2007-01-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Om man fortfarande vill vara vänner och älskar varandra då?

Skumt sätt av henne att visa sin kärlek på isåfall
Tror du blivit lite sjuk av det där för du talar inte sunt nu.
Citera
2007-01-04, 17:05
Bannlyst
Dry your eyes mate
I know it’s hard to take but her mind has been made up
There’s plenty more fish in the sea
Dry your eyes mate
I know you want to make her see how much this pain hurts
But you’ve got to walk away now
It’s over

Du är ute ur hennes liv, och hon är ur ditt. Ni har inga skyldigheter mot varandra överhuvudtaget.
Citera
2007-01-04, 17:18
Medlem
skumrasks avatar
Vill du verkligen veta, och kan du hantera det. Om svar är ja på den frågan, tycker jag väl kanske att hon kan vara schysst att berätta ungefär vad som händer så att du är förvarnad, definitivt slå henne ur hågen etc. Men det är ju upp till henne, skyldighet tycker jag inte att det är.
Citera
2007-01-04, 17:43
Medlem
Apelsinens avatar
Slut är slut, move on!
Citera
2007-01-04, 17:56
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?

?????

Blir mörkrädd. Varför skulle du på något sätt ha en rätt att veta något om hennes liv?
Hade ni barn ihop har du självklart rätt att diskutera om hur hon tar hand om barnet och ställa små små krav på hur hennes nya pojkvän är mot barnet.

Men efter ett förhållande utan barn inräknat har du inte ett piss med henne att göra mer.
Och när hon dumpar den killen med, skulle du även då ha rätt att veta om henne. Och efter nästa kille?

Skulle en 30 årig tjej som kanske har haft 5-6 förhållande efter dig (ni var ihop när du var mellan 18 och 20 år). Berätta om sitt liv 10 år efter ert förhållande?
Skulle hon behöva berätta detta till 6-7 människor?

Helt patetiskt. Tänk för helvete med din hjärna.

Skulle du vilja gå och berätta till massa ex där det äldsta ex:et var du ihop för 10-15 år sedan?
Vad får du ut av detta? Istället för att grina och deppa ska du istället glömma henne så fort du kan och försöka hitta någon ny.
Visst är det jobbigt och ledsamt att bli dumpad med det är en del av livet.

EDIT:
Har en STARK känsla att trådskaparen inte kommer svara på något inlägg...
Citera
2007-01-04, 18:00
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?
Om det är en bekant till dig så fråga honom då? Annars är det väl bara att försöka skita i det. Kommer bara bli fel ifall du ska rota runt.
Citera
2007-01-04, 18:16
Medlem
Don Fadäsos avatar
Du har inga rättigheter till någonting. Det är ju slut. Däremot kan du ju ställa frågan om du vill känna dig riktigt liten. Sannolikt kommer hon att respektera dig mindre om du ställer frågan men du gör ju som du vill. Tjatar du så förlorar du förmodligen all respekt - även från mig.
Citera
2007-01-04, 18:41
Medlem
Teichmanns avatar
Haha. Duktigt sågad man blev i den här tråden då. Jag tror jag förstår vad ni vill säga, så fler behöver inte besvära sig med att säga att jag inte har rätt till ett piss. Jag antar också att ni har rätt, och får väl bespara flickan frågorna.

Vill ni läsa bakgrunden till det hela kan ni läsa här, men det är rätt mycket att plöja igenom för den slöe:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=5642818#post5642818

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Frågan är om du verkligen vill veta? Låter som självplågeri, tycker jag..
Skulle nog har svårt själv att vara vän med någon som lämnar mig, i alla fall direkt efter. Har svårt att tänka mig att det verkligen skulle funka. Tycker du att det funkar bra?
Jag vill veta, absolut. Har fått veta lite grann förut, och det var fan inte roligt till en början, men väldigt skönt i längden. Ovisshet är vidrigt på alla sätt och vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
?????

Blir mörkrädd. Varför skulle du på något sätt ha en rätt att veta något om hennes liv?
Hade ni barn ihop har du självklart rätt att diskutera om hur hon tar hand om barnet och ställa små små krav på hur hennes nya pojkvän är mot barnet.

Men efter ett förhållande utan barn inräknat har du inte ett piss med henne att göra mer.
Och när hon dumpar den killen med, skulle du även då ha rätt att veta om henne. Och efter nästa kille?

Skulle en 30 årig tjej som kanske har haft 5-6 förhållande efter dig (ni var ihop när du var mellan 18 och 20 år). Berätta om sitt liv 10 år efter ert förhållande?
Skulle hon behöva berätta detta till 6-7 människor?

