Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2007-01-11, 11:16
  #13
Medlem
aminos avatar
Citat:
Haha skön rapport måste säga att du inspirerade mig till att äntligen dra ihop till en egen på DXM!

Gör det, men det är absolut inte bra för hjärnan. Och om man tar doser över 750mg känns det i 3-4 dagar efteråt. Man är seg som fan. :thumbsdow

Men när du väl testar dxm. Kom ihåg att ha en musikspelare med hörlurar, kör igång djup, flummig musik, sen blunda och ligg ner i soffan/sängen. Då hamnar du i en helt annan värld. När man blundar blir hallisarna mer påtagliga.
Citera
2007-01-11, 15:31
  #14
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amino
Gör det, men det är absolut inte bra för hjärnan. Och om man tar doser över 750mg känns det i 3-4 dagar efteråt. Man är seg som fan.

Det där är individuellt, för mig håller det i sig runt halva dagen efter intag medans en nära vän tycker lite illa om dxm just pga att han blir seg i 1-2 dagar efteråt.
Citera
2007-01-12, 16:27
  #15
Medlem
mesmerizes avatar
Vadå mushrooms and weed? Ecstasy is all you need, living in the big machine now (LÄS FÖR FAN! )

OT: helt okay tripprapport.
Citera
2007-01-12, 18:03
  #16
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amino
Gör det, men det är absolut inte bra för hjärnan. Och om man tar doser över 750mg känns det i 3-4 dagar efteråt. Man är seg som fan. :thumbsdow

Men när du väl testar dxm. Kom ihåg att ha en musikspelare med hörlurar, kör igång djup, flummig musik, sen blunda och ligg ner i soffan/sängen. Då hamnar du i en helt annan värld. När man blundar blir hallisarna mer påtagliga.


Aa, har redan skrivit min rapport då jag postade min förra post här. Men den inspirerade mig att skriva ner vad jag upplevde Själv måste jag säga att dagen efter va jag helt seg slö. Men mådde bra, tyckte bara livet var toppen när jag låg och titta på southpark och futurama hela dagen efter!

/Pieng
Citera
2007-03-29, 17:41
  #17
Medlem
RoLLiTs avatar
Hehe nice trip =) så det ska vara.. jobbigt att vara nojjig dock :\ sluta inte med DXM haha.. fan käkat för många tror jag. ska käka 6 unu ikväll :>
Citera
2007-03-29, 20:18
  #18
Medlem
Roygbivs avatar
Ah, mycket skön rapport. Känner igen mina egna erfarenheter av dxm som fan.
Dels det där med att kolla på klockan men inte förstå vad det betyder.
Sen sån nojja som du upplevde. Jag har också en dålig vanan av att dexa med familj i huset, och visst funkar det finfint när man ligger i sängen, men så fort man går på toaletten så kan det vara rätt obehagligt, speciellt eftersom man går och känner sig som en robot.

Också det där med att du pratade med dig själv och din andra del utanför kroppen. Så gör jag i princip alltid. Här senast låg jag och diskuterade med mitt alter-ego hur vi skulle få den här kroppen att somna. Jag trodde att vi var små mekaniker som satt och styrde min kropp, och att det var upp till oss att lyckas söva ned kroppen eftersom kroppen var trött.

Också hur du börjar ploppa fler och fler piller. Har hänt mig en gång. Jag tyckte det kändes som om jag fastnade i en frusen dimension, där allt var mörkt, alla människor på jorden låg i dvala och där tiden inte längre spelade någon roll. Helt plötsligt börjar man lägga en massa fokus på de där små magiska rosa pillrena, och man börjar ta fler och fler eftersom man märker att världen bara blir mer och mer skruvad och underbar.

Jag ser dxm som en mörklagd komedi.
Citera
2007-03-31, 10:14
  #19
Medlem
Bra rapport. Tyckte du redogjorde väldigt bra för hur du tänkte osv, dock undrar jag hur skadlig dxm kan vara för kroppen? (om du eller någon annan är insatt i det)
Citera
2007-03-31, 17:55
  #20
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei
Bra rapport. Tyckte du redogjorde väldigt bra för hur du tänkte osv, dock undrar jag hur skadlig dxm kan vara för kroppen? (om du eller någon annan är insatt i det)

Den forskning som gjorts på råttor har visat att hjärnan tar skada, men då alltså på råttor, man vet inte så mycket om människor skadas eller inte. Men visst brukar det kännas dagen efter lite som om man har sandpapprat innanför skallbenet.
Citera
2007-04-04, 15:18
  #21
Medlem
Bullsquids avatar
Du verkar nojat dej en hel del i början verkar det som, du anväder ju ordet nojjigt ett flertal ggr...

undrar bara lite sådär allmänt hur du mådde när trippen va slut

jag har som mest tagit 5st dxm (1250mg) utan att ha nåt för ATn men då fick jag ca ett dygns rent helvete
Citera
2007-04-05, 13:29
  #22
Medlem
Filleyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amino
Gör det, men det är absolut inte bra för hjärnan. Och om man tar doser över 750mg känns det i 3-4 dagar efteråt. Man är seg som fan. :thumbsdow

Det där med hjärnskador av DXM är överhypat.
Visst, på höga doser skadar du hjärnan lite, men det gör man ju på t.ex. MDMA och Etanol också. Det är sånt man får ta när man vill må bra.

Att det känns av 3 - 4 dagar efteråt är dock helt individuellt när det gäller den dosen. I början kännde jag inte av någonting dagen efter, mer än att jag var trött eftersom jag aldrig kan sova när jag tagit DXM. Nu de senaste gångerna, med de nya tabletterna, så har jag kännt av doser på t.ex. 1250mg i en dag efteråt. Men det har aldrig varit något dåligt, mest bara varit trög.

Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Den forskning som gjorts på råttor har visat att hjärnan tar skada, men då alltså på råttor, man vet inte så mycket om människor skadas eller inte. Men visst brukar det kännas dagen efter lite som om man har sandpapprat innanför skallbenet.

Nu minns jag inte vart jag läst detta, men Olney's Leison som det så fint heter(?) ska väl inte påverka människor. Det är bara vad jag minns, inte vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback