2007-01-29, 14:50
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen_
En 250w HPS räcker gott och väl till ditt utrymme.

mvh

Jepp det får bli de! Alltid bra och fråga innan man sätter tänderna i garderoben , tack för hjälpen.

/Rabbah
Citera
2007-01-29, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Nej tyvärr är den inte det, ja då beställer jag nog 250w. 200w le blir det inte, kommer troligtvis att flytta till en egen lägenhet om nån månad och då slipper jag att köpa mer lampor, ljud och ljus är helt okej pärona vet redan om det.

Okey det låter ju rimligt men tror du att ljuset från 250w kommer att räcka för alla blommor. 250w låter alltså bra då satsar jag på det, inte kul om jag köper en 400w och blir tvungen att köpa kanalfäkt m.m.

/Rabbah
Även 250w hps i ett så litet utrymme kommer kräva värmeavledning. Höjden på garderoben kommer du inte kunna utnyttja, ljuset kommer inte kunna tränga ner annat än till de högsta topparna. Med endast motsvarande fyra kvadratfot borde du satsa på låga jämna plantor som inte blir över metern (toppa, binda ner mm) så du kan ha ljuset nära många toppar. Med fyra vildvuxna plantor kommer de hämmas i växten för att de inkräktar på varandras utrymme. Sätt fyra frön men låt de två finaste få all plats när det blir trångt, det kommer inte bli någon märkbar skillnad i mängd på röka men det blir enklare att odla.
Citera
2007-01-29, 15:05
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Även 250w hps i ett så litet utrymme kommer kräva värmeavledning. Höjden på garderoben kommer du inte kunna utnyttja, ljuset kommer inte kunna tränga ner annat än till de högsta topparna. Med endast motsvarande fyra kvadratfot borde du satsa på låga jämna plantor som inte blir över metern (toppa, binda ner mm) så du kan ha ljuset nära många toppar. Med fyra vildvuxna plantor kommer de hämmas i växten för att de inkräktar på varandras utrymme. Sätt fyra frön men låt de två finaste få all plats när det blir trångt, det kommer inte bli någon märkbar skillnad i mängd på röka men det blir enklare att odla.

Okej, var verkligen vad jag behövde veta, garderoben har en konstig form
som du ser

http://img455.imageshack.us/my.php?image=dscn0679cq4.jpg

Ja det får bli 4 frön, de 10 litarna får precis plats.
Sen kommer det väl troligtvis vara någon hane som man får plocka bort.
Citera
2007-01-29, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Okej, var verkligen vad jag behövde veta, garderoben har en konstig form
som du ser

http://img455.imageshack.us/my.php?image=dscn0679cq4.jpg

Ja det får bli 4 frön, de 10 litarna får precis plats.
Sen kommer det väl troligtvis vara någon hane som man får plocka bort.
hehe.. sån form hade min allra första garderob jag odlade i..

När du plockat bort hanen/arna så plantera om i så stora krukor som möjligt. Eftersom du har höjden kan du ta avklippta 25 litersdunkar så har du plats med ett jätterotsystem, goa rötter gillar plantor och belönar dig med feta buds..
Citera
2007-01-29, 15:22
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
hehe.. sån form hade min allra första garderob jag odlade i..

När du plockat bort hanen/arna så plantera om i så stora krukor som möjligt. Eftersom du har höjden kan du ta avklippta 25 litersdunkar så har du plats med ett jätterotsystem, goa rötter gillar plantor och belönar dig med feta buds..

Asså? Ja det hade varit kul om man satt en spånskiva eller något liknande i hörnet "trekanten" eller hur jag ska säga, så sätter jag 125w le där och kör sticklingar. Men det är för mycket jobb eftersom jag troligtvis flyttar till min egna lilla lägenhet. Där kommer jag att starta ett koloni!

Hur som helst, ja det kanske vore någonting? Köpte nämligen 4 st 6 litare och 4 st 10 litare men 25 liters dunkar får det bli då. Ååh läska mig inte
Någonting mer jag borde tänka på?

Ps: Söta fötter på bilden va?

/Rabbah
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in