2013-03-11, 16:48
Medlem
Traveller2007s avatar
Testade The Vermonster för ett tag sedan och den var skitgod! Men Cherry Garcia är fortfarane bäst!
Citera
2013-03-11, 17:58
Medlem
Scientologens avatar
Av de nya:

Clever Cookies - Totalt meningslös och inte god alls. Minns knappt hur den smakade. Lämnade inget avtryck alls.

Blondie Brownie - Happy times! Chocolate fudge brownie blandat med vaniljglass som tack vare såsen i mitten blir riktigt god.

Peanut Butter Cup - Nja. Inte suverän på något sätt, men kommer att minnas den längre än jag gjorde med Clever Cookies.

Nu ligger min glassperiod nere ett tag.
Citera
2013-03-11, 21:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Testade Clever Cookies nu ikväll efter att glassen smält lite och den blir faktiskt lite godare. Kanske bara önsketänkande/inbillning/projicering av utopiska drömmar?
Citera
2013-03-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Har du hittat alla dessa i Sverige eller testat utomlands också?

Har ätit de flesta i USA. Det är ju så mycket billigare här och många fler roliga smaker!
Citera
2013-03-12, 02:28
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americangirl
Har ätit de flesta i USA. Det är ju så mycket billigare här och många fler roliga smaker!

Ok. Hur mycket kostar det vanligtvis i USA?
Citera
2013-03-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ok. Hur mycket kostar det vanligtvis i USA?

Ofta mellan 4-5 dollar för 1 Pint, alltså nästan en halvliter. Så i svenska blir väl det mellan 28-35 kronor.
Citera
2013-03-13, 00:10
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ofta mellan 4-5 dollar för 1 Pint, alltså nästan en halvliter. Så i svenska blir väl det mellan 28-35 kronor.

Det låter angenämnt. Vilka smaker, som inte finns i Sverige, skulle du säga är godast?

Om man jämför utbudet på den amerikanska och den svenska hemsidan ser man att det ser lite olika ut. Finns inte t ex core-glasserna i USA? Eller har de kanske funnits förr?
Citera
2013-03-14, 02:33
Medlem
Citat:
Det låter angenämnt. Vilka smaker, som inte finns i Sverige, skulle du säga är godast?

Om man jämför utbudet på den amerikanska och den svenska hemsidan ser man att det ser lite olika ut. Finns inte t ex core-glasserna i USA? Eller har de kanske funnits förr?

Hittade två burkar för 6 dollar igår på CVS. Var tvungen att slå till. Iallafall, jag tycker att Mint Chocolate Cookie, Chocolate Therapy och S'mores är några av de godaste här i USA (jag gillar choklad).

Har sett någon core smak i butik, men inte hunnit testa än. Dock så heter samma smaker ibland lite olika i Sverige och USA, så det kan vara lite förvirrande.
Citera
2013-03-14, 03:15
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Hittade två burkar för 6 dollar igår på CVS. Var tvungen att slå till. Iallafall, jag tycker att Mint Chocolate Cookie, Chocolate Therapy och S'mores är några av de godaste här i USA (jag gillar choklad).

Har sett någon core smak i butik, men inte hunnit testa än. Dock så heter samma smaker ibland lite olika i Sverige och USA, så det kan vara lite förvirrande.

Chocolate Therapy hoppas jag verkligen kommer till Sverige. Den kan bara vara god.
Citera
2013-03-14, 07:10
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Chocolate Therapy hoppas jag verkligen kommer till Sverige. Den kan bara vara god.

Den fanns här för några år sen. Jag själv gillade aldrig den, det blev (tro det eller ej) för mycket choklad.
Citera
2013-03-18, 23:05
Medlem
Verdess avatar
Upptäckt att City Gross ofta köper in B&J från andra länder, så de har ibland lite andra smaker. Köpte idag "Taste it, don't waste it". Inköpt från Nederländerna.

http://www.culinaris.hu/images/item_image/original/3950.jpg
Citera
2013-03-19, 22:45
Medlem
Amnshnocks avatar
Nja finner inget märkvärdigt med ben & jerrys, är inte speciellt fascinerad av dess smak.. och priset kan diskuteras det med haha..

Halfbaked är tar väl priset som godast dock..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in