2007-09-25, 11:09
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hur fan ska KFF kunna gå upp i serieledning denna veckan?
I årets Allsvenska är allt möjligt.
Citera
2007-09-25, 11:10
Medlem
Fan, alla nationella medier lika stockholmsfokuserade och självgoda. Stockholm är sveriges medelpunkt och därmed går alla runtom i landet och fokuserar på vad som händer där. Right? Wrong.

Med rubriken "Övriga topplag applåderar derbyt" skriver SVT Text om derbyt. Ingen från övriga topplag har uttalat sig. Visst, inte fan är de ledsna över resultatet. Men för övriga lag var det här en match mellan två konkurrenter, de skiter högaktningsfullt i att det var derby eller vilken färg på tröjorna det var. Rubriksättaren implicerar dock att övriga lag tar derbyt på lika stort gravallvar som självgoda stockholmare gör.

Den här typen av bevakning är inte helt ovanlig och det är en anledning till att folk ogillar stockholmare. De tycks tro att stockholms sak är sveriges, vilket är jävligt felaktigt. AIKare brukar anklagas för att göra detsamma, men för mig som utomstående gäller påståendet för hela stockholm.
Citera
2007-09-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Fan, alla nationella medier lika stockholmsfokuserade och självgoda. Stockholm är sveriges medelpunkt och därmed går alla runtom i landet och fokuserar på vad som händer där. Right? Wrong.

Med rubriken "Övriga topplag applåderar derbyt" skriver SVT Text om derbyt. Ingen från övriga topplag har uttalat sig. Visst, inte fan är de ledsna över resultatet. Men för övriga lag var det här en match mellan två konkurrenter, de skiter högaktningsfullt i att det var derby eller vilken färg på tröjorna det var. Rubriksättaren implicerar dock att övriga lag tar derbyt på lika stort gravallvar som självgoda stockholmare gör.

Den här typen av bevakning är inte helt ovanlig och det är en anledning till att folk ogillar stockholmare. De tycks tro att stockholms sak är sveriges, vilket är jävligt felaktigt. AIKare brukar anklagas för att göra detsamma, men för mig som utomstående gäller påståendet för hela stockholm.

Stockholm ÄR Sveriges medelpunkt, hur har du lyckats missa det?! Det är här alla bor, det är här allt händer, och det är här Sveriges bästa lag kommer från.
Citera
2007-09-25, 11:25
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Stockholm ÄR Sveriges medelpunkt, hur har du lyckats missa det?! Det är här alla bor, det är här allt händer, och det är här Sveriges bästa lag kommer från.

Stockholmare, va?
Citera
2007-09-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Stockholmare, va?

Ja, tack och lov.
Citera
2007-09-25, 11:30
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Det är här alla bor, det är här allt händer, och det är här Sveriges bästa lag kommer från.

Finn tre fel
Citera
2007-09-25, 11:31
Medlem
Citat:

Ja, men att Stockholmare tror att deras sak är Sveriges är uppblåst, självgott och retarderat. Svenskar i allmänhet brukar ha svårt för människor som är så egocentriska.

För övrigt är jag också stockholmare utan direkt koppling till något av de 3.
Citera
2007-09-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Arneng! Skamvrån nästa.

Får hålla med om det, trots att jag är Djurgårdare. Arneng ska fan inte uttala sig på det viset, inte förrens vi lärt oss spöa pajasgäng som TFF och särskilt inte om ett lag vi har haft problem med (totalt överkörda första matchen trots att den lika väl kunde slutat oavgjort och andra matchen så va han faktiskt en stor anledning till förlust).

För övrigt angående derbyt så tyckte jag resultatet var rättvist då inget av lagen skapade några riktigt vassa chanser förutom dom som de gjordes mål på (tyckte väl chansen aik gjorde mål på inte va en så jättebra chans men snyggt av honom att få in den ändå).

Riktigt skönt att ta 4 av 6 möjliga mot råttorna, om IFK kryssar eller förlorar mot GAIS idag så har vi alllt i våra egna händer. Siggi får lista ut hur man spöar bottengängen så vi kan ta guldet.
Citera
2007-09-25, 11:37
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Även om det är surt att tappa en ledning så är många Djurgårdare nog lite nöjda med 1 poäng på Råttsunda. Det var den på pappret svåraste matchen i vårt återstående program, vi behåller serieledningen, och status quo förblir.

En del inlägg av AIK-fans här är oroväckande. Det är viktigt att stödja sitt lag, men saknar man helt perspektiv och analysförmåga så blir det ju rena foliehatts-attityden.

Det är inte särskilt imponerande att vara manisk, snarare lite tragiskt.

Underbart att se hur lite Ni Djurgårdare verkligen bryr er.
Gå runt i mysbyxor och läsa serierna i kulturdelen, det är en större happening för er.
Citera
2007-09-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Finn tre fel

Du menar alltså, på allvar att det inte bor flest människor här? Och att det inte är hit alla flyttar från "landsbygden" för att jobba? Och att Djurgårn inte leder allsvenskan?

Okeeeeej...
Citera
2007-09-25, 11:43
Medlem
Pancevs avatar
Jag tycker att Örlund gjorde "rätt" som stod kvar, bollen glider bra i gräset och det är omöjligt att försöka uppskatta hur långt den kommer gå. Om bollen hade varit i luften så är det lättare att bedöma hastighet och studs/glid.

Dessutom var det inte helt klart huruvida Karlsson skulle ha kommit ikapp Quirinho eller ej så pass tidigt som en utrusning måste ha påbörjats. Klart sämre att riskera ett givet mål eller en eventuell utvisning än att ge back och sig själv chansen. Svårt att säga att det var fel beslut således.

Patrik Karlsson däremot var den som begick felet. Det märktes att karln är ytterback (vilket inte borde ha märkts) då han per automatik går upp hårt i ryggen som sista man istället för att läsa av situationen. Jag tror att en mittback som är mer van vid att vara sista man inte hade gått bort sig i det läget. Övrigt så finner jag det märkligt att även den andra "backen" som var kvar går upp så bestämt i banan vilket ger Jones fri yta att gå på i djupet dessutom. Att DIF får 2 mot 1 läge är en katastrof som spelarna får ta på sig, hade de gjort rätt så hade ytterligare en spelare kvar hemma bara varit onödigt.
Citera
2007-09-25, 12:20
Medlem
Bombardirs avatar
Har nu efter att ha sett bilderna ändrat min uppfattning. Det var Öhrlunds fel lika mycket. Om han hade rusat ut hade Qurinho tappat fart och Karlsson hade kunnat komma ikapp. Liksom resten av de jagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in