2008-05-24, 08:59
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Trodde du menade att man tar botten från flaskan och använder...
Är inte det bättre, den är ju plattare i botten?

Varför ska den vara platt?
Citera
2008-05-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Varför ska den vara platt?

Vet inte Känns bara bättre...
Ska använda båda ändarna se vad som växer bäst
Citera
2008-05-27, 19:34
Medlem
Lokalizers avatar
Jag testade att lägga ut en hel del frön på ett ställe där det växer mycket brännässlor (har hört att dom är släkt, eller nåt).

Men jag grävde ett hål, la ner några frön och sen sopade över jord. Detta på 5-6 olika ställen, ca 4 frön i varje hål.

Behöver jag vattna eller anpassar dom sig?

Ingen seriös "odling" direkt, hade bara en väldans massa halvdåliga frön över
Citera
2008-05-27, 19:38
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalizer
Jag testade att lägga ut en hel del frön på ett ställe där det växer mycket brännässlor (har hört att dom är släkt, eller nåt).

Men jag grävde ett hål, la ner några frön och sen sopade över jord. Detta på 5-6 olika ställen, ca 4 frön i varje hål.

Behöver jag vattna eller anpassar dom sig?

Ingen seriös "odling" direkt, hade bara en väldans massa halvdåliga frön över

Jorden ska helst vara lite fuktigare än "normalfuktig" jord. Såvida du inte grodde fröna innan. Sen 4 frön i varje hål ? Du får hoppas att inte alla gror. För då har du problem.

Citera
2008-05-28, 13:33
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Jorden ska helst vara lite fuktigare än "normalfuktig" jord. Såvida du inte grodde fröna innan. Sen 4 frön i varje hål ? Du får hoppas att inte alla gror. För då har du problem.

Haha, jasså? Vad kan hända? Nu när du säger det så kan det fan inte vara bra

Och nej, jag grodde dom inte. Men jag gjorde det på en kväll då det hade regnat på dagen...
Citera
2008-12-11, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalizer
Haha, jasså? Vad kan hända? Nu när du säger det så kan det fan inte vara bra

Och nej, jag grodde dom inte. Men jag gjorde det på en kväll då det hade regnat på dagen...

Uppdatering! Blev det nån skörd av din plantering?
Citera
2009-05-26, 13:25
Medlem
NisseWs avatar
Lowryder #2

Tjena, jag har köpt 5 hon frön av strainen lowryder#2 och har nu grott dem innomhus och satt ner dem i krukor i fönstret hemma... det har nu gått 2 veckor och plantorna är ett par cm långa. nu i helgen tänkte jag plantera ut dem på mitt landställe i stockholms skärgård, jag har hittat platser på min tomt som är relativt stealth och sol hela dagarna. jag har beräknat skörd den 15 juli eftersom den är autoblommande.tänkte sätta lite nät över dem om rådjur blir allt för stort hot. vad tror ni? vad finns det för hinder och risker? vad blir skörden? det står 30-60 g per planta på förpackningen, sant eller överdrivet? har alldrig gjort detta förut skulle uppskatta lite hjälp och tips.
Senast redigerad av NisseW 2009-05-26 kl. 13:27. Anledning: uteblivet ord
Citera
2009-05-26, 15:32
Medlem
Incabuloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseW
Tjena, jag har köpt 5 hon frön av strainen lowryder#2 och har nu grott dem innomhus och satt ner dem i krukor i fönstret hemma... det har nu gått 2 veckor och plantorna är ett par cm långa. nu i helgen tänkte jag plantera ut dem på mitt landställe i stockholms skärgård, jag har hittat platser på min tomt som är relativt stealth och sol hela dagarna. jag har beräknat skörd den 15 juli eftersom den är autoblommande.tänkte sätta lite nät över dem om rådjur blir allt för stort hot. vad tror ni? vad finns det för hinder och risker? vad blir skörden? det står 30-60 g per planta på förpackningen, sant eller överdrivet? har alldrig gjort detta förut skulle uppskatta lite hjälp och tips.

30-60 är nog i ultimata förhållanden.
räkna med att få allt mellan 5-40 g skulle jag tro.

Nät är bra.
Citera
2009-05-26, 19:18
Medlem
NisseWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incabulos
30-60 är nog i ultimata förhållanden.
räkna med att få allt mellan 5-40 g skulle jag tro.

Nät är bra.

Segt med 5g per planta
Citera
2009-05-26, 19:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Segt med 5g per planta

Äh, du kan ju göra olja/hasch på allt annat än budsen, så lite mer får du per planta.
Citera
2009-05-26, 20:23
Medlem
NisseWs avatar
Stutsmatta

Jag fick precis en ide! Om man läser lite guides så står det att det är bra med ett nät över plantan så att det blir större skörd. under min stutsmatta så växer gräs (vanligt gräs) snabbare än på övriga gräsmattan... nu är frågan om hampa också gör skulle det om jag planterade den där? det blir ju mindre sol men... vad tror ni?

den gömmer sig ju bra där också.
Citera
2009-05-27, 01:47
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Jag fick precis en ide! Om man läser lite guides så står det att det är bra med ett nät över plantan så att det blir större skörd. under min stutsmatta så växer gräs (vanligt gräs) snabbare än på övriga gräsmattan... nu är frågan om hampa också gör skulle det om jag planterade den där? det blir ju mindre sol men... vad tror ni?

den gömmer sig ju bra där också.

Låter lite konstigt då under de studsmattor jag sett så har det varit nästintill helt dött med växtlighet. Men om det är som du säger så varför inte, stealth är det ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in