Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Fast vad tycker ni om Norling och hans ständiga bytande av system och spelare? Det känns rätt desperat för utomstående.
Jag har inget emot det.
Känns typiskt svenskt att så fort det går dåligt och man inte spelar klassiskt 4-4-2 med alla sortens tjongspelare så är det spelsystemet det är fel på.
Spelar man 4-4-2 och det går dåligt, ja då är det spelarnas inviduella förmåga som suger.
Norling bytte ju som sagt titt och tätt förra året, och då gick det ju bra. Kanske inte var lika desperat då för en utomstående, förutom när ert lag skulle möta AIK
AIK behöver ett mer homogent lag, vi har inte för skickliga bolltrollare på alla positioner direkt - N. Carlsson, Tamandi, Tjerna, Pavey osv. Men långsiktigt så kanske det kommer. Norling har ett stort förtroende kapital.
Jag gillar hans spelide, vi ska inte tjonga bort bollar. Det är fullt med folk på Råsunda som buar när backarna passar hem till Örlund.
Själv njuter jag när ett lag kan hålla kvar bollen och sen fortsätta skapa något framåt.
Tjongbollar gillar jag inte, och jag förstår inte dem som gillar det heller.
Det krävs tålamod för att AIK ska spela det vi vill spela, med tids nog kommer det med nya rätta spelare och med den rätta tränaren som vi just nu har.
Relay Självklart. Enbart du som sitter i din vrå som smyghoppas på att ditt lag ska dominera. Kvinna!