2007-01-15, 23:38
Medlem
Crilles avatar
En sen Bmw E39 är helt klart ett bra val, typ denna: http://www.blocket.se/vi/10600106.htm?ca=10_s

Den är från det sista året som E39 tillverkades, och det är då som bilen är som bäst.
Dock så känns den mer omodern är 407:an. Vilket inte är så konstigt eftersom E39an var 8 år gammal då 407:an lanserades.
Citera
2007-01-16, 00:10
Medlem
Niinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
En sen Bmw E39 är helt klart ett bra val, typ denna: http://www.blocket.se/vi/10600106.htm?ca=10_s

Den är från det sista året som E39 tillverkades, och det är då som bilen är som bäst.
Dock så känns den mer omodern är 407:an. Vilket inte är så konstigt eftersom E39an var 8 år gammal då 407:an lanserades.

Kör och kvalitetskänslan går inte ens att jämföra mellan dom två bilarna.
Citera
2007-01-16, 02:03
Medlem
Jag föreslår en Citroën C5 Kombi.
http://www.citroen.se/NR/rdonlyres/AFDCE05B-33AE-48D7-B1F9-0AE7DBFBA077/0/SmartprislistaC5.pdf
Citera
2007-01-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niino
Kan mycket väl vara sant, men det är vad han fick iallafall, han har final edition av E39 alltså en 03 så fel på mätaren kan den knappast ha.

Nja, alla bilar har en inbyggd felvisning, inte alls ovanligt att det skiljer upp mot 10% upp till 100km/h. Detta bland annat för att mätaren absolut inte skall visa för lite, även om du byter rulldimension på däcken etc.

Skall man få en vettig tid 0-100 gäller det att vara mycket exakt. Jämför man tex BMW:s egna siffror (525) på 0-96km/h (60mph) och 0-100km/h skiljer 0.8 sekunder, bara på den lilla skillnaden av 4km/h. Mäta med tidtagarur är alltså i princip helt döfött, speciellt då man inte vet hur stor mätarens velvisning är.
Citera
2007-01-16, 12:22
Medlem
Crilles avatar
Citat:

Det beror på hur man ser det, jag tycker självklart att det är en roligare körkänsla med bakhjulsdrift, men här diskuterar vi en bil till en medelålders dam(gissar jag på)

T ex min mamma tycker det är lite läskigt att köra min bakhjulsdrivna bil, hon tycker att framhjulsdrift känns mycket säkrare, speciellt på vintern, alltså tycker hon mycket bättre om körkänslan i sin framhjulsdrivna Peugeot än i min bakhjulsdrivna bil.

Angående kvalitetskänsla,
visst känns det att inredningen i Bmw:n är mer solid och av högre kvalitet, men så stor skillnad tycker jag inte att det är, dessutom så ser ju Peugeoten modernare ut invändigt än vad Bmw:n gör.
Citera
2007-01-16, 13:53
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:

joo det går. Kanske inte kvaliten. Men kvaliten har blivit mycket bättre i peugeot på sistonde.

Och körkänslan är fin i peugeoten. Viist har inte kört en BMW så kanske inte ska säga för mycket men 407:an är en helt okey bil. Och sätena är i klass med V70 enligt mig.
Citera
2007-01-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
joo det går. Kanske inte kvaliten. Men kvaliten har blivit mycket bättre i peugeot på sistonde.

Och körkänslan är fin i peugeoten. Viist har inte kört en BMW så kanske inte ska säga för mycket men 407:an är en helt okey bil. Och sätena är i klass med V70 enligt mig.

Kvalitetskänslan är säkert bättrre i BMW:n men frågan är ju om kvaliteten är det, BMW är ju inte kända för att deras bilar är billiga i drift efter tio år, kanske är det bättre att satsa på något yngre.

Kärkänslan skiljer nog inte mycker, E39 är ju ingen exemplarisk vägvagn om man pressar den lite, för att öka bagageutrymmets rymd vill jag minnas att man vinklade fjäderben ochg dämpare, med tveksamt resultat. Den gjorde bland annat mycket illa ifrån sig vid "älgtester" då det begav sig.

Och som sagt, vissa uppskatter ju inte bakhjuldrift, därbland de flesta mammor...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in