Resultat: ?
Nej, antalet skall vara som idag
38,55%
128 röster
Ja, antalet bör begränsas till 8
1,81%
6 röster
Ja antalet bör begränsas till 5
18,37%
61 röster
Ja antalet bör begränsas till 2
35,54%
118 röster
Ingen åsikt/annan åsikt
5,72%
19 röster
2007-03-01, 11:48
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Inga onödiga begränsningar. Det här skulle vara en pretentiös, onödig begränsning.
Tillåt mig förtydliga. Om jag skriver ett inlägg på flera tusen tecken, så kan det mycket väl vara berättigat med en smilie som avslut efter varje paragraf. En eventuell begränsning skulle som bäst vara vettig som en "max antal smilies per antal tecken", men nej, jag ser ingen anledning att frångå "frihet under ansvar" som gäller nu. Speciellt med tanke på att många av de som röstar för en gräns säkert inte vill ha smilies alls av pretentiösa skäl.
Citera
2007-03-01, 21:11
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
"Skriver" antyder att du uttrycker dig i skrift på ett forum som säger sig värna om diskussion. Hur en smiley i en seriös diskussion kan sägas vara BÄTTRE än att faktiskt skriva ut vad fan du menar går mig helt förbi.

Och visst, man kan stänga av smilies- men då missar man verkligen vad de debila menar med sina inlägg. Det är att verkligen BE om missförstånd.

Jag ser många som missbrukar smilies lika mycket som Mankan- det genomgående är inte antalet utan att en flino används som en hel mening, och därmed får ersätta texten.
Smileys är ett viktigt komplement till diskussioner baserade på text. Precis som du säger är det som att be om missförstånd att stänga av dem. Om någon missbrukar smileys är de dåliga skribenter och det finns det många av på FB, det går inte att göra något åt. Att sätta spärr mot smileys hämmar konversationen och möjligheterna att uttrycka sig. Om man vill minska antalet dåliga inlägg är det här inte rätt väg att gå, e-språket kommer bara brukas felaktigt på andra sätt.
Citera
2007-03-01, 21:47
Medlem
Botanikerns avatar
Liberalt lagd som jag är (borde alla veta vid detta laget) så tycker jag inte det ska finnas någon regel. De användare som missbrukar smileys brukar få negativt bemötande och tar antingen sig i kragen eller tröttnar och lämnar flashback. Flashback är ganska självsanerande, problemen kommer först när majoriteten på en forumdel skriver usla inlägg och där med upmuntrar varandra till att hålla en låg nivå.
Citera
2007-03-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Röstar för obegränsat antal, men att man kan stänga av smileyvisning i sin kontrollpanel om man störs av dem.

håller med
Vad kunde ni annat ana,eller?
Citera
2007-03-02, 01:59
Medlem
Tycker det inte ska finnas smiliesar.
Citera
2007-03-03, 00:20
Medlem
Zynthezizers avatar
Står inte flashback för en yttrandefrihet och då det möjligen kan finnas dom som känner att de inte kan utrycka sig helt fritt utan smilies så bör de få använda sig av dessa.. dock borde det kunna finnas en funktion så att användare som stör sig väldigt på just smilies skall kunna stänga av dessa och bara se tecknen..
Citera
2007-03-03, 02:39
Medlem
prettygirls avatar
Två smileys per inlägg räcker.
Jag vill gärna kunna läsa det som skrivs utan att få epileptiska anfall.
Helst av allt ser jag att de tas bort helt och hållet, men ibland räcker skriften inte till som kommunikationsmedel.

Sedan ser jag inte varför det behövs så många smileys och dessutom rörliga sådana?
Räcker det inte med en glad, en ledsen, en rolleyes och en kräksmiley?
Citera
2007-03-03, 03:58
Medlem
Trumpeters avatar
Jag har inte störts av för många smileys hittills så jag röstar för obegränsat antal.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in