Har försökt att fritera ost. Ungefär som de Max har, med jalapeno i. Köper färdig tempursmet som funkar utmärkt till kycklingen och bananer och whatever. Testat vanlig hårdost, som jag pulat in lite jalapeno i och sen rullar till små bollar, även idag testade jag en ny ostsort. Kavli smältjalapenoost som jag av en slump sprang på konsum då jag letade efter färdiga frysta ostbollar som någon tipsade skulle finnas på just konsum. Pratade med bossen som sa att de inte köpte in det märket längre.. Så ån som vet var de finns nu!?
Ialf, köpte hem den färdigskivade kavli jalapenoosten. Rullade till bollar och så ner i smeten. Men samma sak hände idag, som med alla de ostsorter jag testat tidigare. Ungefär 2 tredjedelar liksom rinner ut och det blir bara skal kvar av tempursmeten.. Idag hade jag på extra med smet men det sket sig endå. Kan annars säga att de som blev bra smakade nästan exakt som på Max. (pulade även i lite extra jalapenos..) Så den osten kan rekomenderas, bara man hittar ett knep att hålla osten innuti sitt skal och inte rinna ut i fritösen.. Blr så ledsen när man mest plockar upp tomma skal..
Så ni som har bra tips. Lys upp min helg. Tack på förhand
mvh