2000-07-12, 19:23
Medlem
Buddha

ÖH..Jo,jag är ingen professor i ämnet själv,det mesta har jag läst och sett hos en dambekant som har ett par plantor,men jag tror det är så att högre upp på plantan = mera THC , kronan (toppen med blad)= mest THC förutom blommorna när de börjar blomma ut,blomma färdigt.

Trodde du hade skönheten på insidan av fönstret,har man den ute så kan det nog hända att en del av kristallerna försvinner i väder och vind,särskilt om det är en inomhusplanta som jag tror att Buddha är,eller?
Låt henne hållas så händer det nog trevliga saker med tiden.
Citera
2000-07-14, 00:55
Medlem
Buddha

Jag tackar så himla mycket för alla trevliga och lärorika svar!

Normalt har jag busken inomhus, men när solen skiner och vädret är toppen brukar vi gå ut på balkongen tillsammans. (Jag brukar läsa Castaneda högt för henne) Och är kvällen/natten mild så brukar hon vilja stå kvar ute.

Nu har jag dock rensat ur en barderob och kastat in lysröret jag annars har över skrivbordet och ställt det på höjden där inne. Jag tänker ställa in henne där bara för att se om hon gillar det. Ca 8-10 h kolmörker och resten i lysrörsljuset.
(för nån sol verkar det fan inte bli mer den här pissiga sommaren)
Gillar hon inte garderoben ställer jag tebax henne i fönstret och låter henne sköta sig själv och blomma när hon känner sig redo.

Fan ni skulle se henne, hon är såååå snygg och dogftar sååå gott ... men jag vill ha henne i mig! *asg*

Ha det bra boys´n girls!

Citera
2000-07-14, 20:20
Medlem
Buddha

Trevligt att ni trivs ihop! kanske en 23 watts lågenergilampa hängandes i taket i gaderoben skulle falla henne i smaken också?
tänk på att vara försiktig med ojordad el och fukt,lycka till!
Citera
2000-07-14, 22:00
Medlem
Buddha

Var kan man köpa en sådan lampa, Hampus?
Och vad bör den kosta?

Jag lövar att vara försiktig med det elektriska.

/Jens
Citera
2000-07-15, 18:28
Medlem
Buddha

En sådan kan man köpa på i stort sett varje snabbköp som har en hörna med lampor,dock har de ofta endast upp till 18 watt det duger, men en särskild el-butik eller lamp affär bör ha 20-23 wattare.

De ser ut som små lysrör på en vanlig sockel (typ),priserna ligger på ca:35-: - 140-: styck, tror att BilTema är billiga men som sagt de finns överallt då de drar mycket mindre energi.

Fan va Jimi Hendrix gör sej bra efter pilsner och en liten joint...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in