Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2011-08-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Underbart!!!!!!! Nej han varken smart bildad eller socialt begåvad. Han kan bara sin krets.

Vilket av dem...? Kan tolkas på två sätt...

Han figurerade även i ett av de sista numren av Månadsjournalen som var en av de mest respekterade tidskrifterna i Sverige innan tidningen havererades under nytt styre. Idag finns den inte längre om den inte dykt upp på nytt. Har för mig att trådens huvudperson även figurerade på omslaget tillsammans med några andra jämnåriga men jag kan ha fel om detaljerna i det där sista. Oavsett vad, så var det en bild på samtliga yngre personligheter som figurerade i artikeln, som skulle symbolisera någon slags ny generation stjärnor inom närings- och det sociala livet i Stockholm. Det blev inte riktigt den utveckling för någon av dem som artikeln gjorde gällande, skulle det visa sig enligt vad jag minns.

Utan bildning och ovanpå det, en bredd i utbildningen där man alltså inte bara studerar ett enda ämne som man tar examen i, kan det sällan gå så där gnistrande väl, oavsett umgänge. Det finns väldigt många som låtsas ha ekonomiska tillgångar genom att leasa bilar och bo i bostadsrätter man har man inte tillgång till kontanter, så har man inte det. Har man tillgång till kontanter på ett sådant sätt att man har som mål att göra intryck, så kräver det ett visst beteende och ingen bondfångarmentalitet som jag tycker utmärker ett stort flertal av alla dessa som vill markera pengar och klasstillhörighet men som i själva verket tror att det innebär att bete sig som svin och ögontjäna.

Haha, den där artikeln minns jag väl. Det stämmer att Marcel figurerade på omslaget - i hängslen (till kostym) om jag inte är ute och cyklar. Har också för mig att artikeln skrevs av Unni Drougge och vill minnas att de lyckades driva ordentligt med henne. Praktiskt taget ett stycke kulturhistoria.
Citera
2011-11-22, 13:45
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Kommentarerna till den här artikeln är lite roliga även om det mesta är känt.

http://www.realtid.se/articlepages/201002/25/20100225192640_realtid675/20100225192640_realtid675.dbp.asp?sAction=lk
Citera
2015-11-05, 09:24
Medlem
Nån som vet vad den här skojaren sysslar med idag?
Citera
2016-05-09, 20:36
Medlem
Han finns med i Panamadokumenten där han står som aktieägare till Hereford Trading Group SA. Vad Hereford sysslade med framgår inte och företaget verkar ha upphört 2009. Gavston ser ut att ha uppgett en adress i Polen enligt dokumenten, så han kanske har flyttat hem?

https://offshoreleaks.icij.org/nodes/12146336
Citera
2025-05-09, 13:41
Medlem
Gavston är en av de åtalade för penningtvätt i det stora målet med Marbellasvenskar i Madrid. Han syns i bild på upptagningen från rättegången här: https://www.youtube.com/watch?v=LcowEf1h1Vo&t=7088s
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in