2007-01-19, 13:28
Medlem
StefanHeterJags avatar
Förr i tiden när man höll musen över en tråd så fick man se en bit av inlägget i en tooltip som popade upp.. Detta verkar vara borttaget eller är det jag som råkat göra något med min browser?

Har som vanligt sökt men inte hittat något relevant så därför ställs frågan.

Peace
Citera
2007-01-19, 13:37
Medlem
Capones avatar
Har också märkt det och finner det ytterst irriterande. Jag använde den funktionen hela tiden.
Citera
2007-01-19, 13:43
Bannlyst
http://www.flashback.org/showthread.php?t=427312
Citera
2007-01-19, 13:44
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag kan förstå om man tar bort det, prestandamässigt blir det väl en 100 tecken per tråd som inte behöver skrivas ut till sidan från servern och mindre information från databasservern som behöver plockas ut till något som ändå inte är synligt på sidan förutom som tooltip då..

Synd om det är borta för alltid, väldigt ofta struntar man gå in i en tråd då man i tooltipen såg att det inte var så intressant som topicen antydde, så prestandamässigt så får servern arbeta mer i dagsläget då man går in i trådar som man annars inte gjort.
Citera
2007-01-19, 13:45
Medlem
*Aine*s avatar
Citera
2007-01-19, 13:46
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Aha..
Citera
2007-01-19, 14:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag kan förstå om man tar bort det, prestandamässigt blir det väl en 100 tecken per tråd som inte behöver skrivas ut till sidan från servern och mindre information från databasservern som behöver plockas ut till något som ändå inte är synligt på sidan förutom som tooltip då..

Synd om det är borta för alltid, väldigt ofta struntar man gå in i en tråd då man i tooltipen såg att det inte var så intressant som topicen antydde, så prestandamässigt så får servern arbeta mer i dagsläget då man går in i trådar som man annars inte gjort.
Som det är idag så hämtas dessa upp med AJAX, och det blir en j-a massa queries... Fast vad jag förstått så komemr de tillbaka.
Citera
2007-01-19, 14:07
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Som det är idag så hämtas dessa upp med AJAX, och det blir en j-a massa queries... Fast vad jag förstått så komemr de tillbaka.
Det var ju bra, eftersom det sker via AJAX så behöver inte ALLA preview-rader laddas ner i sidan från början, utan då laddas de "on the fly" enbart om man håller musen länge över topicen..
Citera
2007-01-19, 20:06
Medlem
Fulfittans avatar
Vi som använder forumförbättraren Flashscript (det vill säga eliten på Flashback ) saknar dem förmodligen ännu mer. Tillbaka med tooltipsen nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in