2007-05-12, 19:39
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo
Hur kan du jämföra en premiärmatch mot en TV-sänd match i den sjätte omgången.

Premiären sändes också på TV, Canal +. Alla har iofs inte lika stor möjlighet att se Canal +, men ändå.

Förresten, var håller Klevis till någonstans. Han kan väl inte ha missat att AIK tagit tre pinnar idag?
Citera
2007-05-12, 19:40
Medlem
Citat:
Hur kan du jämföra en premiärmatch mot en TV-sänd match i den sjätte omgången. Vakna upp ur koman.

Sedan vill jag tillägga att Stockholms Stadion slår alla tiders rekord som den sämsta FOTBOLLSarenan i Sverige. Strömvallen i Gävle är guld i jämförelse.
Mig gör det dock inget, jag blir glad så länge apa får lira på den.

williamwallace; Det är en förbannat stor skillnad på C+ och TV4.
Citera
2007-05-12, 19:44
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
williamwallace; Det är en förbannat stor skillnad på C+ och TV4.

Det vet jag, det var därför jag skrev:

Citat:
Alla har iofs inte lika stor möjlighet att se Canal +, men ändå.

Sen klagar ju alla över att TV 4:s sändningar är så jävligt dåliga, så man får väl fråga sig hur många som verkligen tittar.
Citera
2007-05-12, 19:44
Bannlyst
Citat:
Hur kan du jämföra en premiärmatch mot en TV-sänd match i den sjätte omgången. Vakna upp ur koman.

Sedan vill jag tillägga att Stockholms Stadion slår alla tiders rekord som den sämsta FOTBOLLSarenan i Sverige. Strömvallen i Gävle är guld i jämförelse.

Grejen är att ni är 20k på råsunda och 6k när ni spelar på en arena som det tar 20 min att åka till. Vågar in er inte utanför Solna? Ert bortafölje är i klass med Gefles dito.

Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Kahnweiler ska jag pränta dit serieledning på avateren nu?

Du gör som du vill, det bestämmer inte jag. Men jag hade "serieledare" på min avatar först när omgången var färdigspelad. Förstår dock om det kliar i era fingrar att få stoltsera med "serieledare" nu när tillfälle ges.

När omgången är färdigspelad ligger ni inte 1:a.
Citera
2007-05-12, 19:54
Medlem
Citat:

Och detta ser du som en förmildrande omständighet när det gäller publiksiffran?
Citera
2007-05-12, 19:59
Medlem
Shuyins avatar
Heh, a walk in the park...

Nåja, kanske inte det men. Mycket bättre kantspel, Rubarth var riktigt bra i början även om han måste våga släppa bollen i rätt lägen också, inte så ofta han sätts så centralt, kanske därför.

Annars mycket som tidigare, segt tempo i backlinjen. NC vänder alltid hemåt istället för att nå ut till Tamandi och sedan in på Dulee. Bättre press i försvaret också, vi ger BP möjligheter i första, det är inte så att de skapar själva.

Sedan är det givetvis skönt att han en sådan som Wilton Figuieredo bäste brasse i allsvenskan för tillfället då Júnior är knocked out, riktigt finurlig chipp.

Serieledare....
Citera
2007-05-12, 20:02
Medlem
AIK leder publikligan med undantag för borta där bajen leder så det är att göra bort sig själv att ta den diskussionen om man håller på ett annat lag. DIF ligger sjua.

http://www.svenskfotboll.se/t16spl.aspx?id=43703&km=true
Citera
2007-05-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Och detta ser du som en förmildrande omständighet när det gäller publiksiffran?
Klart det har betydelse. Eller varför är det inte fler klubbar som på 2000-talet spelar i medeltidsfästningar?
Citera
2007-05-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Analys istället för pajkastning då

Aik vinner utan att direkt imponera, anfallet ser vilset ut och gnaget år 2007 verkar helt sakna spelidé. Wiltons mål är en läckerbit, Rubarth är kanske den största dykhoran i allsvenskan...kommer han någonsin kunna stå på benen i straffområdet?

Nja, tycker faktiskt inte att han är värst i AIK ens - Wilton och ffa Mendes är värre.

Men det har var nog vår bästa match för året även om motståndet var svagt - i första halvlek spelade vi rätt bra och kom runt inte minst på vänsterkanten genom Burgic, Wilton och Rubarth. Innermittarna var också bra men vi släppte till för billiga chanser när Carlsson och Öhrlund klantade sig.

Jonsson är bra och Rubarth var hyfsad. Däremot har Pavey inte varit stark hittills i år - vi behöver Özkan.
Citera
2007-05-12, 20:11
Medlem
Tycker Rubarth spelade riktigt bra första 20-30 men sen blev det en hel del onödiga avslut från ingenstans.
Citera
2007-05-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Grejen är att ni är 20k på råsunda och 6k när ni spelar på en arena som det tar 20 min att åka till. Vågar in er inte utanför Solna? Ert bortafölje är i klass med Gefles dito.

Knappast, det var över 5k aikare i malmö, samma i gbg
Citera
2007-05-12, 20:31
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bauerczx
Knappast, det var över 5k aikare i malmö, samma i gbg

Hahaha... Skönt att vissa kan ha humor i den här diskussionen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in