2007-01-30, 06:05
Medlem
Wittgensteins avatar
Centerpartister är inte kloka i huvudet.
Citera
2007-01-30, 07:24
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Ljusdals kommun verkar ha ett förtroendemannaregister..

Bara att söka på henne på http://troint.ljusdal.se/troint/troman_lista.asp

Glöm inte att sätta in svaret här om du får något..
Tack ska du ha.

Jag skickade just ivag det har mailet.

Citat:
Hejsan Inrid.

Jag laste just pa Aftonbladets hemsida en liten notis dar du presenterade din onskan om att infora en "nollvision" mot "fula ord". Du vill alltsa lagstifta for att forbjuda svenska medborgare att uttrycka sig efter egen vilja. Detta for att du finner vissa ord krankande.

Skulle du kunna forklara for mig vad "krankande konsord" betyder? Nar jag talar om mitt konsorgan sa benamner jag det som min "kuk". Jag sager inte "penis", "snopp"eller "peternicklas". Jag sager "kuk". Det gor jag for att det ar ett bra och trevligt ord. Det later inte styltigt och kliniskt eller som nagot ett dagisbarn skulle anvanda. Finner du det krankande?

Pa samma satt anvander jag ordet "fitta". I min varld sa har alla kvinnor en fitta. De flickvanner jag har haft har fittor, mina systrar har fittor, min mamma har en fitta och aven du har en. Jag forstar inte varfor det ska vara krankande for nagon.

Det som jag finner krankande i sammanhanget ar att du vill forhindra mig att uttrycka mig pa det satt som kanns ratt och riktigt for mig. Jag finner det aven valdigt ledsamt att en manniska som ar fortroendevald for ett av vara demokratiska partier vill inskranka yttrandefriheten pa det har sattet.

Sedan undrar jag ocksa var du tycker gransen ska sattas. Pa Aftonbladet star det att du tycker att "javla" och "fan" ska vara tillatet men inte "kuk", "fitta" eller "hora". Hur ar det med "pitt" eller "gegveck" eller "slyna"? Hur ska urvalsprocessen ga till nar man bestammer vilka ord som ar acceptabla?

Naturligtvis inser jag att du inte har nagot stod att tala om bakom ditt forslag och att det aldrig nagonsin kommer att antas. Dock upplever jag dig som att du tar dina asikter pa stort allvar och tar dig darfor seriost. Jag skulle darfor uppskatta om du kunde ge mig svar pa mina fragor.

mvh

Johan Pidh
Lite barnsligt av mig kanske men jag tyckte det var roligt att klamma in en hel del "kuk" och "fitta". Extra fyndig kande jag mig nar jag hittade pa mitt efternamn.

Om karringen svarar sa kommer jag naturligtvis redogora allt har.
Citera
2007-01-30, 08:10
Medlem
Matt Damons avatar
Fint uttryckt!

Väntar med spänning på att se om du får något svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in