Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.
Vad tycker ni?
?????
Blir mörkrädd. Varför skulle du på något sätt ha en rätt att veta något om hennes liv?
Hade ni barn ihop har du självklart rätt att diskutera om hur hon tar hand om barnet och ställa små små krav på hur hennes nya pojkvän är mot barnet.
Men efter ett förhållande utan barn inräknat har du inte ett piss med henne att göra mer.
Och när hon dumpar den killen med, skulle du även då ha rätt att veta om henne. Och efter nästa kille?
Skulle en 30 årig tjej som kanske har haft 5-6 förhållande efter dig (ni var ihop när du var mellan 18 och 20 år). Berätta om sitt liv 10 år efter ert förhållande?
Skulle hon behöva berätta detta till 6-7 människor?
Helt patetiskt. Tänk för helvete med din hjärna.
Skulle du vilja gå och berätta till massa ex där det äldsta ex:et var du ihop för 10-15 år sedan?
Vad får du ut av detta? Istället för att grina och deppa ska du istället glömma henne så fort du kan och försöka hitta någon ny.
Visst är det jobbigt och ledsamt att bli dumpad med det är en del av livet.
EDIT:
Har en STARK känsla att trådskaparen inte kommer svara på något inlägg...