2007-01-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Är rädd för att det är lite dyrt. Men jag sparar ju pengar på att välja bort chassiet i det paketet så jag håller mig inom 10 000-gränsen. Så gärna ett moderkort i klassen 1 000-1 200:-. Har bestämt mig tror jag för ett Abit IB9 eller detta http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324364
Jag skulle valt den som Gromma sa för sen när tiden är kommen och du behöver att mycket mycket bättre grafikkort så kan du bara köpa ett lika dant och det blir dubbelt så bra.
Men om du köper ett av de du sa kanske du behöver köpa nytt moderkort sen iallafall eftersom de inte stödjer SLI/Ati Crossfire!

Rätta mig om jag har fel!
Citera
2007-01-14, 11:44
Medlem
RyaNns avatar
blir det inte dyrare om man beställer allt separat?... det är vel de som är hela grejjen med paketerbjudande, att man får grejjerna till lägre pris än vad de egentligen skulle kosta..
Citera
2007-01-14, 12:07
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyaNn
blir det inte dyrare om man beställer allt separat?... det är vel de som är hela grejjen med paketerbjudande, att man får grejjerna till lägre pris än vad de egentligen skulle kosta..

Mja, inte alltid. I det här fallet kostar paketerbjudandet ~550 kronor mindre än om man tar samma delar styckvis. Annars finns paketerbjudande för personer som antingen är för lata för att plocka ihop ett eget paket, eller för den som inte har tillräckligt med kunskap om vilka komponenter som passar till vilka. Nackdelen med dessa paket är att du inte får byta ut någon del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in