2007-01-16, 17:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Du släpper helst förbi honom, eller om det inte är möjligt att låta honom köra om, så släpp bara gasen! Han kommer sannolikt inte att öka avståndet till din bil ändå, så då är det ju lika bra att hålla en lägre hastighet. Du vill ju inte bli påkörd i högre hastigheter så att du kan tappa kontrollen på ditt fordon vid en eventuell sammanstötning... Eller hur? Att sedan herr hetskuk blir jättejättejättearg är ju ett litet skitproblem i det stora hela?

Prexis. Att sänka hastigheten då man har en mongoloid i röven är väl vad som lärs ut som standardförfarande i körkortsutbildningen?

Syftet är inte (enbart ) att låta mongoloiden begripa att han inte kan köra bil, utan för att skapa ett ännu större säkerhetsutrymme famför dig själv fram till nästa bil och för att minska din egna broms-/reaktionssträcka, så att risken att du skall behöva stanna plötsligt och få mongon i baksätet skall minska något.

Det är trots allt bara dina egna säkerhetsmarginaler som du kan ha någon kontroll över. Utnyttja detta. Mongot ökar risken med sitt arselnosande, men eftersom han är mongoloid så kommer han inte att rätta sig själv, alltså är det upp till dig att minska risken.
Citera
2007-01-16, 17:52
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
I och för sig är beteendet idiotiskt men kan förstå honom till viss del. Du verkar ha del i problemet själv. Du låg ju uppenbarligen och körde i vänsterfilen fast det var tomt i höger, det fanns ju plats för honom att köra om där. Om flera lärde sig trafikreglerna så skulle allt gå lättare.

Om jag begrep Rumpino rätt så var det fullt (kö) i båda filerna. Men oavsett om det är fritt fram eller ej så kommer inte herr arselmongo fram till sitt mål tidigare bara för att han nosar framförvarande i röven. Anledningen till att det blir köer till att börja med är ju att det finns folk som herr arselmongo.

Bra avstånd = Inga köer eller stillastående trafik. En utopi, tydligen. Sitter du i en kö så kan du ge dig fan på att ett mongo börjar tuta 1 dm bakom dig ifall du inte genast accelererar med i varje litet köryck bara för att behöva bromsa 20 m längre fram. Mongon har tydligen agorafobi och blir patologiskt rädda om det skulle uppstå avstånd mellan bilar.
Citera
2007-01-16, 19:14
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Nej, men om det ÄR fritt i vänsterfilen får man ju inte ligga och blockera. Det är minst lika olagligt som att ligga och slicka folk i arslet. Om det däremot är kö överallt är det väl bara att släppa gasen och slappna av. Kör han på dig klarar du dig antagligen eftersom det går långsamt, plus att hans försäkringsbolag får fixa din bil.
Citera
2007-01-16, 22:09
Medlem
Rammsees avatar
Det är bara att om möjligt släppa förbi bilen bakom med hjärtinfarkt.
Jag brukar säga något fult ord för mig själv, sen släppa förbi.
Man blir bara stressad och frustrerad att ha en sån nära bakom sig, och så bli man på dåligt humör. Han är inte värd det!
Så byt till högerfilen och visa V-tecknet för Victory......

Sen brukar jag glädjas åt när stress-pelle fåpr sakta in igen bakom nästa bil...
Citera
2007-01-17, 07:15
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Ehe....Det var ju kö i vänsterfilen. Eller folk åker i rad. I högerfilen var det säkert mindre trafik. Men lägger man sig där så måste man ju ligga bakom en långtradare som åker i 50-60.

Precis den inställning som orsakar problemet. Folk ligger och kör i vänsterfil fast det finns plats i höger. Vänsterfilen är en omkörningsfil och skall användas till det och inte till att ligga och köra i. Man fastnar inte bakom några lastbilar om alla gör rätt för då är det tomt i vänsterfilen när man kommer ifatt lastbilen och man kan utan problem köra om. Man slipper då också få folk som ligger och trycker precis bakom för de i sin tur kan köra om dig.
Citera
2007-01-17, 07:18
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Om jag begrep Rumpino rätt så var det fullt (kö) i båda filerna.

Som jag förstod det så var det tomt i högerfilen. Stressnissen kunde ju enligt beskrivningen köra om i den filen, då kan där inte ha varit kö. Rumpino är ju själv del i problemet genom att ligga och blockera omkörningsfilen fast det fanns plats att köra där han enligt reglerna skall köra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in