Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Hmm, då skiljer vi oss nog åt ganska mycket ändå... För mig har det där inte att göra med om jag räckte till eller inte. Jag försöker inte räcka till, jag försöker inte vara till lags eller att uppfylla min tjejs förväntningar på mig. Förväntningarna är hennes och inte mina. Jag är den jag är och det är som varandes mig själv hon får ta mig.
Om inte det är vad hon vill ha kan jag inte se det som att jag "inte räcker till". Det är en fråga om hennes tycke och det är inget som har med mig att göra. Ett blåbär är ett blåbär och kan inte vara ett hallon, så om hon gillar hallon och jag är blåbär kan jag liksom inte göra så mycket åt saken.
Jag tror att det är ett jättemisstag att försöka vara sin älskades allt. Det kan ingen vara och det är självutplånande att försöka vara det någon vill ha istället för att gå sin egen väg och lita på att det räcker.
Där håller jag såklart med dig, men även om man är den man är så kan man bli besviken när/om man inser att det inte räcker för den man älskar. Det betyder inte att det är "fel" på en eller att man nödvändigtvis måste ändra på sig.