2007-01-14, 22:27
Medlem
Vicious_s avatar
Fifan det är ju som en förskola
"Det tog slut efter 10 minuter"
Citera
2007-01-15, 01:32
Medlem
Boston Georges avatar
Underbart program i min mening!

Någon som har en titel på vinjettlåten förresten?
Citera
2007-01-15, 01:36
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boston George
Underbart program i min mening!

Någon som har en titel på vinjettlåten förresten?
Mamas and the papas "Make your own kind of music"
Citera
2007-01-15, 13:05
Medlem
c014s avatar
Avsnitt två var också väldigt bra

Och bara en sådan sak som att ha med Perssons pack & Jakob hellman, jo man tackar.
Citera
2007-01-15, 21:48
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Är hon verkligen mongo på riktigt, den där Linda? Jag som är uppväxt på landet har träffat många som är precis som hon fast helt utan diagnos. Hon säger ju hela meningar som inte behöver textas, var går gränsen för att räknas som äkta mongo egentligen?

Har själv funderat på detta. Någon som kan förklara? Fredrik H kanske?
Citera
2007-01-15, 21:50
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Har själv funderat på detta. Någon som kan förklara? Fredrik H kanske?

Du menar nog Filip? Har läst att han sagt att hon är typ, tja utvecklingsstörd utan närmare definition...
Citera
2007-01-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Hmm mongot som ville ta körkort??

Det kan inte vara möjligt va???

har inte sett programmet. Men Om nu personen ifråga kan köra bil, beviseligen inte har så gravt handikapp att de inte är någon fara?

Ja menar man kan hamna på grupp boende för att du har spasmer i benet. Det finns bilar där du inte behöver använda benen. Personen i fråga kan vara helt klar i skallen ändå.
Citera
2007-01-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Okej...
Jag menade ju inte mongo som mongoloid utan som samlingsnamn för att inte vara riktigt hundra i huvudet.

JAg tror inte du får se hela biten i programmet. Det vore väl kanske lite för utlämnande. Min erfaranhet är att när CP skadade eller utvecklingsstörda man träffar dom så tror man inte alltid att de är som de har diagnos. Eftersom alla handikap syns ej på kroppen!
Citera
2007-01-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
har inte sett programmet. Men Om nu personen ifråga kan köra bil, beviseligen inte har så gravt handikapp att de inte är någon fara?

Ja menar man kan hamna på grupp boende för att du har spasmer i benet. Det finns bilar där du inte behöver använda benen. Personen i fråga kan vara helt klar i skallen ändå.
Tror knappast att han kan köra bil!
Inte en enda av de deltagande i programmet är klara i huvvet ju
Citera
2007-01-16, 21:14
Medlem
Underbart för en Köpingsbo att se! Tobbe är en lokalkändis här i stan då han i princip är på varenda idrottsevenemang som bjuds, favoritlaget är Köpings FF i div.3. De andra har jag inte sett så mycket av, Lindas och Filips mamma har jag som lärare i historia och hon kommer dyka upp i serien längre fram.

Vill ni träffa någon av de här "kändisarna" kan ni bege er till lunchserveringen Matmästaren i Köping vid lunchtid, där har både Mats Halvardsson och Linda setts av undertecknad ett antal gånger. Gå till Köpings IP eller Kristinelunds IP sommartid för att höra Tobbe muttra och svära.
Citera
2007-01-16, 21:46
Bannlyst
Blir nog ett kul program nästa vecka, såg på reklamen om det att Micke rockade loss till Lordi Hard Rock Halleluja
Citera
2007-01-21, 20:41
Medlem
Wittgensteins avatar
Undrar om Micke och hans kvinna har sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in