2007-01-22, 02:08
Medlem
Vilsens avatar
Det har sagts att det bara är ett begränsat antal moderatorer som har tillgång till användarnas IP-adresser.
Hur pass noggranna är ni med att ge ut sånna rättigheter?
Om dessa personer dessutom outar sig på forumet så bör det dessutom vara lätt hänt att deras inloggningsuppgifter faller i orätta händer.
Tvingar ni alla nya dra en lina för att visa att de inte är poliser eller hur går det till?
Citera
2007-01-22, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Det har sagts att det bara är ett begränsat antal moderatorer som har tillgång till användarnas IP-adresser.
Om dessa personer dessutom outar sig på forumet så bör det dessutom vara lätt hänt att deras inloggningsuppgifter faller i orätta händer.
Tvingar ni alla nya dra en lina för att visa att de inte är poliser eller hur går det till?

Bra fråga, satt själv och funderade på den härom dagen,

*just nu KRIS på rikskrim alla springer runt och är oroliga för att vi avslöjat dom *
Citera
2007-01-22, 02:29
Medlem
Citat:
[ ... ]

Jag vet 1 som är polis som hänger här på FB men "som tur är" i privata syften..
Citera
2007-01-22, 02:45
Medlem
chaoswithins avatar
Visste inte du att admin är rikspolischefen?

Nja, men jag tror nog det är extremt jävla strikt vem som får se dom där Ip-adresserna, och tror inte heller vi får veta hur det går till just för att det är så strikt.
Citera
2007-01-22, 03:06
Moderator
tobess avatar
Foliehatten på?

Allvarligt talat så tror jag polisen har bättre saker för sig än att sitta och posta här dagarna i ända - för att sedan kanske bli nominerad och invald som moderator, för att sedan moderera tillräckligt länge och kanske få tillgång till ip-sök för att sedan kanske kunna sätta dit någon hobbyknarkare.

Så nej, det kan du nog glömma.. om nu polisen spanar aktivt här så är det antagligen både mycket snabbare och effektivare att helt enkelt kolla igenom posthistoriken för en användare och pussla ihop lite information.
Citera
2007-01-22, 06:45
Administrator
admins avatar
Citat:

Det är förhållandevis få av moderatorerna som har denna tillgång. De som har det har alla varit moderatorer i mer än ett halvår och har fått det först efter en längre diskussion. Från början hade alla denna funktion, men sedan tog vi bort funktionen för 80-90% av moderatorerna. Inte för att vi misstror de som är moderatorer, men för att öka säkerheten för våra användare. Jag vet inte något annat forum som har en liknande modell med lika hårda säkerhetsföreskrifte som just Flashback.

admin
Citera
2007-01-22, 06:54
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är förhållandevis få av moderatorerna som har denna tillgång. De som har det har alla varit moderatorer i mer än ett halvår och har fått det först efter en längre diskussion. Från början hade alla denna funktion, men sedan tog vi bort funktionen för 80-90% av moderatorerna. Inte för att vi misstror de som är moderatorer, men för att öka säkerheten för våra användare. Jag vet inte något anat forum som har en liknande modell med lika hårda säkerhetsföreskrifte som just Flashback.

admin

Det låter ju förståndigt.
Men att inget annat forum har sådan säkerhet är ju inte så märkligt eftersom de sällan har något att dölja.
Bra att veta att ni är medvetna om riskerna i alla fall.
Citera
2007-01-22, 16:00
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är förhållandevis få av moderatorerna som har denna tillgång. De som har det har alla varit moderatorer i mer än ett halvår och har fått det först efter en längre diskussion. Från början hade alla denna funktion, men sedan tog vi bort funktionen för 80-90% av moderatorerna. Inte för att vi misstror de som är moderatorer, men för att öka säkerheten för våra användare. Jag vet inte något annat forum som har en liknande modell med lika hårda säkerhetsföreskrifte som just Flashback.

admin
Kanske vill du hålla det hämligt, men jag är lite nyfiken över vilka moderatorer det är som kan se IP-nummer. Bara av ren nyfikenhet, inget annat.
Citera
2007-01-22, 16:08
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Kanske vill du hålla det hämligt, men jag är lite nyfiken över vilka moderatorer det är som kan se IP-nummer. Bara av ren nyfikenhet, inget annat.
Det lär inte bli officiellt. Bara att börja räkna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in