2007-10-22, 21:18
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Tyvärr men det går verkligen inte att ta dig seriöst någonstans. Helt urholkade svar utan nån som helst grund eller substans. Testa och se matchen imorgon på www.aik.se och kom med lite underbyggd fakta. Vi andra som varit och följt AIK i år och sett hur spelet varit sista matcherna kan nog skriva under på att AIK prestera en fotboll mycket bättre än den både mot gais och trelleborg. DÄR kan vi prata om att vika ned sig, men fan inte idag.

Möjligt att de inte vikt ned sig men att de lagt sig är solklart. Ni hade en chans, åtta, tio eller dussinet chanser. Ni hade spelet et cetera. Gör man inte mål då då är det ju pinsamt övertydligt att man försöker skylla förlusten på domaren som en viss råtta härinne försöker göra. Bättre kan ni. Eller förresten, nej det kan ni inte.

Testa att försöka skylla bort 2002, 2003 och 2007. Det finns ju inget som talar för att xxx på något seriöst plan skulle slagit IFK med de här förutsättningarna och historien ni har som liggelag. Ett mål i lagom tid och sedan försöka. Ni vek inte ned er, men ni lade er fint. Grattis!
Citera
2007-10-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Möjligt att de inte vikt ned sig men att de lagt sig är solklart. Ni hade en chans, åtta, tio eller dussinet chanser. Ni hade spelet et cetera. Gör man inte mål då då är det ju pinsamt övertydligt att man försöker skylla förlusten på domaren som en viss råtta härinne försöker göra. Bättre kan ni. Eller förresten, nej det kan ni inte.

Testa att försöka skylla bort 2002, 2003 och 2007. Det finns ju inget som talar för att xxx på något seriöst plan skulle slagit IFK med de här förutsättningarna och historien ni har som liggelag. Ett mål i lagom tid och sedan försöka. Ni vek inte ned er, men ni lade er fint. Grattis!

Nja, ditt resonemang har en stor brist, nämligen Bengt Andersson. Aik lyckades träffa mål flera gånger och det innebär alltså automatiskt farlig målchans när vi har bengan där bak. Nu gjorde bengan en av årets bästa matcher och räddade 3-4 solklara målchanser. I en annan match med en mer normal Bengt Andersson hade vi förlorat med 2-1.
Citera
2007-10-22, 21:22
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Fan vad mycket araber det huserar på fb:s varierande forum.
Citera
2007-10-22, 21:22
Medlem
jansdieters avatar
Citat:

Hörru, ta dina konspirationsteorier och starta en förening kring detta. Du verkar bygga upp dina argument på ett så genomtydligt och överskådligt sett att du förmodligen kommer få med dig flera i din apskara som tror på detta nonsens.
För det är just vad det är. Nonsens.
Förlusten på domaren? Ja, då diskuterar du med fel person. Jag skyller förlusten på Bengt Anderssons storspel. Tyvärr.

Punkt och slut, Klevis #2.
Citera
2007-10-22, 21:24
Medlem
Tack gode Torbjörn för Bjärsa!

Den lågpannade dåre som får för sig att skrika läggmatch har syskon till föräldrar.
Citera
2007-10-22, 21:27
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nja, ditt resonemang har en stor brist, nämligen Bengt Andersson. Aik lyckades träffa mål flera gånger och det innebär alltså automatiskt farlig målchans när vi har bengan där bak. Nu gjorde bengan en av årets bästa matcher och räddade 3-4 solklara målchanser. I en annan match med en mer normal Bengt Andersson hade vi förlorat med 2-1.

Ohhh, vilken janne då att Bengan skulle råka att lyfta sig tre skallar över normal form mot just gnaget.

Men, Bengan är inte med i ligget, han försöker bara att göra det så bra som möjligt. Motståndarna kan man som bekant normalt inte påverka - och även en pensionär kan göra bra ifrån sig om det krävs. Det är trots allt guldstrid som IFK är inblandade i, (inte liggematch för att undvika att Gais/ÖIS eller valfritt Göteborgslag skulle vinna. Dessutom är jag av den naiva uppfattningen att inte ens IFK skulle lägga sig om Gais eller ÖIS skulle ha chans att vinna.)

Grattis till aftonens seger, IFK. Det är, trots allt, alltid skönt när xxx förlorar.
Citera
2007-10-22, 21:28
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:

Det är nog du som ska gå och lägga dig, även om du knappast kan göra bort dig mycket mer nu. Om man lägger sig så försöker man inte sitt bästa, förstått!?
Och du ska nog tala tyst om "riktiga djurgårdare" när du följer ditt eget lag via radio mitt i brinnande guldstrid
Citera
2007-10-22, 21:31
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Hörru, ta dina konspirationsteorier och starta en förening kring detta. Du verkar bygga upp dina argument på ett så genomtydligt och överskådligt sett att du förmodligen kommer få med dig flera i din apskara som tror på detta nonsens.
För det är just vad det är. Nonsens.
Förlusten på domaren? Ja, då diskuterar du med fel person. Jag skyller förlusten på Bengt Anderssons storspel. Tyvärr.

Punkt och slut, Klevis #2.

Konspirerar ingenting. Konstaterar fakta. Snackar du även bort exempelvis 0-5 i Malmö? Lycka till! Intressant att inga råttsorkar önskar diskutera 0-5 i Malmö.

Apskara? Min herre är ur balans. Nonsens? Icke sa nicke. Bengt Andersson kan även om han inte kan så ofta. Det han gör är snyggt. Det xxx gör är inte snyggt.
Citera
2007-10-22, 21:33
Medlem
Ingen läggmatch men ingen hemmamatch heller. Råsunda kokade knappast.

Matchen kändes väldigt avslagen. Inget hjärta pulserade. Det var ungefär som en träningsmatch.
Citera
2007-10-22, 21:35
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Det är nog du som ska gå och lägga dig, även om du knappast kan göra bort dig mycket mer nu. Om man lägger sig så försöker man inte sitt bästa, förstått!?
Och du ska nog tala tyst om "riktiga djurgårdare" när du följer ditt eget lag via radio mitt i brinnande guldstrid

Du förstår visst inte att man kan ligga på olika sätt. Man kan göra det snyggt och man kan göra det fult. I ert fall är jag lite osäker eftersom xxx per definition alltid är fult, men det ni gjorde i afton var uppenbarligen hyfsat snyggt.

Jepp, eftersom jag är motgångssupporter så jag kan inte delta när DIF är mitt uppe i guldstrid. Det vore att gå emot mina principer ... Ohhhh, det känns verkligen när en råttsork försöker. Det är visst inte bara en råtta som käkat råttgift i afton. Råttbunten på FB verkar helt toxikerad.
Citera
2007-10-22, 21:36
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Taket är förbannat lågt just nu.
Citera
2007-10-22, 21:37
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Usch nervöst ännu..dif kan spöa bp med 5-6 mål det tvivlar jag inte på och tff kan jävlas med gbg med tanke på hur dålig deras form verkar vara. Trodde råttorna skulle lägga sig idag och visa att dif är deras fiender men nu fick vi bevisat att dom är bröder. Dif verkade darriga som attan i Halmstad och det finns bara ett lag där uppe som har någorlunda klass pinsamt nog: Kalmar FF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in