2007-02-01, 08:37
Medlem
Benyameans avatar
Vart ska jag odla i malmöområdet, och när måste jag senast sätta plantorna för att det ska bli bra? (hade tänkt mig utomhus då). Vem som helst från malmö kan gärna ta kontakt med mig, då vi skulle kunna ha gemensamma intressen.
2007-02-01, 09:25
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Vart ska jag odla i malmöområdet, och när måste jag senast sätta plantorna för att det ska bli bra? (hade tänkt mig utomhus då). Vem som helst från malmö kan gärna ta kontakt med mig, då vi skulle kunna ha gemensamma intressen.

Blir det inte lite svårt att odla inne i stan?

Du måste sätta ut plantorna relativt tidigt, såfort det blir varmt skulle gissa på maj eller nåt.
Du bör börja odla dom innomhus tidigare för att dom ska klara sig bättre utomhus, och hinna växa färdigt.
2007-02-01, 10:19
Medlem
t-ss avatar
Förra året så satte jag ut mina i Maj, men tydligen så var det nån drygfingrigjävel som plockade bort dom... Så satte jag nya i slutet av Juni, men dom fick blommas inomhus, blev nog lite för kallt för dom där ute..

Men a, försök få ut dom när dom är 40-50cm långa runt Maj nångång, och stoppar du fröna direkt ner i jorden så kan det hända att fåglarna käkar upp dom.. Så gör helst som ovanstående.. Och kolla upp så dina frön pallar vara utomhus här i Sverige, ifall du nu bor här.

2007-02-01, 12:03
Medlem
Citat:

är du på allvar ?
2007-02-01, 16:36
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
är du på allvar ?
Vad tror du?
2007-02-01, 17:02
Medlem
Du får gärna berätta för mig var du planterar dom
2007-02-02, 08:03
Bannlyst
Sätt dem på diverse trottoarer under de galler som finns lite överallt och går att lyfta upp. Någon rabatt i en park eller på Nobeltorget kanske?
Drottning Silvia har en fet trädgård där du kan plantera men jag tror trädgårdsmästaren känner igen den och snor den. Kanske utanför stadsbiblioteket?
Någon stans i Limhamn om du hittar en lämplig platts.

Annars kan du åka till närmaste åker och plantera i en avlägsen kant så får den både gödsling och vattning.
Nej jag vill inte odla med dig och rekommenderar inte dig att göra det med radom snubbe.

Regel 1 för att inte åka fast: Håll tyst om din odling.

Vet du däremot var i Malmö/Köpenhamn de går få tag på frön får du gärna skicka PM. OBSERVERA att jag endast vill ha frön och inget annat!
(Får jag skriva så? Frön är inte förbjudet så jag chansar, rätta mig annars mod)
2007-02-03, 16:21
Medlem
Benyameans avatar
Verkligen skitkul allihopa, men jag menar ju då om det finns några skogsområden nå´n timme med buss därifrån, ska ha en lägenhet men vissa kan man ju ställa ut, tänkta klona fram lite schysst Indica, men kan ingen ting om geografin kring malmö, eller hur växtsäsongen där nere såg ut, men förlåt att jag frågade för helvete.
2007-02-03, 16:54
Medlem
Rokos avatar
Citat:
Verkligen skitkul allihopa, men jag menar ju då om det finns några skogsområden nå´n timme med buss därifrån, ska ha en lägenhet men vissa kan man ju ställa ut, tänkta klona fram lite schysst Indica, men kan ingen ting om geografin kring malmö, eller hur växtsäsongen där nere såg ut, men förlåt att jag frågade för helvete.
Ta det inte så jävla hårt att du fick några peakar pga. din roliga fråga.
2007-02-03, 20:13
Bannlyst
Citat:
Lantmäteriet & Enrio har flygbilder. Sök och du skall finna!
Malmö är litet och med 1h bussresa är då långt utanför Malmö i djupa skogen.
Du har Alnarpsparken som är ENORM och några hampa skulle smälta in fint där.
Nackdelen är alla biologer som enkelt identifierar din växt.
2007-02-04, 04:37
Medlem
Benyameans avatar
okey, thanx allihopa. sorry att jag sneade ur lite. OM man tänkte fylla ett normalstort sovrum med weed hur många frön kan det behövas, och vad är "lowrider" odling?
2007-02-04, 11:02
Bannlyst
Citat:
okey, thanx allihopa. sorry att jag sneade ur lite. OM man tänkte fylla ett normalstort sovrum med weed hur många frön kan det behövas, och vad är "lowrider" odling?
Oj Oj. Lowrider är namnet på en strains (om jag uppfattat det rätt) som inte växer sig så hög. Ja de beror på hur stort rum du har. Ett frö per planta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in