2007-02-09, 20:28
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
Det störde dig litegrann alltså?? På den skola jag jobbar på är de flesta lärare runt trettioårsåldern. Är det meningen att man ska kräla in i ett hörn och dö bara för att man blir lärare?? Vi har personalfester precis som på alla andra jävla jobb och ibland händer det att kvällen börjar på skolan och då är det inte så konstigt att man förvarar lite dricka på skolan eller??

Hm? Nu verkar det som att herrn har misstolkat mitt inlägg något djävulskt. Jag bryr mig inte ett dyft, nada, ett skit. Som jag sa så ser jag inget problem med att lärararna bärsar lite då och då, sålänge dom inte är fulla på lektionerna och sköter sitt jobb iövrigt.

Eller du kanske bara var ironisk?
Citera
2007-02-09, 22:36
Medlem
Alaskas avatar
Rent juridiskt så är det inget problem att förvara alkohol på sin arbetsplats ... att vara berusad är en annan sak. Och som ngn sa så är de vanliga människor och det är inte olagligt att ha personalfester, med alkohol.
Citera
2007-02-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Etanol för spritbrännaren i no-lektionen, osv...

Den är denaturerad. Annars luktar det mycket högstadiegnäll om den här tråden. Typ när det minsann skulle hållas en "demokratisk omröstning" om något, när den vanliga, högljudda klicken ansåg sig förfördelade.
Citera
2007-02-10, 01:51
Medlem
Jäääävlar sicken rolig trådskapare.
Citera
2007-02-10, 11:47
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Lärare är inget annat än människor, vad de gör på sin fritid har ingen att göra med. Och om de skulle dricka ett par öl i skolbyggnaden när eleverna slutat för dagen....so what
Citera
2007-02-10, 15:45
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska
Rent juridiskt så är det inget problem att förvara alkohol på sin arbetsplats ... att vara berusad är en annan sak. Och som ngn sa så är de vanliga människor och det är inte olagligt att ha personalfester, med alkohol.

Precis, det är inget brottsligt i att förvara alkohol där. Däremot kan det gå emot deras "regler" att ha det. En av mina lärare på gymnasiet grinade massa över att rektorn hade sagt till personalen att det var olämpligt att gå genom korridoren med systembolagspåsar fullt synliga. Var ju inte ovanligt (eller märkvärdigt heller) att lärare åkte ner på lunchen på fredagar för att köpa en flaska vin.
Citera
2007-02-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTMA
Hejsan allt FB folk.

För ungefär 1 år sedan så vaknade jag och gick till skolan, var trött så jag gick in på mina lärares kontor och satte mig i deras soffa som står där, den står nära intill en byrå. Sen efter ett tag så skulle dom iväg på lärarmöte, jag var fortfarande trött så jag satt kvar. Efter ett tag drog jag upp en utav luckorna och fick syn på en låda med 8st Mümmelmann flaskor i, fulla. Vart förvånad och berättade sedan för ett par utav mina klasskompisar. Och en utav dom berättade att han hade hittat ½ platta öl i ett skåp inne i "materialrummet". Så vi gick dit och kollade, och då stog det ½ platta öl där, precis som han hade sagt.

Efter det så pratade vi inte så mycket om det, men efter ett tag så drog vi upp det igen, och vi tänkte att vi skulle prata med någon om det. Men vi vågade verkligen inte prata med våran lärare om det, så vi pratade ut med svenskaläraren om det. H*n frågade ifall h*n skulle prata med dom andra lärarna om det ,eller kanske just den läraren som hade lagt dom där. Men vi sa att hon inte skulle säga något, för vi hade ju en "hake" på den läraren nu när vi hittat h*ns spritgömma i skolan. Och eftersom vi inte tyckte om den läraren så var det ganska passande.

Men nu har det ju som sagt gått 1 år sen det hände, och jag kollade igår ifall alkoholen var kvar, Mümmelmann lådan stog kvar, men alla flaskor var borta. Och ölplattan var borta.

Så nu undrar jag ifall vi fortfarande kan anmäla honom, eftersom det kan ju knappast vara lagligt att förvara alkohol på en gymnasieskola. Sen tänkte vi prata med rektorn om det, fast han och våran lärare är bra vänner. Så han kan säkert ordna så att vår lärare får vara kvar.
Men kan vi fortfarande anmäla läraren, fastän alkoholen inte är kvar på plats. Men vi har ju en massa vittnen och mümmelmann kartongen är ju fortfarande kvar.

Tacksam för svar!

Är du på riktigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här