2007-02-11, 14:28
Medlem
Black Dogs avatar
Camp Nou. Skulle va grymt å besöka Allianz Arena. Den ser fet ut.
Citera
2007-02-11, 14:50
Bannlyst
Alla som är runda och inte har en yttre bana för friidrott. Saint denis, Estadio da Luz, Maracana Stadium.
Citera
2007-02-11, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black Dog
Skulle va grymt å besöka Allianz Arena. Den ser fet ut.

Det behöver du inte.

http://www.viega.de/servlet/PB/show/1009287/pm300_allianz_arena2.jpg

; )
Citera
2007-02-11, 16:43
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag tog bort lite omotiverade inlägg. Det är ju inte en listtråd detta eftersom vi inte gillar sådana. Motivera varfør du gillar arenan annars ryker inlägget.

/mod

På temat:

Jag gillade verkligen Aalesund FKs gamla "arena" Kråmyra. Den användes också før spel i høgsta divisionen till før bara några år sedan då "Color Line Stadion" invigdes nere i den vackra jugendbyn. Bilderna gør inte helt rättvisa, men jag hittar inga bättre just nu. Tänk in 6500 pers klängandes i branten och det hällregnar sedan en vecka...

http://www.venneravpompey.com/Bilder/biltur%20nordover06%20(39).jpg

"Läktaren" med en byggd motsvarande andra sidan klarade att husera dryga tiotusen (!). Ballt att man också kan se fjord och fjäll bakom bägge kortsidorna...

Den nya stadion är ganska snygg men på ett helt annat sätt än Kråmyra: http://www.aafk.no/content.asp?page=2993&lang=1

Är det den arenan som är precis vid ett stup? Om man missa mål så landar bollen i fjorden ett par hundra meter ner?
Citera
2007-02-11, 18:17
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Är det den arenan som är precis vid ett stup? Om man missa mål så landar bollen i fjorden ett par hundra meter ner?

Det är säkert densamma även om verkligheten är lite mindre dramatisk. Så brant är det inte, som en ordentligt svart pist ungefär. Men visst, det är 200 højdmeter ner till fjorden.
Citera
2007-02-12, 15:06
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är säkert densamma även om verkligheten är lite mindre dramatisk. Så brant är det inte, som en ordentligt svart pist ungefär. Men visst, det är 200 højdmeter ner till fjorden.
Jobbigt för bollkallarna...men det ger starka ben.
Citera
2007-02-12, 15:09
Medlem
Simaõs avatar
va på sverige - trinidad på westfalenstadion i dortmund. den går fan inte av för hackor heller; extremt tät och nära till planen. 80 000 på vanliga seriematcher.
Citera
2007-06-26, 15:55
Medlem
när ska Råsunda Stadion rivas?
Citera
2007-06-26, 16:33
Medlem
Quorthons avatar
Måste väl säga Old Trafford då

Sedan vill jag ge en känga till alla arenor med löparbanor. Det är inte bara estetiskt vidrigt utan en stämningssänkare.
Citera
2007-06-26, 16:37
Bannlyst
Arsenals nybyggda arena ska väl vara något alldeles speciellt.
Citera
2007-06-27, 10:05
Medlem
AT4s avatar
Westfallen är den bästa jag vart på och det var i ligan, när det är ståplats på kortsidan. Allianz är grym den med. Sämsta Arsenal, ett riktigt fiasko.
Citera
2007-06-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Ishockey i Barcelona?

Nou Camp är häftig, skall till Dracao i Porto i sommar, den ser väldigt snygg ut.
En fullsatt borås arena kan inte jämföras med de riktigt stora, men jag var på premiärmatche och när alla "de 3 svensson" gjorde debut och det är rätt häftigt.

offtopic:
Barcelona har 4 proffisionella grenar
Fotboll, handboll, basket, inomhusfotboll (Futsal?), rullskridskohocky......

8amatör
Friidrott, cykel, rugby, baseboll, landhocky, ishocky och konståkning...

3 assosierade:
Dambasket, damvolleyboll och rullstolsbasket

Skickar med en kartlänk över området
http://www.fcbarcelona.com/web/english/club/planol_camp_nou.html

Jag har varit på Ministadium också, där Barca B håller till, det var inget vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in