Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-01-10, 22:25
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag tar det igen. Finns och funkar på andra vBulleforum.

Du hoppade in i den här tråden med att säga att du inte är vidare bra på databaser, indexering etc. varför försöker du då övertyga mig som trots allt har en del kompetens inom området. Låt de som har koll undersöka och kanske prata med andra som redan implementerat funktionen, okej?

Varför fortsätta argumetera med mig när jag talar om för dig att de som har koll säger att det är krångligare än vad du säger.

Nej jag är inte vidare bra personligen men jag kan förmedla vad jag har blivit informerad om.

Men eftersom du tjafsar så ska jag nästa gång låta bli så slipper ni information.
Citera
2007-01-10, 22:27
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobat
men nu är det faktist så att man ibland inte är så berörd om vad dom andra säger (iaf jag) utan bara vill veta om någon har gjort en quote på ens inlägg i ex en tråd då någon behöver hjälp av något slag då är inte jag så jävla brydd av vad någon annan har föreslagit utöver om någon har påpekat mitt förslag, finns massa andra exempel ! sen att du bara sitter och gnäller på andras förbättringsförslag i en del av ett forum som är spec ämnad för folk att posta förslag på förbättringar är väll mest bara tragiskt tycker jag ! hoppas du på bli admin/mod eller ?

Har jag antytt det? Vill bara framhålla FBs roll som diskussionsforum. Ett intresse av diskussioner borde väl inbegripa att man försöker bemöta andras argument eller är du bara intresserad av att säga ditt lite här och där och sen skita i att fullfölja några resonemang?

Sen var min avsikt inte primärt att, som du misstänker, gnälla över eventuella förbättringsförslag. Jag var mer brydd över din inställning till diskussioner då den kunde uppfattas som något skum...
Citera
2007-01-10, 22:32
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Varför fortsätta argumetera med mig när jag talar om för dig att de som har koll säger att det är krångligare än vad du säger.

Nej jag är inte vidare bra personligen men jag kan förmedla vad jag har blivit informerad om.

Men eftersom du tjafsar så ska jag nästa gång låta bli så slipper ni information.
Jag värdsätter information från de som vet vad de pratar om. Du har klargjort att du inte har koll. Varför låter du då inte de som har koll och vet vad de pratar om informera istället?

Så, därför ser jag inte det du "talar om" för mig (jösses ) som särskilt vederhäftigt eftersom jag vet att just den funktionen vi talar om fungerar alldeles utmärkt på annat håll.
Citera
2007-01-10, 22:42
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jag värdsätter information från de som vet vad de pratar om. Du har klargjort att du inte har koll. Varför låter du då inte de som har koll och vet vad de pratar om informera istället?

Så, därför ser jag inte det du "talar om" för mig (jösses ) som särskilt vederhäftigt eftersom jag vet att just den funktionen vi talar om fungerar alldeles utmärkt på annat håll.

Eftersom jag inte vet hur databaser indexeras och hur det fungerar så ska jag inte svara? Men ingen annan har svarat och jag ville att informationen att det var komplicerat skulle komma fram och att det inte är något vi bara kan fixa snabbt.

Jag trodde i min enfald att lite information var välkommet men du Gullan gör det extremt tydligt att information inte är välkommet. Jag avslutar nu den här diskussionen.
Citera
2007-01-10, 22:51
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Eftersom jag inte vet hur databaser indexeras och hur det fungerar så ska jag inte svara? Men ingen annan har svarat och jag ville att informationen att det var komplicerat skulle komma fram och att det inte är något vi bara kan fixa snabbt.

Jag trodde i min enfald att lite information var välkommet men du Gullan gör det extremt tydligt att information inte är välkommet. Jag avslutar nu den här diskussionen.
Stabilt med ett svar från någon som inte har en susning om vad den talar om

Måste leta vidare, kommer snart tillbaka med infon som Gullan efterfrågade
Citera
2007-01-10, 22:57
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:

Edit: Misstog mig nog om att det ovan skulle finnas i samma tråd som det nedan:
Det finns en inte alltför gammal tråd om detta och om att nicket uppe till höger bör vara en länk till användarprofilen. Nån som orkar leta?
Japp, jag hittade tråden

http://www.flashback.org/showthread.php?t=402470

Sid 2 bör du hitta svaret på.
Citera
2007-01-10, 23:05
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Stabilt med ett svar från någon som inte har en susning om vad den talar om

Jag har förstått att det är bättre att jag inte uttalar mig.

Jag är naiv och trodde att begränsad information var bättre än ingen alls, jag ber om ursäkt.
Citera
2007-01-11, 00:48
Medlem
core_s avatar
Själv brukar jag helt sonika söka på mitt nick i tråden det handlar om, då personen som ev. har quotat då har mitt nick i sitt inlägg.

Brukar funka alldeles ypperligt. Gör jag fel månne?
Citera
2007-01-11, 12:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag tar det igen. Finns och funkar på andra vBulleforum.

Du hoppade in i den här tråden med att säga att du inte är vidare bra på databaser, indexering etc. varför försöker du då övertyga mig som trots allt har en del kompetens inom området. Låt de som har koll undersöka och kanske prata med andra som redan implementerat funktionen, okej?
Dock så känner vi till Flashbacks miljö, samt har direktkontakt med teknikerna som arbetar med just denna miljö, och har därigenom kunskap om våra förutsättnigar. De behöver nödvändigtvis inte vara samma som andra som kör vB har. Utifrån detta kan jag bekräfta att det i dagsläget inte handlar om problem vid eventuell uppgradering, utan har andra orsaker.
Citera
2007-01-11, 12:56
Medlem
onemans avatar
Jag skulle gärna se något sånt här också då:
Backlink for Quotes

Samt kanske även det här:
Multiquote
Citera
2007-01-11, 14:51
Medlem
Bobats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Dock så känner vi till Flashbacks miljö, samt har direktkontakt med teknikerna som arbetar med just denna miljö, och har därigenom kunskap om våra förutsättnigar. De behöver nödvändigtvis inte vara samma som andra som kör vB har. Utifrån detta kan jag bekräfta att det i dagsläget inte handlar om problem vid eventuell uppgradering, utan har andra orsaker.

alright, men vad är det för orsaker ? kanske finns någon på forumet som kan hjälpa er !?
Citera
2009-09-22, 20:44
Medlem
spleendids avatar
Funderar också på huruvida den här funktionen kunde vara hjälpsam. I nuläget går jag alltid via "Hitta alla inlägg av mig själv" för att checka vidare om någon citerat vad jag skrivit. Den här typen av funktion kanske kunde underlätta?! Kanske har den redan implementerats och det är jag som lever i blindo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in