2007-01-15, 10:14
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appulip
Det skulle väl inte va något kval iår?
Åh fan, där ser man hur väl påläst jag är. Bara ett gäng som åker ur alltså?
Då finns det kanske hopp.
Citat:
Ursprungligen postat av appulip
Förövrigt ska du nog se att Gais klarar sig bra
Med GAIS-mått mätt.
Jag är bara rädd för att så bra som det spelades (också med GAIS-mått) emellanåt under föregående säsong kan jag se i stjärnorna efter kommande säsong. Detta eftersom det i mina ögon var Keene som stod för hjärtat, överraskningarna och lite fighting spirit. Men blir han bänkad hos Ellos kanske det blir aktuellt med uthyrning... Annars får nog Rolle själv spela från start hela säsongen, så vi slipper se de värsta tomtarna på plan...
Citera
2007-01-16, 08:35
Medlem
Vryzass avatar
Vem vinner? Lite tidigt med tanke på att trupperna inte är klara men försöker preliminärt.

Kommer att utgå från dessa lag som potentiella vinnare:

Helsingborg
Elfsborg
DIF
Malmö
Hammarby
AIK

Helsingborg verkar just ha sålt sitt guld. Först Larsson som kommer att vara sjukt sliten när (om?) han kommer tillbaka. Vet inte när Grankvist kommer tillbaka, men han lär också vara sliten och nu sålde man Shelton.

Placering: 4-6

Elfsborg stryker jag här och nu, och det av en enda anledning: Statistik. I modern tid har endast två lag lyckats försvara sitt guld, men inget av dagens allsvenska lag är i närheten av så bra som de som lyckats med bedriften var. Inget guld för Elfsborg alltså.

Placering: 2-3

DIF kan absolut ro hem det här. Men det finns väldigt många frågetecken kring laget och dessutom nya tränare, och det lär ju förmodligen inte gå som på räls direkt. Dock har vi en bra trupp och om vi kom sexa förra säsongen med fysvärden icke värdiga elitidrottsmän kommer det räcka med lite fysträning så är vi återigen topp 4.

Malmö har väl som vanligt en bra trupp på pappret, men det har ju visat sig att det inte spelar så stor roll i denna klubbs fall. Sören verkar inte alls ha ordning på grejorna, nyckelspelarna är dessutom "lite" till åren och hela laget känns skadebenäget. Räcker till topplacering men ej guld.

Placering: 2-3

Hammarby visade på våren att dom har ett ruggigt bra lag, har dock inte så stor koll på vilka dom tappat och vilka som tillkommit. Men det vore ju inte bajen om något som vanligt gick fel, och därför blir det inget guld.

Kvar finns då AIK, och med alla förutsättningar klara för nästa säsong vore det en prestation om dom inte vinner guld. 16 (!) hemmamatcher plus 7 (!) helgbortamatcher med förmodat bra stöd i ryggen. Tacka era bastukompisar tillika bästa vänner och kusiner SvFF för det. Bordet är så dukat det någonsin varit för någon klubb, bara att tacka och ta emot för Solna. Frågan är bara om deras überproffessor Norling kan ta hem det.

Placering: 1

Jävligt lyckligt nog visade förra årets tabelltippning att jag inte är särskilt bra på det!
Citera
2007-01-16, 08:44
Avslutad
Vryzas,

Är du INTE gnagare så respekterar jag ditt tips. Annars känns det rätt subjektivt.

Mitt tips (jag är inte boråsare)

1.
Elfsborg (Bästa laget sen förra säsongen + bästa värvnignar till i år)

2-5
Malmö (Borde ha bättre trupp med tanke på ekonomin. Brukar floppa)
Hammarby (Tappat viktiga spelare. Ersatt med bra spelare men tunn trupp)
IFK
Aik (Andra året är svårast. Kommer inte att underskattas. Kan räcka långt men kan gå riktigt dåligt oxå)

6-7.
Heif (Blivit av med de 3 bästa utan att har ersatt dem än. Därför tror jag inte dom kan upprepa den fina hösten)
Dif (Har inte förstärkt efter förra årets flopp)
Citera
2007-01-16, 15:53
Bannlyst
Håll i hatten i april, samtliga!

http://www.dif.se/sidor/blogg.asp?bloggare=4&id=240
Citera
2007-01-16, 16:57
Medlem
Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler

Märker att det är brist på intressanta nyheter hos er?
Citera
2007-01-16, 18:09
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Kvar finns då AIK, och med alla förutsättningar klara för nästa säsong vore det en prestation om dom inte vinner guld. 16 (!) hemmamatcher plus 7 (!) helgbortamatcher med förmodat bra stöd i ryggen. Tacka era bastukompisar tillika bästa vänner och kusiner SvFF för det. Bordet är så dukat det någonsin varit för någon klubb, bara att tacka och ta emot för Solna.
Fullständigt jävla makabert hur det här lingonförbundet detaljstyr den svenska fotbollen. Dom enda större fittorna i hela världen är Aik själva.

Det lönar sig tydligen jävligt bra att hyra in sig hos förbundet och placera diverse lakejer inom detsamma.
Citera
2007-01-16, 18:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner
Fullständigt jävla makabert hur det här lingonförbundet detaljstyr den svenska fotbollen. Dom enda större fittorna i hela världen är Aik själva.

Det lönar sig tydligen jävligt bra att hyra in sig hos förbundet och placera diverse lakejer inom detsamma.

Och vem är ordförande i SEF?

Patetiskt ifrån apa fronten under vintern. Men det är klart, kanske inte blir någon super brasse att hypa i år.
Citera
2007-01-16, 18:22
Medlem
Årets genombrott 1: Emir Bajrami.
Årets genombrott 2: Dennis Boskalio.
Årets Quirino: Djurgårdens IF.

Vinner världens öppnaste fotbollsliga gör något av de 14 lagen.
Citera
2007-01-16, 18:42
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler

Haha, roligt värre!
Kul reklam ni har på er site där den där Jonsson säger "Våra fans är bäst, därför vinner vi".
Med den logiken är alltså DIF's fans sämst, eftersom DIF inte vinner särskilt ofta...
Citera
2007-01-16, 20:13
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corduner

Bajenmentaliteten har tydligen satt sig ordentligt i dif-lägret och bortförklaringarna börjar redan i januari. Patetiskt.

Men ämnet är ju redan avhandlat. Det är knappast AIKs fel att lillebröderna runt om i Stockholm inte har haft vett att fixa dugliga arenor alternativt stormar planer.
Att 7 helgmatcher skulle vara avgörande för guldstriden har jag lite svårt att förstå.
Citera
2007-01-16, 21:01
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Haha, roligt värre!
Kul reklam ni har på er site där den där Jonsson säger "Våra fans är bäst, därför vinner vi".
Med den logiken är alltså DIF's fans sämst, eftersom DIF inte vinner särskilt ofta...

Konstigt, att ni med era masshorder av supportrar som ni brukar lalla om, har tagit hem ynka 10 guld och DIF 11. Helt otippat att ett så ogenomtänkt uttalande kommer från en solnait. Då måste i så fall AIKs fans vara ännu sämre. Men det är ju å andra sidan ingen nyhet.
Citera
2007-01-16, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Att 7 helgmatcher skulle vara avgörande för guldstriden har jag lite svårt att förstå.

Sju bortamatcher på helgdagar. Lite enklare för supportrar att åka iväg på en bortamatch om det är på en lördag eller söndag, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in