Helt patetiskt. Tänk för helvete med din hjärna.

Skulle du vilja gå och berätta till massa ex där det äldsta ex:et var du ihop för 10-15 år sedan?
Vad får du ut av detta? Istället för att grina och deppa ska du istället glömma henne så fort du kan och försöka hitta någon ny.
Visst är det jobbigt och ledsamt att bli dumpad med det är en del av livet.

EDIT:
Har en STARK känsla att trådskaparen inte kommer svara på något inlägg...
Hehe. Jag är inte ens 20 så inga barn är inblandade.

Självfallet menade jag inte att hon skulle behöva berätta om framtida pojkvänner efter denna blivande. Där är ju inte jag inblandad på något hörn, och har definitivt inte med det att göra. I detta drama är jag emellertid involverad, varför jag kanske tyckte det vore lämpligt av tösen att öppna käften. Men jag hade väl tydligen fel.

Och givetvis svarar jag om folk är intresserade av mitt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Om det är en bekant till dig så fråga honom då? Annars är det väl bara att försöka skita i det. Kommer bara bli fel ifall du ska rota runt.
Han vill inte säga någonting, utan hänvisar till bruden. Som i sin tur säger att jag inte har någonting med det att göra, blaha blaha.
Citera
2007-01-04, 18:43
Medlem
filofaxs avatar
Jag tycker att Skumrask hade en poäng när han frågade om du kan hantera informationen?

Sen undrar jag lite varför du vill veta.. Jag skulle bara vilja veta om jag hade svårt att släppa personen ifråga och behövde få upptryckt i ansiktet att han har gått vidare. Utan mig.
Citera
2007-01-04, 18:49
Medlem
Teichmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Jag tycker att Skumrask hade en poäng när han frågade om du kan hantera informationen?

Sen undrar jag lite varför du vill veta.. Jag skulle bara vilja veta om jag hade svårt att släppa personen ifråga och behövde få upptryckt i ansiktet att han har gått vidare. Utan mig.
Alltså. Jag är inte helt jävla pantad, som "Jazill" vill göra gällande. Självklart vet jag ju redan att de har ett slags förhållande, och det stör mig, numera, inte speciellt mycket. Alltså har jag väldigt små problem med att hantera informationen. För min del får de gärna bli tillsammans - jag vill definitiv inte ha tillbaka tjejen i alla fall. Däremot vill jag bli polare med henne igen, för vi hade jäkligt roligt emellanåt.

Varför jag vill veta? Nyfikenhet. Är intresserad av mina vänners liv. Dessutom bryr jag mig om henne och vill att hon ska må bra. Då vore det trevligt att få veta vad som händer i hennes liv. Om hon inte kan berätta det för mig, så hämnar det vår vänskapsrelation, som inte varit så jävla lyckad som vi hoppats på, en del.
Citera
2007-01-04, 19:30
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Varför jag vill veta? Nyfikenhet. Är intresserad av mina vänners liv. Dessutom bryr jag mig om henne och vill att hon ska må bra. Då vore det trevligt att få veta vad som händer i hennes liv. Om hon inte kan berätta det för mig, så hämnar det vår vänskapsrelation, som inte varit så jävla lyckad som vi hoppats på, en del.

Om det verkligen är sant det, så får du ge det ordentligt med tid. Eller acceptera att du fått en knuff nedåt i hierarkin över prioterade bekantskaper. Du måste nog få lite avstånd först i hennes ögon, avromantiserad och avkönad, om man säger så. Jag tror hon tycker det känns incestuöst att berätta detaljer för någon hon varit närgången med för inte för lång tid sedan. Skulle nog jag känna i alla fall.
Citera
2007-01-04, 20:18
Medlem
Truxas avatar
Citat:

Vad tycker ni?

Är du inte klok? Du kan väl inte kräva att få ta del av vad som händer i deras förhållande?
Det är få saker som är så personliga som vad folk pysslar med när dom är ensamma med varandra. Om jag hade varit din före detta tjej, eller kanske som troligare är hennes nya kille, så hade jag börjat fundera på hur det var ställt... Låt nu dom vara ifred hur mycket det än smärtar att veta att dom har fått ihop det, för frånsett det faktum att du kommer att må skitdåligt om du får reda på det som du antagligen frågar om, så kommer du förmodligen att framstå som den typiskta psykopat-föredettingen som skriker saker i brevlådan när han är full...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in