2023-11-13, 08:13
Medlem
TerezaInPragues avatar
Inköparna i Sverige måste ha sjukt dålig smak. Många av de godaste smakerna finns inte i svenska butiker.
Citera
2023-11-13, 08:14
Medlem
TerezaInPragues avatar
Strawberry Cheesecake finns dock.
Citera
2023-11-13, 08:15
Medlem
TerezaInPragues avatar
Cookie Dough är alltid ett säkert kort.
Citera
2023-12-29, 15:01
Medlem
3Godisars avatar
Fett överskattad glass tycker jag. Jättedyr och inte så särskilt god..
Citera
2023-12-29, 15:15
Medlem
Jahbrahs avatar
God på ett amerikanskt sätt, inte som en lätt italiensk citron-sorbet liksom. Dyr, ja, men valuta för pengarna kan tyckas. Att verksamheten är sjukt woke leftards är ju synd, men produkten smakar fint.
Citera
2023-12-31, 22:50
Medlem
välkommenti bups avatar
Jag köpte nyss den där med banan.

Den är god, men jag trodde det skulle vara banan i den...

Smakar mer karamell än banan, inga banan bitar.

God, men kommer nog inte köpa den igen,
Citera
2024-01-05, 13:14
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har testat Ben & Jerry's en gång av en kompis som är helt frälst i glassen.
Jag fattar ärligt inte hypen kring denna svindyra glass. Den smakar i princip likadant som vilken annan (billigare) glass som helst. Det var verkligen inget speciellt med denna glass.

Jag tror många som höjer detta märke till skyarna är ganska lättmanipulerade och lättköpta människor som tycker att alla dyrare och "finare" märken per automatik smakar bättre. Säkert svaga för nyhetens behag också.

Nej, jag kommer aldrig köpa Ben & Jerry's. Det var som sagt verkligen inget speciellt, smakar som vilken annan glass som helst.
Citera
2024-06-18, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har testat Ben & Jerry's en gång av en kompis som är helt frälst i glassen.
Jag fattar ärligt inte hypen kring denna svindyra glass. Den smakar i princip likadant som vilken annan (billigare) glass som helst. Det var verkligen inget speciellt med denna glass.

Jag tror många som höjer detta märke till skyarna är ganska lättmanipulerade och lättköpta människor som tycker att alla dyrare och "finare" märken per automatik smakar bättre. Säkert svaga för nyhetens behag också.

Nej, jag kommer aldrig köpa Ben & Jerry's. Det var som sagt verkligen inget speciellt, smakar som vilken annan glass som helst.
Du kan inte testa en Ben & Jerry och förstå storheten med produkten. Du måste först hitta dina sorter som du gillar.

1000 kalorier per burk är ett dock gammalt amerikanskt trick. Dvs överdrivet mycket socker och tillsatser i glassen men det fungerar.
Citera
2026-05-16, 12:59
Medlem
Gillar i princip bara deras Strawberry Cheesecake . Verkar som det är en kraftig överrepresentation av choklad/kola combos. Och jag får väl anta att jag är i minoritet som inte är särskilt förtjust i glass med choklad/kola.
Citera
2026-05-16, 13:10
Medlem
godboys avatar
Jag har aldrig varit förtjust i B&J, deras glass är för sötsliskig helt enkelt. Kan tänka mig att amerikanarna gillar den. Nu köper jag ju den ändå inte, men sen de dessutom gjorde idiotiska politiska ställningstaganden, ja då faller de bort helt och väljs aktivt bort av mig.

Nu köper jag ju den inte ändå då jag tycker den är för söt som jag skrev, tycker då Hägendaz är mycket bättre. Även den svenska varianten Lejonet och Björnen har goda varianter. Nu är det längesedan jag var på Lidl men de har ju .även sin variant på finglassar till ett bra pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in