2007-01-04, 17:30
Medlem
Serrus avatar
Jag upptäckte nyss en rolig kille. Josh Blue heter han och han var med i Last Comic Standing (amerikansk serie; tänk typ top model för komiker) i somras.

Han framför inte dom absolut bästa stå-upp framträdandena jag någonsin sett, men ändå väldigt roliga.

Grejen med Josh Blue är att han är CP-skadad (tillståndet, inte skällsordet), för den stora skaran här inne som får en kick av att se handikappade blir detta således en dubbel njutning. Han påminner mig väldigt mycket om Jimmy i South Park, det är dessutom svårt att inte dra vissa paraleller mellan honom och Jesper Odelberg dels när det gäller handikappet och dels den något uppslupna uppfattningen om det egna handikappet.

Min första tanke när jag såg dessa klipp på youtube (jag vet youtubeklipp har en egen tråd, men detta handlar om komikern och inte klippen i sig) var att jag endast skrattade åt hans skämt för att han är handikappad, att jag så att säga sänkte ribban p.g.a. att han är CP och för att man ska vara snäll mot handikappade. Efter att ha sett färdigt klippen så har jag dock ändrat uppfattning: Han är rolig!

Enda nackdelen är att han kanske driver med sig själv lite väl mycket, det blir lite förutsägbart till slut, men säg den komiker som inte mestadels kör upprepningar (Pablo Fransisco och Frank Caliendo är giganorma exempel).

Josh Blue i wikipedia
Josh Blues(!) Hemsida
Josh Blue Fan Site
Josh Blue på besök hos Ellen Degeneres (YouTube)

JoshBlue i Last comic standing (youtubelänkar)
Josh Blue (6/6)
Josh Blue (4/8)
Josh Blue (25/7)
Josh Blue (in final 5)
Josh blue (i pre-final)
Josh Blue i finalen del 2

Så vad tycker ni, är han först och främst rolig eller framförallt CP? eller både och? Posta gärna fler länkar om ni hittar, jag vill se mer av honom!
Citera
2007-01-04, 17:42
Medlem
Nystroms avatar
var en rolig kille det där
Citera
2007-01-04, 17:43
Bannlyst
Ja, kollar på honom nu med. Jävligt rolig !
Citera
2007-01-04, 17:55
Bannlyst
Fantastisk kille. Föredöme för alla.
Citera
2007-01-04, 18:02
Medlem
Freddy85s avatar
Hahaha fan så bra, lustigt att man inte hört talas om killen tidigare, sändes det där programmet i sverige ?
Citera
2007-01-04, 18:11
Medlem
Wittgensteins avatar
Till skillnad från Odelberg så hör man ju faktiskt vad denna kille säger. Kul var han också.
Citera
2007-01-04, 19:13
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy85
Hahaha fan så bra, lustigt att man inte hört talas om killen tidigare, sändes det där programmet i sverige ?

Inte vad jag vet, det har gått fyra säsonger och ska förmodligen komma tillbaka för en femte säsong.

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Comic_Standing
Citera
2007-01-04, 19:19
Bannlyst
Rolig tråd!
Citera
2007-01-04, 21:22
Medlem
Serrus avatar
Fan vad störande, kommer till Polishuset när jag trycker på ändringsknappen i mitt först inlägg, nåväl, det jag ville ha sagt var:

EDIT: Hittade en myspace sidan med killen också

Josh Blue på My Space

där fanns en del godsaker, bl.a. detta klipp: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=83702 6245

Lite upprepningar i det klippet, men telefonnummersskämtet i slutet är en höjdare.

Han ska tydligen ha en tv-special imorgon på Bravo...hoppas den hittar ut på nätet, är sugen på att se lite längre klipp med honom.

Edit på Edit: direktlänken till klippet funkar inte här och förmodligen ingen annanstans heller, men det är inte svårt att hitta på myspacesidan. Josh Blue! heter klippet.
Citera
2007-01-04, 21:31
Medlem
skit bra kille!
Citera
2007-01-04, 21:46
Medlem
Smegmas avatar
Fan vad bra han är, grym!!

Denna var för jefvla bra -> http://www.youtube.com/watch?v=YbMg1dLYqg8

Lite som vår egna cp-komiker Jeppe Odelberg -> http://www.youtube.com/watch?v=cD0hbg79ftU (überbra låt)

Citera
2007-01-05, 15:31
Medlem
HaHa underbar kille!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här