annan ras då?

Invandrare rasister mot invandrare...var ska man börja?

Påstår du att en etnisk kanadensare som har flyttat till Sverige och nu bor här, inte kan vara rasistisk "mot" en invandrare från Somalia som lever i Sverige?

Läste du också min första post?

När i helvete började jag prata om raser?

Jag har aldrig påstått att en invandrare inte kan vara rasistisk mot en annan invandrare, men i sammanhanget med min första post var det så.

Påstår du att Invandrare i SD har emot andra invandrare av olika etnicitet? (visserligen sant men jag tror inte dom ser det ur ett sånt perspektiv)

Måste sluta posta så fort, redigerar om mina inlägg 5 ggr
Senast redigerad av Funderarmusen 2010-11-20 kl. 05:43.
Citera
2010-11-20, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Läste du också min första post?

När i helvete började jag prata om raser?

Jag har aldrig påstått att en invandrare kan vara rasistisk mot en annan invandrare. Påstår du att Invandrare i SD har emot andra invandrare av olika etnicitet?

Jag ändrade mitt inlägg efter att du ändrat ditt, läs igenom det först där jag svarar på en fråga du ställer. Om jag svarar på en fråga du ställer, betyder inte det att jag påstår att du påstår något annat. Jag enbart svarade på den.

Man pratar om raser när man pratar om rasister.

Detta inlägget är ganska offtopic men jag måste besvara dig med att jag inte påstod något illa om vad du sa, utan som sagt, besvarade en fråga du ställde.
Citera
2010-11-20, 05:43
Medlem
Gitarrmongots avatar
Det du inte har förstått är att SD inte vill ha ut alla invandrare eller hatar alla invandrare utan de vill minska invandringen. Det är ju ingen hemlighet att vi har tagit in en jävla massa invandrare de senaste åren.
Bara för att han tycker att man ska minska den siffran betyder ju inte det att han bara sitter hemma och äter köttbullar och makaroner varje dag.

Jävligt dålig kvalitet på den här trådstarten..
Citera
2010-11-20, 05:45
Medlem
Är TS Jan Helin? Maken till sinnesförvirrad smörja var det länge sedan jag läste.
Citera
2010-11-20, 05:46
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Jag ändrade mitt inlägg efter att du ändrat ditt, läs igenom det först där jag svarar på en fråga du ställer. Om jag svarar på en fråga du ställer, betyder inte det att jag påstår att du påstår något annat. Jag enbart svarade på den.

Man pratar om raser när man pratar om rasister.

Detta inlägget är ganska offtopic men jag måste besvara dig med att jag inte påstod något illa om vad du sa, utan som sagt, besvarade en fråga du ställde.

Inget personligt mot dig heller, men du missade poängen helt och hållet och "frågan jag ställde" var ju ingen fråga så det fanns inget att besvara.
Citera
2010-11-20, 05:51
Medlem
Jopsiks avatar
Visserligen hatar jag SD och Jimmie Åkesson och hans dubbelmoral men det exempel du tar upp i trådstarten tyder mer på din egen dubbelmoral än på Jimmie's.
Varför går du dit och äter pm du tycker det är så fel att äta på den restaurangen? Det kan du ju tänka på innan du kritiserar Jimmie för att göra detsamma.
obs jag försvarar inte Jimmie! Hoppas de gjorde någonting äckligt med hans mat, det förtjnar han
Citera
2010-11-20, 05:54
Medlem
En av de mest löjliga, meningslåsa tråder jag läst hittils.
Kan man bli mer osaklig än såhär? Måste man vilja förbjuda alla restauranger med utländska influenser bara för att man vill ha en invandringspolitik som liknar den normala nivån i de flesta övriga länder i Europa?

Moderator, vänligen lås skiten!
Citera
2010-11-20, 06:19
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1.
Du verkar ju dum i huvudet, du startar en tråd för att du sett Jimmie käka på en restaurang ägd utav ickesvenskar ? Deras ideologi bygger inte direkt på att det inte ska finnas några invandrare i Sverige utan snarare att den massinvandring som finns idag måste minskas kraftigt.

Hur menar du att detta skulle vara dubbelmoral ?

Tack, det var allt som behövde skrivas!
Citera
2010-11-20, 06:55
Medlem
SwiftDeletes avatar
Att minska invandringen har inget att göra med de invandrare som fått medborgarskap. Åkesson är inte rasist så han har inget emot att äta på en restaurang som ägs av invandrare. Åkesson har inget emot invandrare som jobbar och försörjer sig. De enda som Åkesson är emot är de som bryter svensk lag eller kommer hit med falska underlag.
Citera
2010-11-20, 07:27
Medlem
Coques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupungen
Har inte nämnt att SD säger att utländska restauranger ska bojkottas, inte sant?
Säger inte heller att han inte kan äta där, tycker bara att det är ganska konstigt om man tänker på vad han "kämpar" för.
Han kämpar för minskad invandring, inte ett ariskt Sverige.
Så nej, det var inte dubbelmoral.
Citera
2010-11-20, 07:42
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Ja, det är dubbelmoral. Jimmie står för det "svenska" och det är ju inte mongoliskt.
Citera
2010-11-20, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupungen
Enligt mig är det dubbelmoral när han står och pratar vänligt med såsutdelaren(?) som knappt kan uttala en ord på korrekt svenska. SD vill väl att alla invandrare ska kunna svenska om de ska få ge sig in i arbetslivet, eller har jag fel där? Något jag har fått för mig iallafall.

Och exakt vad skulle JÅ tjäna på att vara otrevlig mot arbetande invandrare enbart för att dom har svårt med språket? Huvudsaken är ju att killen jobbar, att han inte lärt sig svenska är något man kan rätta till. Och jag tvivlar på att JÅ tycker illa om en arbetande invandrare även om han har svårt med språket.

Du kanske borde söka jobb hos aftonbladet eller Expo med dina påhopp och funderingar kring SD? Det verkar som att du skulle platsa där. Snacka om att gripa efter ett halmstrå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in